Wróciłam z Gdańska :)

1. Data: 2004-08-06 19:25:48

Temat: Wróciłam z Gdańska :)
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie :)
Po pierwsze dziękuję Izie za bardzo miłe spotkanie i namiary na
pasmanterię :)
Po drugie- sprawozdanie ;)
Byłam w pasmanterii w Gdyni (tej niedaleko dworca) i dobrze, bo mają
akurat przecenioną mulinę cieniowaną DMC ;)
Byłam też w Kartuzach w muzeum (polecam, ale o tym za czas jakiś na
stronie), i kupiłam książkę o hafcie kaszubskim i dwie teczki z wzorami
(wszystko mają w informacji turystycznej przy rynku) ;) W informacji
dowiedziałam się, że wydawca wzorów wciąż istnieje (chociaż są dość
stare), więc pojechałam do Gdańska, znalazłam wydawcę, dostałam
ABSOLUTNIE OSTATNIE teczki z wzorami i dowiedziałam się, że Zrzeszenie
Kaszubsko- Pomorskie ma w sobie grupę pań wyszywających haftem
kaszubskim i nazywa się to Klub siedmiu kolorów :) Dokładne namiary będą
dodane do FAQ :) (książki chyba jest jeszcze trochę, więc można ich
poprosić o wysłanie)
Tak sobie myślę, że gdyby się znalazło dość chętnych, to może by udało
się przekonać to stowarzyszenie, żeby wznowili chociaż niektóre zestawy
wzorów. Dowiedziałam się, że opłaca się im drukować co najmniej 1000
egzemplarzy i dlatego nie bardzo się do tego zabierają, ale...

pozdrawiam
Julita w rozjazdach ;)

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://www.szpilka.netnafta.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-08-06 21:24:34

Temat: Re: Wróciłam z Gdańska :)
Od: "ws" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Julitko!
Też jadę do Gdańska i ciekawa jestem co to za teczka i mam nadzieję że
dostanę się też do muzeum.A byłaś na jarmarku?Ma książkę o hafcie kaszubskim
od koroneczki i chyba się nie obrazi jak ją udostępnię. Jak chcesz nie ma
sprawy.
Aramis
http://uk.geocities.com/wojtekstr/crewel_embroidery.
html

1. Data: 2004-08-06 21:48:47

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ws wrote:

> Dzięki Julitko!
> Też jadę do Gdańska i ciekawa jestem co to za teczka i mam nadzieję że
> dostanę się też do muzeum.

Teczek doliczyłam się w sumie 17, ale nie mam pojęcia, czy nie było ich
więcej. Mnie się udało zdobyć osiem i czekam na jeszcze jedną (może
będzie). Na pewno są do kupienia w Kartuzach dwie (w informacji
turystycznej):
Wzory haftu kaszubskiego Bronisławy Plińskiej z Kościerzyny (w tej są
rysunki- chyba ktoś ją miał na stronie)
i Haft kaszubski- teka wzorów (w tej są zdjęcia)
Teczki to raczej teki- format przekracza wszelkie wyobrażenia ;)
Jest też książka "Jak haftować po kaszubsku".

A byłaś na jarmarku?

Pewnie :) Trudno go ominąć ;) Podpatrzyłam trochę ciekawych rzeczy i
zrobiłam fotki :) Są bardzo ładne ciuszki zdobione haftem kaszubskim,
ciekawe ciuszki, które można podejrzeć na stronie
http://siedemzyczen.com/ , ładna ceramika, mnóstwo staroci (nawet
stoisko ze starymi obrusami znalazłam i pięknego singera w idealnym
stanie ;) ) i w ogóle wszystkiego jest wielkie mnóstwo- rezerwuj dużo
czasu ;)
Jeszcze a propos haftu kaszubskiego- na moście na wyspę spichrzów jest
stoisko regionalne i mają tam sporo różnych obrusów, serwet itp. i jeśli
się ładnie poprosi, to nie robią problemów i pozwalają sfotografować
taki obrusik, a nawet są skłonni potrzymać, zeby było widać cały ;)

Mam książkę o hafcie kaszubskim
> od koroneczki i chyba się nie obrazi jak ją udostępnię. Jak chcesz nie ma
> sprawy.

Chętnie :) Kolekcjonuję różne takie rzeczy :)

pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-08-07 09:13:55

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ws" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
kaszubskim
> od koroneczki i chyba się nie obrazi jak ją udostępnię. Jak chcesz nie ma

pilnujcie portfeli i komorek na tym jarmarku - taki tlum, ze trudno wcisnac
szpilke i nie zauwazycie, kiedy ktos Wam wyciagnie dobytek :}
Polecam ul. Mariacka ze straganami z rekodzielem: malowane witraze, serwety
i inne, oraz deptak nad Motlawa, ale od strony baszty - mnostwo handlarzy
starociami. Jest na co popatrzec :)

caluski
Gdanszczanka pelna geba (ale latem uciekam z geba w rekach)

wkn

1. Data: 2004-08-07 10:47:06

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ws wrote:
> [...]
> od koroneczki i chyba się nie obrazi jak ją udostępnię. Jak chcesz nie ma

jak juz bedziesz miala Gdanska dosyc, to idz na dworzec, kup bilet do
Rumii (ok 45 minut pociag jedzie) . Jak juz pociag bedzie hamowal przed
Rumia, spojrz w prawo. Zobaczysz 3-pietrowy dom handlowy Abraham. Tam na
ostartnim pietrze(winda dziala :-))) jest obecnie Galeria Haft. Cuda
jakie tam zobaczysz (i pewnie nabedziesz) sa naprawde godne uwagi. Do
tego nieslychanie mile panie, ktore nigdy na czlowieka nie burcza,
chocby nic nie chcial kupic a tylko poogladac :-). Na dokladke to jedyne
znane mi miejsce w Trojmiescie, gdzie mozna kupic muline Madeira (10
metrow/2 zl,)
Acha, nad sama Motlawa, (jak dojdziesz ul Sw. Ducha do konca i w lewo
jakies 30 mertow) siedzi pani,,ktora ma malusienkie stoisko z
frywolitkami i mozna u niej nabyc derwniane czolenka -14zl/sztuka

Grazyna

1. Data: 2004-08-07 16:47:25

Od: "izap" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie :)
> Po pierwsze dziękuję Izie za bardzo miłe spotkanie i namiary na
> pasmanterię :)

Julka:-)
Ja równiez dziekuje za mile spotkanie, niestety za krótkie...ale wiesz jak
jest:-)
Czekam w przyszłym roku, moze uda sie zorganizowac wiecej osób!
pozdrawiam

Iza, Gdynia

aha! jutro popedze zobaczyc te drewniane czołenka na Sw.Ducha:-)

1. Data: 2004-08-09 07:12:42

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izap" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Oj baby, trzeba było mówić, że się chcecie spotkać :)) Pierwsza bym
przyszła. Na grupie nie udzielam się się zbyt często, ale siedzę tu od ponad
2 lat i czytam codziennie. Fajnie by był Was poznać w realu.

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2004-08-09 08:24:21

Od: "IlonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olu !! To przyjdz dzis na 17-ta do herbaciarni MATNIA w Gdyni na Kilinskiego
!! Bedzie takie malutkie spotkanie !!

--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

> [...]
ponad
> 2 lat i czytam codziennie. Fajnie by był Was poznać w realu.

szydełko, druty - TOREBKI
znowu proszę
Schemat " Baby in hand"
pasmenterie Zielona Góra
[SZYDEŁKO] OCZKO ŚCISŁE A OCZKO ŚCISŁE ZAMYKAJĄCE