Wpływ Emocji na pamięć

1. Data: 2003-01-02 16:34:45

Temat: Wpływ Emocji na pamięć
Od: "Robert Krawczyk" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szukam infa na ten temat, jeśli ktoś zna strony na których znajdę
przydatne materiały, lub ewentualnie podzieli się własną wiedzą będę
wdzięczny.

Z góry wielkie dzięki

Robert Krawczyk
T...@w...pl

1. Data: 2003-01-02 17:24:27

Temat: Re: Wpływ Emocji na pamięć
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Krawczyk" w news:16673-1041525285@213.17.252.34 napisał(a):

> Witam szukam infa na ten temat, jeśli ktoś zna strony
> na których znajdę przydatne materiały, lub ewentualnie
> podzieli się własną wiedzą będę wdzięczny.

Z tego co kiedys czytalem/slyszalem i z doswiadczen osobistych... Latwiej
przywolac mi wspomnienia przyjemne w chwilach przyjemnych. Gdy jest mi zle
latwiej przychodzi mi przypominanie sobie wszystkich zlych chwil (latwo
wiec wpas w samonapedzajacy sie mechanizm). Gdy ktos mnie zdenerwuje to
pamiec latwiej wyszukuje podobnych przykladow z przeszlosci. To z
przwolywaniem wspomnien... z zapamietwaniem jest chyba jednak podobnie.
Gdy jestem przybity to choc wokolo dzieje sie cos radoscnego z wiadomych
powodow ignoruje to, a przez to zapominam o tym szybko.
To jednak bardziej zwiazek: emocje - wspomnienie emocji (choc jakas
konkretna tresc jest z nimi zwiazana). Co do ogolnie zapamietywania... Gdy
jestem zdenerwowany, w glowie masa mysli, istna burza... trudno sie
skoncentrowac wiec i zapamietac cokolwiek nie jest latwo. Gdy chodzilem do
szkoly to chyba jednak wiecej zapamietywalem z lekcji u nauczyciela gdzie
czulem sie swobodnie niz siedzialem czekajac kiedy mi sie za cos dostanie.
Latwiej bylo mi tez zapamietac informacje, ktore jakies emocje wywolywaly.
Mozna wiec bylo jakas wiadomosc polaczyc z anegdotka ktora potrafila
rozbawic.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2003-01-02 18:24:12

Od: "Robert Krawczyk" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo za informację :-)

Może ktoś ma jeszcze jakiś inf (stronki, tytuły ksiązek, wypowiedzi własne)
bo na referat to jeszcze mi troche brakuje

Z góry dzięki

Robert Krawczyk
T...@w...pl

1. Data: 2003-01-02 20:02:25

Od: "Ataga" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje odnalezc ksiazki:

Reykowski "Eksperymentalna psychologia emocji" (zwroc uwage na str. 281-352,
ale w innych rozdzialach na pewno tez cos jest)

I moze jeszcze cos w "Emocje;aleksytymia;poznanie" Maruszewskiego i Scigaly

choc to wydaje mi sie tak oczywiste ze pewnie juz do nich trafiles.

pozdro

1. Data: 2003-01-02 20:07:13

Od: "Robert Krawczyk" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WIELKIE DZIĘKI ZARAZ POSZUKAM :)

1. Data: 2003-01-03 08:00:51

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szukam infa na ten temat, jeśli ktoś zna strony na których znajdę
> przydatne materiały, lub ewentualnie podzieli się własną wiedzą będę
> wdzięczny.

Ja czytalam o dość ciekawym badaniu dotyczącym właśnie emocji i zapamiętaniu
sutuacji z nimi związanymi. Poproszono pewną atrakcyjną kobietę o spotkanie
się z kilkoma mężczyznami w dwóch bodajże sytuacjach, jedna sytuacja
neutralna to park i druga wzbudzające silne emocje to na mostku gdzieś nad
wodospadem. Okazało się iż mężczyźni, którzy spotkali się z pania nad
wodospadem doznawali silniejszych emocji (związanych z niebezpieczeństwem, z
innością itd) i skłonni byli spotkać się z panią ponownie. Wniosek z tego
taki, iż jeśli cos wywołuje w nas silne emocje jesteśmy skłonni to bardziej
zapamiętać i częściej odtwarzać (tu akurat dodatkowo byly to emocje
pozytywne) niż sytuacja neutralna, zwyczajna.

Oliwia

ps. poszukaj w Aronsonie

1. Data: 2003-01-03 12:38:23

Temat: Re: Wpływ Emocji na pamię
Od: "Piotr Wrzosiński" <p...@m...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

> Ja czytalam o dość ciekawym badaniu dotyczącym właśnie emocji i
zapamiętaniu
> sutuacji z nimi związanymi. Poproszono pewną atrakcyjną kobietę o
spotkanie

AFAIR tam nie chodzilo o pamiec, tylko o to, ze blednie interpretujemy
reakcje fizyczne. Ci badani mezczyzni mysleli, ze sa podnieceni kobieta, a
nie przejsciem po kladce nad przepascia.

A poza tym uważam, że brak inwestycji w naukę to inwestycja w ignorancję

Pozdr.
Piotrek

1. Data: 2003-01-03 15:12:46

Od: Romek <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jan 2003 16:39:47 +0100, "Oliwia"
<i...@p...onet.pl> napisał(a):

>tak wiem! ale zaczelam sie zastanawiac, czy to ze znalezli sie w takiej
>sytuacji nie powodowalo ze szybciej i chetniej sobie o niej przypominali.
>Jak wspomnial jeden z przedmowcow, czy to nie jest przyklad sytuacji kiedy
>PRZYPOMINAMY sobie jakies emocje w zwiazku z milymi, ciekawymi sytuacjiam,
>nie dosc ze sobie przypominali to jeszcze chetniej powtorzyli by czyli
>WZMOCNILI SLAD PAMIECIOWYi. Ten aspekt mnie zaciekawil.

Tak. Słyszałem o czyms takim..
Wykorzystywan w reklamie. Np. product placement. Publicznosc wydaje
sie juz nieco uodporniona na standartowy product placement.
A zatem wykorzystuje sie wzomcnienie tej techniki przez dodanie
markerów pamięciowych sygnowanych np. wzbudzeniem erotycznym.
POlecam stronke www.newlook.com.pl i zamieszczone tam teksty Pana R.K.
Ohme.

Mnie interesuje natomaist problem od strony prawnej. Chodzi o
dopuszczalonsc tego typu reklam opierajacych sie na wykorzystaniu
perswazji erotycznej w celach reklamowych.
W konkretnym przypadku reklamy tego typu moa byc ocenine jako czyn
nieuczciwek konkurencji.

Pozdrawiam
Romek
www.prawnik.net.pl

1. Data: 2003-01-03 15:39:47

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-03 15:51:25

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A poza tym uważam, że brak inwestycji w naukę to inwestycja w ignorancję

jak brak czegos moze tym byc???

Slyszales o dedukowaniu i tworczosci a nie tylko preprodukcji ?

O.

NTG OT SPAM Rien sur Robert (Nic o Robercie)
Fajnie jest komus dokopac!!!
marzenie...smutek
sen złoty psphome ;)