Re: Wszelkie informacje

1. Data: 2000-10-25 21:36:25

Temat: Re: Wszelkie informacje
Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

E L <e...@i...pl> napisała
w <8t7b89$t7k$2@news.tpi.pl>...
> Jestem dosc mloda, niedoswiadczona, niesmiala, niepewna swej
> przyszlosci......

> Moim powolaniem jest sluzenie innym jako psycholog.
[...]

Bycie "służącym" było 'modne' wśród psychologów jakiś czas temu.
Dzisiaj na wydziałach psych. obowiązuje 'drugi koniec kija' (co
zresztą nad wyraz jawnie prezentuje i prezentowało tu wielu stu-
dentów i absolwentów w/w wydziałów) - Pan/Pani Psycholog ma być
Panem, a 'klient' - bezdusznym "służącym"/narzędziem/środkiem do
realizacji kariery finansowej/naukawej czy jakiejkolwiek innej
dla jego Pana (- takim 'zającem' dla 'wilka' = zaspokajaczem in-
stynktów SILNIEJSZEGO).

To nie dowcip ani zgorzkniałość, a całkiem spory 'wisielczy humo-
rek'...

Obydwa 'końce' są równie obrzydliwe i .... nieskuteczne. Co gorsza
obowiązują najwyraźniej powszechnie - w pseudonauce, pseudosztuce,
psedorodzinie, pseudomiłości i pseudoedukacji (o drobiazgach typu
'rasowy handelek' już nie wspomnę).
Innymi słowy SUPERBOGIEM staje się komercja i oparty na niej wyścig
(= bezlitosna _wojna_) szczurów...

Pytanie:
Czy jest "trzecia droga" a jeżeli jest to JAKA ?

Jeśli Twoja odpowiedź jest wystarczająco blisko odpowiedzi prawidło-
wej, to _JUŻ_ jesteś psychologiem... bowiem cała reszta jest 'tylko'
ciągłymi próbami odpowiedzi na pow. pytanie ... (studia są zaledwie
marnym i ... najwyraźniej dzisiaj 'cokolwiek pokrzywionym' wstępem,
patrz wyżej).

> Z gory dziekuje. Postaram sie odwdzieczyc

"Odwdzięcz się" sobie ... 'odrobiną' poprawnego pomyślunku... to
tym samym "odwdzięczysz się" innym...

> LISSA

Pozdrawiam
JeT.

P.S. Jest taka metoda nauki pływania - wrzucić 'ucznia' na głęboką
wodę. Albo się z miejsca nauczy ... albo do końca życia będzie 'obcho-
dził wodę' z ... daleka, nie robiąc sobie (ani innym) większej krzyw-
dy...

1. Data: 2000-10-29 11:43:07

Od: "SLONCE" <3...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Turynski <j...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:01c03ec9$b5062000$0b01a8c0@jtt...
> [...]

> wodę. Albo się z miejsca nauczy ... albo do końca życia będzie 'obcho-
> dził wodę' z ... daleka, nie robiąc sobie (ani innym) większej krzyw-
______________________

Sakad taka pesymistyczna wizja? Studjuje psychologie od ponad 2 lat i
jeszcze mi nie przyszlo do glowy, ani nikt mi nie probowal wmowic, ze
'klient', 'pacjent' (jak wolisz) ma byc dla mnie narzedziem....Z drudiej
strony haslo o sluzeniu ludziom i oddaniu sie im calkowicie przypomina mi
bardziej wyjatek z reguly klasztornej. Nawet 'psychol' jest czlowiekim (?) i
czasem musi odpoczac......tu powinien nastapic dalszy ciag bleblaniny, ale
sobie odpuszcze ;)
A z tym, ze system ksztalcenia psychologow (przynajmniej w naszym kraju)
nie jest wlasciwy zgadzam sie w 100% i bolesnie tego doswiadczam........ale
jak sie chece sluzyc ludziom........
_______________
Kasia - SLONCE - Wójcik

1. Data: 2000-11-02 09:50:28

Od: "E-Milka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o ile wiem nie skończyłeś studiów psychologicznych i w takim razie gówno
wiesz jak tam jest, dlaczego więc nie odpowiesz dziewczynie na pytanie jakie
zadała tylko próbujesz kosztem jej wątpliwości, które masz zamiar zasiać,
podreperować sobie swój wizerunek.

1. Data: 2000-11-02 10:14:26

Od: "sos3n" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Turynski" <j...@p...com> wrote in message
> [...]
> wodę. Albo się z miejsca nauczy ... albo do końca życia będzie 'obcho-
> dził wodę' z ... daleka, nie robiąc sobie (ani innym) większej krzyw-

a moze powinienes wybrac sie do swirolapa ?
przyda sie to zmianie twoich pogladow i pomoze ci ;)
sosen

Gdzie jest sens?
Boje sie!!!
Wszelkie informacje