Włącznik do szafy

1. Data: 2008-11-20 00:22:32

Temat: Włącznik do szafy
Od: pieuk <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam włącznika elektrycznego, który wyglądałby mniej więcej tak:

http://zdjecia.swistak.pl/03/751/3751000_1_b.jpg

Chcę zrobić automatyczne włączanie światła w szafie przy otwarciu drzwi.
Może jakieś inne pomysły?

Pozdr

2. Data: 2008-11-20 09:27:52

Temat: Re: Włącznik do szafy
Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pieuk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> http://zdjecia.swistak.pl/03/751/3751000_1_b.jpg
>
> Chcę zrobić automatyczne włączanie światła w szafie przy otwarciu drzwi.

Ja sobie zmajstrowałem prościutki układzik do włączania halogenów w szafie.
Na drzwiach kontaktron od systemu alarmowego, tranzystor, rezystor, dioda i
przekaźnik zasilane z transformatora halogenowego przez prostowniczek z
kondensatorem. Działa od pięciu lat bezawaryjnie.

TomT

3. Data: 2008-11-20 10:38:32

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-11-20 01:22, pieuk pisze:
> [...]
>
> http://zdjecia.swistak.pl/03/751/3751000_1_b.jpg
>
> Chcę zrobić automatyczne włączanie światła w szafie przy otwarciu drzwi.

barkowym"

Olo
Mój adres zakodowany w ROT 13.

4. Data: 2008-11-20 11:35:32

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo wrote:
> barkowym"

Bo drzewiej to swiatelko montowalo sie tylko w lodowce i barku...

Pozdro

Maseł

5. Data: 2008-11-20 11:48:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Bo drzewiej to swiatelko montowalo sie tylko w lodowce i barku...
>
> Pozdro
>
> Maseł

Ale takie przełączniki były nawet w pralkach automatycznych do wyłączania
zasilania przy klapach.
Można też zastosować mikrowyłączniki sterujące stycznikiem, lub uklady
kontaktron-magnes - które można ładnie ukryć. Z podwójnym kontaktronem -
cicha sygnalizacja, czy żona nie podjada czekolady z barku lub nie podpija
alkoholu (progenitura też). Można tam podłączyć np. licznik otworzeń
barku...

6. Data: 2008-11-20 13:58:40

Od: "Tomasz Okoński" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10021460

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

7. Data: 2008-11-20 19:42:18

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Bo drzewiej to swiatelko montowalo sie tylko w lodowce i barku...

Oj, przypomniałeś mi pamiętne meble typu "marzenie Kowalskiego" z lat 80tych
z obowiązkowym podświetlanym barkiem, w którym tylna ścianka była lustrzana,
żeby koniaków dwa razy więcej było widać :-)))))) Ech, były czasy....

J.

8. Data: 2008-11-21 23:17:08

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> [...]
> 80tych z obowiązkowym podświetlanym barkiem, w którym tylna ścianka była
> lustrzana, żeby koniaków dwa razy więcej było widać :-)))))) Ech, były

O tym wlasnie mysle. I obowiazkowy lakier "na wysoki polysk"...

Pozdro

Maseł

9. Data: 2008-11-21 23:22:00

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> Ale takie przełączniki były nawet w pralkach automatycznych do wyłączania
> zasilania przy klapach.

Tylko kup tu taki strategiczny wylacznik pralkowy - te barkowe byly
latwiej dostepne...

> Można też zastosować mikrowyłączniki sterujące stycznikiem, lub uklady
> kontaktron-magnes - które można ładnie ukryć. Z podwójnym kontaktronem -

W czasach okreslonych jako "drzewiej" to o kontaktronach mogles sobie
poczytac w "mlodym techniku" jako o wynalazkach zgnilej zachodniej
cywilizacji, ktore na pewno doprowadza ja do ruiny...

> cicha sygnalizacja, czy żona nie podjada czekolady z barku lub nie podpija
> alkoholu (progenitura też). Można tam podłączyć np. licznik otworzeń
> barku...

Teraz to bym wszczepil po prostu zainteresowanym rfida pod skore i nie
dosc, ze mialbym statystyke otwarc (oczywiscie zegar synchronizowany z
wzorcem GPS) to wiedzialbym dokladnie kto i po jaka czekolade siegnal i
jaka mial przy tym mine (bo kamere tez bym zamontowal)...

Pozdro

Maseł

10. Data: 2008-11-21 23:28:43

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pieuk wrote:
> [...]
>
> http://zdjecia.swistak.pl/03/751/3751000_1_b.jpg
>
> Chcę zrobić automatyczne włączanie światła w szafie przy otwarciu drzwi.

Jak szafka domykana tylko zawiasami bez zadnego zamka - to zamiast
wylacznikow z mechanicznym rozlaczaniem obwodu zastosowalbym jednak
wspomniany juz przez Panslaviste kontaktron - nie wymaga dociskania
"rozlacznika" drzwiczkami

Pozdro

Maseł

Mrugające żarówki w mieszkaniu
Jaki przenośny grzejnik do dogrzania pokoju?
zakup dwoch gratow do kuchni, prosze o poradę
otwory w gresie
malowanie sosnowego mebla