Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!news.albasani.net!not-f
or-mail
From: "Bluzgacz" <p...@w...org>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Wolność to niewola: Ignorancja to siła.
Date: Sat, 24 Jan 2009 05:16:05 +0100
Organization: NetFuck
Lines: 41
Message-ID: <gle4mf$mn3$1@news.albasani.net>
References: <gl7cma$ujt$1@news.onet.pl> <gl7dl6$5ke$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<gl7fjr$v4b$1@news.albasani.net>
<8...@t...googlegroups.com>
<gl885n$ma2$1@news.onet.pl> <gl88p5$nlk$1@news.onet.pl>
<glb5ft$3sl$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<glc6b2$6i9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Reply-To: "Bluzgacz" <p...@w...org>
X-Trace: news.albasani.net
IE2+YVn8yLZj1FnUdFrdhCFhPeg0Sd8vyPiKTH9shS3/PzMSbpUGJwbEH/5Nbv/nwWYqCoR9kDF+UQ7758KxUQtoFX0mJMlgzuuadU7tVSpHn2yh6mg4V929ocq5ErR0
X-Complaints-To: a...@a...net
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Jan 2009 04:16:16 +0000 (UTC)
X-User-ID: tCBigRmvxHJm8tdtVxbbUFNRL1VPEJBWKJK6TyKjkO2VKJoJihYn47Pmik+5/JySo5uGyJVGuE
fMHKCsZkDjww==
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
Cancel-Lock: sha1:ylkKlyfdsRbqCR3iIQGxIXUhwEQ=
X-NNTP-Posting-Host: SVA+5Ubh7NBJkAiCcqQU1Ha6EkPy75bKRg8pGe8EGo0=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:436771
Ukryj nagłówki
Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
news:glc6b2$6i9$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Nie probuj temu zacofancowi tlumaczyc tych spraw, bo ona jest o(d)porna na
wiedze i racjonalne argumenty.
W jej wydaniu wiedza o ktorej mowa, moze byc przekazana tylko przez nia,
czyli jest to po prostu wciskanie bzdur i katolicki belkot, po ktorym nikt
nie moze zostac normalnym. Zreszta wystarczy zwrocic uwage na jej chore
poglady i wszystko sie wyjasnia.
Wg mnie najwazniejsza w takim przedmiocie i rozmowach w szkole, jest grupa,
bowiem najblizsze otoczenie zazwyczaj ksztaltuje w mlodym czlowieku wiedze
(najczesciej jednak "wiedze") o sprawach seksualnych. Osoba prowadzaca, ma
bardzo wazne zadanie, ktorym jest wlasciwe ukierunkowanie mlodej osoby na
myslenie o "tych sprawach". W normalnym wydaniu, kwestie te w rozmowach
pomiedzy mlodymi osobami sa bardzo splycane i czesto opieraja sie na
szczatkowej i dopiero co nabytej roznymi drogami wiedzy, czesto
znieksztalconej i splyconej do granic mozliwosci, poczynajac od slownictwa,
szczegolow anatomicznych, czy zwyklego nazewnictwa, a konczac na sprawach
stricte psychologicznych.
Popieram Twoje zdanie co do tego, aby edukacja nastepowala w dwojaki sposob:
w domu - gdzie najblizsi podchodza do sprawy indywidualnie, gdzie mozna
pozwolic sobie na pewna prywatnosc, zastrzezona tylko dla zaufanego kregu i
tutaj powinno sie skupic bardziej na psychice, odpowiedzialnosci. Techniczne
aspekty natomiast w tym przypadku wg mnie calkowicie odpadaja. Rozmowa w tym
temacie powinna juz odbywac sie w grupie, gdzie jest ponadto mozliwosc
konfrontacji i dyskusji, poprzez ktore czlowiek bardziej zaglebia sie w
calej materii. Tutaj indywidualizmu juz nie ma, dlatego sprawy psychiczne w
tutejszym wydaniu moga miec postac jedynie hasel i ogolnikow.
Te dwa zrodla - dom i szkola (edukacja) - powinny sie wzajemnie uzupelniac.
Wiadomo, ze zdecydowana wiekszosc rodzicow w ogole nie potrafi rozmawiac na
sprawy seksualne ze swoimi dziecmi, dlatego uznalbym za dobry pomysl, aby
rodzice dostawali ze szkoly zarys calej dyskusji, moze tez jakies wskazowki,
dzieki ktorym latwiej przyszloby im rozmawiac na te tematy w domu, cos co
pozwoli przelamac skrepowanie. Niektorzy potrzebuja po prostu pomocnej
dloni, czy zwyklego kopa w zad, zeby ruszyc...
--
Bluzgacz
|