Wplyw mediow

1. Data: 2003-01-21 10:19:03

Temat: Wplyw mediow
Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby pokazac sprawe, musze niestety rzucic troche szczegolow technicznych:

Jest teraz taki konflikt roznych lobby -
chodzi o paliwo z rzepaku,
maja byc do zwyklego paliwa dolewki z rzepaku - 5%.

Interesowalem sie ta sprawa ale od strony taktycznej, malo czytalem gazet i
ogladalem telewizji wiec nie znalem klimatu.
Sprawa wyglada tak: kupujemy rope z bliskiego wchodu, od Rosji,
potem ja przerabiamy na benzyne. Duzo pieniedzy idzie wiec poza granice.
Robiac 5% paliwa u siebie, z rzepaku, zostawiamy kase w kraju, duzy zysk.
Ale jest problem - podobno moga te dolewki miec negatywny wplyw na silniki.

Wiec - jedni chca dolewki inni nie - scieraja sie rozne lobby,
kazdy przedstawia swoje argumenty.

Generalnie jednak gazety, telewizja nakrecaja przeciwko tym dolewka.
Dla mnie NIE jest to oczywiste co jest lepsze.

Ale chodzi mi o to jak ludzie sa nakrecani, ze to wielka bzdura i ... ludzie
zaczynaja powtarzac,
klepac.

Zauwazylem ludzie wybieraja taka opinie ktora jest bezpieczna, "silna" i
skutecznie opluwa ta "druga strone" - w tym przypadku opinia anty-paliwowa.

Spotykam kolege a ten do mnie "slyszales jak ostatnio bzdure wymyslili z
paliwem?"
On sie na tym nie zna (ja tez :-) ), ale ta opinia jest juz jego bo latwo
sie znia utozsamic,
czlowek czuje sie taki silny co "Ci inni" to glupki. I on dziala tak samo!
Straszene.

Dla mnie to troche przerazajace - brak obiektywizmu, a "nakrecanie", kto
lepiej drugiego opluje,
ten ma racje.

Wiem - to walka politycza, ok, tak bedzie i bylo, tego sie nie czepiam,
problem w tym, ze mamy demokracje,
wiec rzadzi lud, a wiec lud trzeba do tego-a-tego przekona.
Wiec robi sie jak sie robi, wciska kit - a ludzie powtarzaja, bezmyslnie
klepia. :-(

Zdrufka, Duch

1. Data: 2003-01-21 13:53:58

1. Data: 2003-01-21 16:10:12

Od: "Ber" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podzielam pogląd.
Teraz nie kapitał jest dla ludzi, ale ludzie na użytek kapitału.
Ci, którzy rządzą mają kapitał i urabiają nas, ciemne masy na wszelkie
sposoby, na własne potrzeby. To przypomina tuczenie gęsi. Gorzej, jak któryś
z nas jest już nieprzydatny

Pozdrawiam.
Ber.

1. Data: 2003-01-21 16:15:38

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <b0jjis$hck$1@absinth.dialog.net.pl>,
szanowny kol. pattern pisze, ze:
> [...]
> wystarczy wyjsc na ulice i rozejrzec sie wokol siebie
> wszyscy wygladaja, mowia, mysla i zachowuja sie tak samo
<...>>

Ja tam lubie telewizje. Mysle, ze ma na mnie dobry wplyw.
Kiedy jestem otepialy, znudzony, zmulony lub zwyczajnie zmeczony,
wlaczam tv i juz po 5 minutach jestem znowu pelen energii i gotow
zrobic cokolwiek byle nie ogladac dluzej.

--
Marsel

1. Data: 2003-01-23 08:46:43

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pattern" <t...@t...pl> wrote in message

> badania nad snem i okazalo sie ze sny ludzi byly czarno-biale. powod:
> telewizja w tamtych czasach byla czarno-biala.
> sny jak filmy.

:-) Dobre!

> [...]
> wspaniala uwierzcie nam
> wystarczy na nia popatrzec jaka jest piekna.

Ok, ale czy to napewno oni kontroluja? ... ja bym tak powiedzial - "oni"
znaja
nasze uczucia, nasze potrzeby, nawet nie przez badania, ale przez "testy",
np. sa dwie gwizdy muzyki X i Y ale Y sie lepiej sprzedaje - pytaja czemu,
i maja profil tego co ludzie kupia... "oni" sprzedaja, ale my kupujemy,
"wina" jest po obu stronach - glupie, ze tak latwo to kupujemy

> dobre studia, dobra praca, dobre dwutygodniowe wakacje, dobre podatki
> szybka smierc i nowe pokolenie do kontroli
> 12 letnie dzieci biegajace z komorkami, zrace w mcdonaldach

Mam lepsze i autentyczne :-) ... dziecko 1 roczne plywajace w basenie (nauka
plywania) a
trener/opiekun mowiacy do niego po angielsku - od razu nauka jezyka, hehehe,
to sie juz dzieje!

> [...]
wiadomosci
> ale jakos nie udaje im sie wylaczyc ich telewizorow tuz po nich.

Tak - to wciaga, i nawet dziala niekorzystnie - czlowiek nie moze sie
oderwac,
a gdy juz odejdzie czuje kaca ze zmarnowal tyle czamu ...
czasami sobie fantazjuje, ze w srodku telewizora jest jakies urzadzenie
ktore generuje
jakas czestotliwosc ktora hipnotyzuje czlowieka :-)

> samo slowo
> telewizja
> nie masz wlasnej wizji/pogladu na swiat
> masz jeden uniwersalny poglad na swiat
> jedna wizje dla wszystkich

No, tak ale trzeba to weryfikowac - a ludzie powtarzaja

> teraz pragniemy coraz drozszych i "lepszych" produktow, ktore i tak nie sa
> nam do niczego potrzebne

Tak, to wydaje sie glupie, ale te produkty chyba sluza czemu innemy ...
ustaleniu pozycji spolecznej,
tylko to jest smutne, czlowiek zamiast zajac sie czym ciekawym, walczy
o pozycje - czy to nie jest tak ze "pozycja" staje sie coraz wazniejsza?

Zdrufka, Duch

1. Data: 2003-01-23 08:48:00

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ber" <b...@t...pl> wrote in message news:b0jrbs$2bl$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Ci, którzy rządzą mają kapitał i urabiają nas, ciemne masy na wszelkie
> sposoby, na własne potrzeby. To przypomina tuczenie gęsi.

No tak "oni" staraja sie urabiac, ale my to lykamy, to mnie martwi.
Duch

Rewelacja!
Re: smieszny jak... Polak
Test Ravena