Re: Wplyw promieniowania rentgenowskiego na plodnosc

From: "Monia" <6...@n...ftj.agh.edu.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wplyw promieniowania rentgenowskiego na plodnosc
Date: Tue, 16 Jan 2001 17:22:58 +0100

Apropo rzekomego pozytywnego działania promieniowania, jest to tylko jedna z
hipotez, że małe dawki wpływają pozytywnie na nasze organizmy(np.
zwiększona odporność na infekcje). Tak naprawdę nie wiemy jak małe dawki
wpływają na człowieka i ekstrapolujemy skutki na podstawie posiadanych przez
nas danych dla dawek znacznych ( wybuchy bomb w hiroszimie i nagasaki,
czarnobyl etc). Generalnie im wieksza dawka tym większe prawdopodobieństwo
skutków.
A osoby które pracują z promieniowaniem do niedawna nie mogły przekroczyć
rocznej dawki 50 mSv, teraz obserwuje się tendencję do dalszego obniżenia
tego limitu dawki.

IM.
Użytkownik priv6.onet.pl <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93via8$m58$...@n...onet.pl...
> Ta prace ma moj kolega wiec poprosze go aby powiedzial mi gdzie byla
wydana
> A na uczelni to lepiej nie mow bo sie narazisz wiekszosc ludzi
> zajmujacychsie tym zagadnieniem tez o tym wie ale nie mowi sie o tym
glosno
> poniewz jak wiesz praca w takich osrodkach wiaze sie z niby szkodliwoscia
> 5 godzinnym trybem racy .Jak by bylo o tym glosno to by to zlikwidowano.
No
> coz kazdy broni swoich przywilejow. U nas w zakladzie to co napisalem sie
> sprawdza stosunek ciaz blizniaczych u kobiet wynosi 7 do 1 u mezczyzna 5
do
> 1
>

> Doktorek
> Użytkownik LiBi <l...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych