Wrzośce slabo kwitną

1. Data: 2007-03-13 08:48:44

Temat: Wrzośce slabo kwitną
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie głównie do Rafała, ale wszystkich proszę o sugestie.
Od kilku lat niektóre wrzośce słabo mi kwitną:
http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/przedwiosnie07/w7.
jpg
http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/przedwiosnie07/w8.
jpg

W ubiegłym roku można to było zwalić na mroźną zimę, ale
w tym nie ma na co.
Wrzośce obcinane i nawożone jak należy.
czy to może być:
-skutek suszy w ubiegłum roku
-nadmierne nawożenie
-wiek (mają już blisko 10 lat)

A może coś innego?

Z chęcią posłucham wszystkich sugestii.

Krzysztof

2. Data: 2007-03-13 08:51:37

Temat: Re: Wrzośce slabo kwitną
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:

> Pytanie głównie do Rafała, ale wszystkich proszę o sugestie.
> Od kilku lat niektóre wrzośce słabo mi kwitną:
> [...]
Coś mi wklejanie nie wyszło. ma być:
http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/przedwiosnie07/w5.
jpg
http://www.metal.agh.edu.pl/~wilk/przedwiosnie07/w8.
jpg

Zimowit wiosenny na zdjęciu 7 w żaden sposób nie przedstawia słabo
kwitnących wrzośców.

Krzysztof

3. Data: 2007-03-13 08:56:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Zimowit wiosenny na zdjęciu 7 w żaden sposób nie przedstawia słabo
> kwitnących wrzośców.

Nie na temat oczywiście, ale nie rozmnaża Wam się ten zimowit?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2007-03-13 08:59:33

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Nie na temat oczywiście, ale nie rozmnaża Wam się ten zimowit?

Na razie jeszcze nie. Cieszę się, że w ogóle przeżył, bo w ubiegłym roku
kret go mocno traktował "oddolnie"
Szkoda by było, bo jest piękny, choć mały ( z 5 cm wysokości)

Krzysztof

5. Data: 2007-03-13 09:58:26

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat większość wrzośców kwitnie mi niezmiennie bardzo obficie,
natomiast jedna z odmian bardzo skąpi kwitnieniem. Wrzystkie rośliny
traktuję jednakowo - nie przycinam, nie podlewam, z nawożeniem nie
przesadzam - generalnie preferuję survival. Wnioskuję, że jednak zależy to
TEŻ od odmiany.

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2007-03-13 10:20:13

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:

> [...]
> traktuję jednakowo - nie przycinam, nie podlewam, z nawożeniem nie
> przesadzam - generalnie preferuję survival. Wnioskuję, że jednak zależy to

Te przez długie lata kwitły obficie, tylko nagle im się odechciało.

Krzysztof

7. Data: 2007-03-13 10:58:07

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te przez długie lata kwitły obficie, tylko nagle im się odechciało.

To nie wiem. Moje najstarsze mają 3 lata i nie zaobserwowałam słabszego
kwitnienia w tym roku.

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2007-03-13 11:33:58

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk wrote:
(...)
> W ubiegłym roku można to było zwalić na mroźną zimę, ale
> w tym nie ma na co.
> Wrzośce obcinane i nawożone jak należy.
(...)
> -nadmierne nawożenie

Stawiam na to nawożenie. Moje nie nawożone wcale, tylko ściółkowane korą
Wyglądają tak http://chomikuj.pl/View.aspx?id=52647

Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2007-03-13 12:00:05

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> (...)
>
> Stawiam na to nawożenie. Moje nie nawożone wcale, tylko ściółkowane korą
> Wyglądają tak http://chomikuj.pl/View.aspx?id=52647

No pięknie wyglądają!
Moje ewidentnie "poszły w liście"
W tym roku będzie ścisła dieta.

Wszystkiego dobrego!

Krzysztof

10. Data: 2007-03-13 12:35:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie wiem. Moje najstarsze mają 3 lata i nie zaobserwowałam słabszego
> kwitnienia w tym roku.

Twoje to przedszkolaki, Krzysztof mówi o dziadkach.

Abeliophyllum
Na Grzegorza...
datura na wiosne
Czy można sadzić do góry nogami?