Wszystko jest 'głupie'

1. Data: 2006-09-26 15:43:14

Temat: Wszystko jest 'głupie'
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie. Taką ma teraz fazę mój Piotrek (5,8) że wszystko w koło
jest 'głupie'. Głupia bajka, głupia kanapka, głupi rower, wszystko.
Nawet sam oznajmia że jest głupi. Już nie wiem co mam robić
by to słowo z niego wyplewić. Próbowałam nie reagować, ale to
nic nie dało. Rozbestwił się bardziej. Próbuję też kar ale
musiałabym co chwila mu czegoś zabraniać.

Wczoraj jak go odbierałam z przedszkola to chłopczyk z jego grupy
akurat się skarżył swojej mamie, że Piotrek to mówi 'głupi'.
Dzisiaj jak go odbierałam mijałam tego samego chłopczyka z mamą
i też jej opowiadał jak to Piotrek mówi głupi. Powiedziałam jej że tak
wiem ze Piotrek tak mówi i że walczę z tym, ze taką ma faze itd.
Za chwilę pani przedszkolanka opowiada jak to Piotrek na cały głos
w przedszkolu mówi tak na wszystko.

Tak naprawdę to słowo jest używane przez niego co minutę chyba.
Czasem wtrąci inne niezaładne ale jednak głupi rządzi.

Od razu jak wyszedł z przedszkola pyta się czy może grac w grę (na
playstation).
Ja mówię że nie i cała gadka szmatka dlaczego. On pyta się kiedy
będzie mógł - ja powiedziałam, że wtedy gdy nie będzie się brzydko
odzywał. No i cała droga z przedszkola jęków, płaczu, bo on chce grać,
bo on juz nie będzie, bo on przeprasza. Ale takie 'już nie będę' mówi
co chwila a za moment robi to samo. I nie wiem teraz czy takie karanie
ma sens. Bo ja go ukarałam na grę a on w domu znowu 'głupie to głupie tamto'
Czy ja mam za każde 'głupi' robic mu na coś innego karę?

Dajcie jakieś propozycje jak mozna rozwiązać taki problem bo ja nie
mam pomysłów.

Sylwia

2. Data: 2006-09-26 18:03:05

Temat: Re: Wszystko jest 'głupie'
Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
> No właśnie. Taką ma teraz fazę mój Piotrek (5,8) że wszystko w koło
> jest 'głupie'. Głupia bajka, głupia kanapka, głupi rower, wszystko.
> Nawet sam oznajmia że jest głupi.

A nie ogląda on czasami Chojraka?
Pytam, bo tam jest Eustachy, który cały czas mówi, że coś jest głupie.

--
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (2.1)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

3. Data: 2006-09-26 18:37:31

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zona alberta" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> "Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
>
> A nie ogląda on czasami Chojraka?

Nie, nie ogląda. On sam jak mu się włączy Cartoon niechcący
to przełącza szybko i mówi że tu są nieładne bajki. Na Cartoonie
pozwalam mu oglądać Tom&Jerry, ScoobyDoo i Flinstonów.
Reszta IMO nie jest dla kilkulatków (no chyba że o jakiejś bajce
zapomniałam). Ogląda Minimini.

> Pytam, bo tam jest Eustachy, który cały czas mówi, że coś jest głupie.

Wiesz tu nawet nie chodzi o to od kogo usłyszał takie słowa. Bo równie
dobrze mógł w przedszkolu, a może od swojej starszej kuzynki z którą
raz na jakiś czas się bawi, albo z jakiejś normalnej bajki gdzie czasem
jakaś postać powie 'głupie cośtam'
Chodzi mi o to jak ja mam na to reagowac by mu to się nie nasilało.
Bo robi to się już irytujące.

Sylwia

4. Data: 2006-09-26 18:48:52

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
(...)

> Dajcie jakieś propozycje jak mozna rozwiązać taki problem bo ja nie
> mam pomysłów.

to moze zamiast kar daj nagrody? podpatrzylam na supernanny jak to
ona proponowala, rozne metody zbierania punktow na jakas nagrode.
za niemowienie co godzinka nagroda, a wieczorem cos tam mu daj/zrob itp.
dziecko samo np nadaje sobie punkty- naklejki, wrzucanie losow do pudelka
itp.

albo tez zeby dostac nagrode ma miec np 10 punktow (dziecko samo np wrzuca
do sloika kulki, albo naklejki na lodowce) i ta nagroda jest x. a kazde
"glupi"
dziecko samo sobie odbiera punkt.

moze tak.

iwon(k)a

5. Data: 2006-09-26 19:02:09

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o to jak ja mam na to reagowac by mu to się nie nasilało.
> Bo robi to się już irytujące.

Wiem, wiem, chciałam tylko dotrzeć do źródeł, bo znając je czasem
łatwiej rozpracować problem :)

6. Data: 2006-09-26 19:29:22

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to moze zamiast kar daj nagrody?

Chyba muszę spróbować :-)

> [...]
> dziecko samo np nadaje sobie punkty- naklejki, wrzucanie losow do pudelka

No właśnie w weekend tez oglądałam taki odcinek co niania przyniosła
trzy słoiki dla każdego dziecka i za dobre uczynki wrzucane były do nich
kolorowe kuleczki.
Że też człowiek czasem nie pomyśli :-)

> [...]
> do sloika kulki, albo naklejki na lodowce) i ta nagroda jest x. a kazde

Na pewno wypróbuje tą metodę.

A tak na koniec dnia. Nie ugięłam się na jęki, nie pozwoliłam mu grać.
Było kilka złośliwych uwag pod adresem młodszego synka i moim.
Że Maciek jest durny,a mnie że nie lubi. I potem gorszy epitet za który
Piotrek został skierowany do swojego pokoiku. Posiedział tam trochę
potem wyszedł i dziecko jak aniołek. Bawił się z młodszym, wcale mu
nie przeszkadzało że mu klocki rozwala. I słowo 'głupi' powiedział może
ze 3 razy do końca dnia.

Troche się obawiam, że to krótkotrwałe bo już nie raz po solidnej karze
(czyli zabronienia czegoś na czym mu bardzo zależy) był spokój a potem
znowu brzydkie odzywki.

Sylwia
Piotrek (3-01-2001)

7. Data: 2006-09-27 03:38:16

Od: "@(usun.cyfry.456)poczta.onet.pl" <""ulawb.123\"@(usun.cyfry.456)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szpilka napisał:
> No właśnie. Taką ma teraz fazę mój Piotrek (5,8) że wszystko w koło
> jest 'głupie'. Głupia bajka, głupia kanapka, głupi rower, wszystko.
> Nawet sam oznajmia że jest głupi.

Mój też przechodził taką fazę, dokładnie nawet w takim samym wieku,
teraz już mu przeszło. A przeszło mu, gdy przypadkowo zapytałam,
dlaczego przejeżdżająca ciężarówka jest głupia i uzyskałam całkiem
logiczną odpowiedź, że jak może nie byc głupia, skoro nie ma mózgu? :)
Dzisiaj jedynym śladem tej fazy jest to, że dalej czasami o obie tak
mówi, ale to już całkiem inna bajka.
Pozdrawiam, Ula.

8. Data: 2006-09-27 08:19:57

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości
> Dajcie jakieś propozycje jak mozna rozwiązać taki problem bo ja nie
> mam pomysłów.

Imo problem jest wtedy, kiedy używa tego określenia w stosunku do innych
ludzi i to należy z nim uzgodnić - że nie wolno, że obraźliwe, lekceważące,
że może tym sprawić komuś przykrość, że jest mądrym chłopcem i nie będzie
nikogo przezywał. W stosunku do przedmiotów to IMO niech sobie mówi, można
mu co najwyżej podsuwać alternatywne określenia wzbogadzające słownictwo
(bajka głupia = nudna, stanowczo za krótka, itp).

pozdrówka
Karolina

9. Data: 2006-09-27 08:22:04

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ludzi i to należy z nim uzgodnić - że nie wolno, że obraźliwe,
> lekceważące, że może tym sprawić komuś przykrość, że jest mądrym chłopcem

Wiem że na kolegów tez tak mówi. I z nim rozmawiam, tłumaczę itd.
Dokładnie to samo mówię co napisałaś :-)
I tu jak usłyszę gdy to powie przy mnie to od razu sroga mina i każę
mu taką osobe przeprosić.

> W stosunku do przedmiotów to IMO niech sobie mówi, można mu co najwyżej
> podsuwać alternatywne określenia wzbogadzające słownictwo (bajka głupia =
> nudna, stanowczo za krótka, itp).

Tylko że on mówiąc tak na przedmioty nie mówi dlatego że uważa
że to jest głupie w dosłownym tego słowa znaczeniu. On tego słowa
uzywa jako hmm przecinka. Potrafi piosenkę sobie zaśpiewać gdzie
jest to jedno słowo. Albo siada do kolacji i je i mówi: hmm jaka pyszna
głupia kanapka.

Sylwia

10. Data: 2006-09-27 08:31:59

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" napisała
> Wiem że na kolegów tez tak mówi. I z nim rozmawiam, tłumaczę itd.
> Dokładnie to samo mówię co napisałaś :-)
> I tu jak usłyszę gdy to powie przy mnie to od razu sroga mina i każę
> mu taką osobe przeprosić.

A próbowałaś zastąpić to wyrażenie innym? Ja tłumaczyłam, ze nie "on jest
głupi", tylko "jestem na niego zły", "nie lubię go". Czasami pytałam,
dlaczego moje dziecko uważa, że on jest głupi.

> [...]
> uzywa jako hmm przecinka. Potrafi piosenkę sobie zaśpiewać gdzie
> jest to jedno słowo. Albo siada do kolacji i je i mówi: hmm jaka pyszna

Jeśli kanapka jest głupia, to nie należy jej jeść, bo się można głupotą
zarazić;) Coś w ten deseń bym próbowała mówić:)

Małgosia

[OT & trolling] basen a wielka polityka
Superniania
Do Nixe