Wróbli nie ma.

1. Data: 2011-11-30 17:43:20

Temat: Wróbli nie ma.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.agronews.com.pl/pl/5,20,11275,zmierzch_wr
obla.html

--
XL

Z kobietami-gwiazdami filmowymi nigdy mi się nie układało. Nienawidzą mnie za sam
wygląd, a więc dałam za wygraną i nie staram się, aby mnie polubiły.
M. Monroe

2. Data: 2011-11-30 20:07:33

Temat: Odp: Wróbli nie ma.
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

No nima wróbli, nima... jakoś tak bez nich smutnawo. Kupiłem 3 kg
słonecznika i wyjadają go tylko sikorki. Wróbla nie uświadczysz ;-(

Zdroofka Johnny

3. Data: 2011-12-01 09:15:55

Temat: Re: Wróbli nie ma.
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> No nima wróbli, nima... jakoś tak bez nich smutnawo. Kupiłem 3 kg
> słonecznika i wyjadają go tylko sikorki. Wróbla nie uświadczysz ;-(

Hejka. A Mazurków też ni ma ? :-(
Pozdrawiam dyferencjalnie Ja...cki

4. Data: 2011-12-01 10:56:55

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie wróble są na razie jak były. I bardzo dużo tej jesieni jest
sikor. Kupiłem właśnie 15 kg słonecznika łuskanego, tak wróble, jak
sikory uwielbiają to ziarno.

Natomiast faktycznie w porównaniu do tego, co pamiętam z dzieciństwa,
jest zatrzęsienie dużych krukowatych - zwłaszcza zimujących gawronów,
ale też mnóstwo wron i sporo srok.

MJ

5. Data: 2011-12-01 12:15:23

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> napisał(a):

> http://www.agronews.com.pl/pl/5,20,11275,zmierzch_wr
obla.html

> --
> XL
Bardzo dobrze,że mniej tych latających szczurów.Mniej korozji ornitologicznej
na dachach aut.
mirzan

6. Data: 2011-12-01 14:44:34

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" myli święta:

> Hejka. A Mazurków też ni ma ? :-(

Są! Ale w większej ilości pojawiają się dopiero w okolicach Wielkiej Nocy
;-)

Pozdrawiam niewybiegająco Johnny ;-)

7. Data: 2011-12-01 14:53:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Dec 2011 12:15:23 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

obla.html

> Bardzo dobrze,że mniej tych latających szczurów.Mniej korozji ornitologicznej
> na dachach aut.

Za to więcej aut, niż szczurów. Mnie to akurat nie cieszy :->

8. Data: 2011-12-01 16:45:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Dec 2011 12:15:23 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

> Bardzo dobrze,że mniej tych latających szczurów.

Ale na pewno wiesz, co mówisz?

"Druga wielka wojna ptasia miała miejsce w latach pięćdziesiątych w
komunistycznych Chinach. W roku 1958 chiński przywódca komunistyczny Mao
Zedong ogłosił program "Wielkiego skoku naprzód", któremu przyświecało
hasło, iż gospodarką dowodzą trzej generałowie: ,,węgiel, zboże i żelazo". W
ramach pozyskiwania żelaza chłopi przetapiali w warunkach domowych swoje
narzędzia pracy na bezwartościowe żelazo, mające napędzić gospodarkę.
Skutkowało to drastycznym zmniejszeniem plonów. Oczywiście Mao nie mógł
przyznać się do błędu, więc winę za bardzo niskie plony zwalił na wróble i
nakazał je wytępić w całych Chinach. Niestety prości ludzie najczęściej nie
potrafili odróżnić wróbla od nie- wróbla i mordowali wszystkie ptaki, jak
się da i gdzie się da. To straszne, ale w krótkim czasie Chińczycy wybili u
siebie prawie wszystkie wróble i dużo innych gatunków. Skutki tego były
tragiczne, nie tylko dla ptaków. Kiedy ptaków zabrakło, na uprawy ruszyły
plagi szarańczy i innych szkodników, które w normalnych warunkach były
przez te ptaki zjadane. Szkodniki zjadły uprawy prawie doszczętnie i w
Chinach zapanował głód, który trwał 3 lata! Szacuje się, że w jego wyniku
zmarło w Chinach około 30 mln ludzi... Taki był bilans bezsensownej wojny z
wróblami... "
http://ptasieogrody.pl/wiki/Konflikty_ptak%C3%B3w_i_
ludzi

9. Data: 2011-12-01 17:35:59

Od: "mirzan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> napisał(a):

To straszne, ale w krótkim czasie Chińczycy wybili u
> siebie prawie wszystkie wrĂłble i duĹźo innych gatunkĂłw.

Chińczycy popełnili drobne niedopatrzenie.Wszystkie wróble przeznaczone do
odstrzału,miały być pomalowane na żółto.Takie są skutki niedbalstwa.
mirzan

10. Data: 2011-12-01 18:42:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 Dec 2011 17:35:59 +0000 (UTC), mirzan napisał(a):

> [...]
>
> Chińczycy popełnili drobne niedopatrzenie.Wszystkie wróble przeznaczone do
> odstrzału,miały być pomalowane na żółto.Takie są skutki niedbalstwa.

Bardzo to mądre z Twojej strony. Trza zacząć malować auta zatem :->

--
[...]

Maliny
CUM Tasting Libby,Audrey&Hannah DeckerPussies
Szkolenia dla ogrodników i amatorów ogrodnictwa
Zabezpieczenie krzewów przed mrozem
Usunięcie pniaka