Re: Wybór gatunku trawy

1. Data: 2003-03-04 18:18:44

Temat: Re: Wybór gatunku trawy
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Sa juz takie nasiona traw,ktore po zasianiu daja piekny trawnik i nie
trzeba czesto kosic,trzy razy w roku.Kolega jak zawsze ma racje,dobry
trawnik sklada sie z wielu gatunkow.Jak juz jestesmy przy trawniku,
to na wiosne nalezy przeprowadzic vertykulacje/Wyrwanie mchu i
doprowadzenie powietrza do gleby/Nastepnie Sypiemy Blaukorn,lub Eisen
Sulfat,ktory niszczy resztki mchu.
Pozdrowienia Zdzichu K.

2. Data: 2003-03-04 19:34:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdzislaw kmito" <3...@t...de> wrote in message
> Witam
> Sa juz takie nasiona traw,ktore po zasianiu daja piekny trawnik i nie
> trzeba czesto kosic,trzy razy w roku.

Trzy razy w roku to nie trawnik, tylko łąka. I od razu można sobie konia
zapuścić, lub krowy. Ewentualnie stado owiec i wtedy nie trzeba kupowć
kosiarki.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-03-04 19:36:15

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-03-04 20:12:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b430hv$pjp$1@atlantis.news.tpi.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> Trzy razy w roku to nie trawnik, tylko łąka. I od razu można sobie konia
> zapuścić, lub krowy. Ewentualnie stado owiec i wtedy nie trzeba
> kupowć kosiarki.

Hejka. Polecałbym gęsi. Nie dość, że wyskubią trawniczek do samej ziemi,
to jeszcze w razie niebezpieczeństwa ostrzegą.
Pozdrawiam pośniegowo Ja...cki

PS. Ganse, Ganse nach Hause... Ździchu dokończ ten wierszyk :-)

5. Data: 2003-03-04 20:55:16

Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Basia niedowiarek,ale co zrobic.Warunkow na hodowle zwierzat nie
posiadam /duze miasto/Szkoda bo akurat jestem hodowca z zawodu.
Pozdrawiam Zdzichu K.

6. Data: 2003-03-04 22:03:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basia niedowiarek,ale co zrobic.Warunkow na hodowle zwierzat nie
> posiadam /duze miasto/Szkoda bo akurat jestem hodowca z zawodu.

Jaki tam niedowiarek. Doświadczenie przemawia, wygarbowane na odpowiedniej
części ciała (wybacz, że nie precyzuję). Może podasz skład tej r e w e l
a c y j n e j mieszanki, żebyśmy wszyscy ją wypróbowali w przyszłym
sezonie?

Pozdrawiam, Basia (z wizją godzin spędzonych na leżaku zamiast dreptania z
kosiarką)

7. Data: 2003-03-05 19:11:42

Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam Basiu!
Mieszanka nazywa sie "Holiday",nadaje sie na kazda ziemie.W skladzie
wystepuja bardzo male Nasiona.Swiadczy to o dobrej jakosci/duze Nasiona
jakosciowo sa gorsze i daja gruba trawe./Jedna paczka wystarczy na 50 m
kw.Kosztuje 20 Euro.
SKLAD:
Koelena macrantha 20%,Poa pratensis 15%,Festuca rubra commutata 20%,
Festuca rubra trichophylia 15%, Poa pratensis 30%
Pozdrawiam Zdzichu K.

8. Data: 2003-03-05 19:23:36

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomosci news:3E664BEE.E477E930@t-online.de zdzislaw
kmito<3...@t...de> napisal(a):

> W skladzie
> wystepuja bardzo male Nasiona.Swiadczy to o dobrej jakosci/duze
> Nasiona jakosciowo sa gorsze i daja gruba trawe./

Chyba smialek darniowy tez ma drobne nasiona.

> Koelena macrantha 20%,Poa pratensis 15%,Festuca rubra commutata 20%,
> Festuca rubra trichophylia 15%, Poa pratensis 30%

Wiechlina lakowa i kostrzewa czerwona rozumiem, ale co to jest ta
Koelena?
Pozdrawiam z zaciekawieniem Ja...cki

9. Data: 2003-03-05 19:48:17

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zdzislaw kmito <3...@t...de> napisał(a):

> [...]
> wystepuja bardzo male Nasiona.Swiadczy to o dobrej jakosci/duze Nasiona
> jakosciowo sa gorsze i daja gruba trawe./Jedna paczka wystarczy na 50 m

Koelena cristata (macrantha)?

"nasłonecznione ściany zajmują silnie zdegradowane zbiorowiska murawowe z
udziałem Helianthemum ovatum, Koeleria macrantha, Fragaria moschata,
Anthyllis vulneraria."
http://www.biol.uni.wroc.pl/kolosyst/goliniec.htm
http://www.lkp.org.pl/dpn/chckl_rosliny_sh.html

Poa pratensis 15%,

Wiechlina łąkowa
Poa pratensis pyli najczęściej w godzinach nocnych (21:00-5:00), a niekiedy
również w dzień (6:00-16:00). Kwitnienie jednej rośliny Poa pratensis trwa 5
dni.
http://www.alergen.info.pl/najcz_aeroal.htm
http://meteo.ids.pl/laka/wyniki.htm

Festuca rubra commutata 20%,

kostrzewa czerwona
http://www.ulusoyseed.com.tr/karisikcimtohumu.html
http://www.funet.fi/pub/sci/bio/life/plants/magnolio
phyta/magnoliophytina/lili
opsida/poaceae/festuca/

> Festuca rubra trichophylia 15%,

http://www.guasch.com.ar/Mezclas%20Semillas%20Cesped
_archivos/cesped3.htm.

Poa pratensis 30%

Ooooo! To znaczy się razem jej 45%?
Podaj jeszcze producenta.
;-)
pozdr. Jerzy

10. Data: 2003-03-05 20:23:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b45ka1$97c$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Koelena cristata (macrantha)?
>
> "nasłonecznione ściany zajmują silnie zdegradowane zbiorowiska murawowe z
> udziałem Helianthemum ovatum, Koeleria macrantha, Fragaria
> moschata, Anthyllis vulneraria."

Hejka. Koeleria gracilis = K. cristata = K. macrantha to Strzęplica
nadobna. Gatunek dość pospolity przede wszystkim w części wyżynnej kraju.
Komponent muraw ksero-termicznych w zasadowych siedliskach, zwłaszcza na
zboczach i skałach jurajskich i kredowych oraz płytkich, suchych rędzinach
poczatkowego stadium glebotwórczego. Główna jej wartość gospodarcza to
zdolność zadarniania określonych siedlisk naskalnych. M. Falkowski, "Trawy
polskie". PWRiL. W-wa 1982
Ciekawe, jak trawa rosnąca w suchym i gorącym klimacie w siedliskach
zasadowych (wapiennych), nadaje się na każdą ziemię?

Pozdrawiam trawiasto Ja...cki
PS. Strzęplica nadobna po niemiecku: Zarte Kammschmiele lub Zierliches
Schillergras

Ranna zmiano...
Re: wiosna jest czy nie ma?
Spotkanie wiosenne