Wybor roslin-pytanie

1. Data: 2001-12-04 16:54:42

Temat: Wybor roslin-pytanie
Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,

czytajac rozne posty na grupie nasuwa mi sie pytanie:
Co wplywa na wybor roslin czy tez stylu ogrodu/tworzonego lasu ?

Sa to dzisiejsze media propagujace rozne produkty/zestawienia zielone ?
Czy moze sa to nasze inwidualne dazenia w mysl zasady
piekne jest to czego ( w danym rejonie) nikt nie ma ?

Co wy myslicie ?

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2001-12-04 17:59:44

Temat: Re: Wybor roslin-pytanie
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Ta grupa ma pewna swoja specyfike i jest raczej "ogolnorozwojowa" sa
pasjonaci "rozani" , "wrzosowi", "iglakowi" i tak dalej. Prawie kazdy ma tu
swoje ulubione i holubione roslinki na ktore nie da powiedziec zlego slowa
dlatego przypuszczam ze dyskusja moze byc interesujaca.
Wedlug mnie jakis czas temu w Polsce nastala moda na iglakowo-zywotnikowy
model ogrodu, ktory obowiazkowo opasany byl tujowym zywoplotem.
Pewnie stalo sie tak dlatego , ze sprzyjala koniunktura, zwiekszyl sie
naplyw pieniadza do kieszeni przecietnego Kowalskiego no i otwarcie sie
Polski "na swiat".
Teraz ta moda jakby mija i pojawia sie kolejna : oczka wodne.
Zapomnialabym jeszcze o modzie : skalniaki
Byc moze raczkuje jeszcze : ogrod japonski

Co do mody na rozne rosliny to raczej po tym co widze w roznych ogrodach
niewiele jest osob snobujacych sie na mala rosline za np.1500 zl tylko
dlatego ze sasiad takiej nie ma. Chociaz moze nie obracam sie w towarzystwie
takich osob. Nie mowie tu oczywiscie o kolekcjonerach dla ktorych taka
roslinka jest celem zycia :-)))))))))))).
Przypomnialo mi sie wlasnie ze latem ogladalam ogrod za 50.000. Raptem
jakies 700m kwadratowych urzadzonych bez naprawde jakichkolwiek rewelacji, a
nawet jakos tak smutno. No ale moze to wlasnie jest moda moc powiedziec :moj
ogrod kosztowal tyle a tyle.

Czekam na Wasze opinie bo co prawda jestem na liscie prawie od poczatku ale
odzywam sie rzadko. Musi mnie cos szczegolnie ruszyc. Ten temat ruszyl mna
szczegolnie:-))).

Izabela Wójcik

3. Data: 2001-12-04 18:07:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Appa" <p...@t...de> wrote in message news:3C0CFFD1.7EDF19CD@t-online.de...
> [...]
> Czy moze sa to nasze inwidualne dazenia w mysl zasady
> piekne jest to czego ( w danym rejonie) nikt nie ma ?

U mnie na ogol jest to prosty mechanizm. Jesli zobacze rosline,
ktora mi sie spodoba, chcialbym ja miec. Niezaleznie od tego,
czy ja propaguja media i czy inni ja maja.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-12-04 19:24:41

Od: "miro" <m...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie na ogol jest to prosty mechanizm. Jesli zobacze rosline,
> ktora mi sie spodoba, chcialbym ja miec. Niezaleznie od tego,
> czy ja propaguja media i czy inni ja maja.

"Czerwooony jak cegla ! Czerwoony jak piec - MUSZE JA MIEC !.. MUSZE JA MIEC
!!.." (:-))

miro

5. Data: 2001-12-04 19:26:35

Od: "miro" <m...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Czerwooony jak cegla ! Czerwoony jak piec - MUSZE JA MIEC !.. MUSZE JA
MIEC
> !!.." (:-))

Czy można to uznać za dalszy mój wkład w "Śpiewanki", bo przecież piosenka
jest o roślinie, którą piewca koniecznie "MUSI JĄ MIEĆ" ?...

miro

6. Data: 2001-12-04 19:28:14

Od: "miro" <m...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, głupawka jakaś mnie napadła, a roboty jeszcze mam huk... Spadam i
pozdrawiam, miro

7. Data: 2001-12-04 20:13:07

Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Niestety funkcjonuje na podobnych zasadach. Najpierw kupuje a potem mam
problem gdzie to posadzic zeby bylo dobrze. Niestety nie zawsze zakupiona
roslina zgadza sie z moim " planem zagospodarowania przestrzennego" i wtedy
dopiero zaczynaja sie klopoty i caly cykl: jesli to przesadze tam, to tu sie
zwolni miejsce ...... no i tak dalej.

izabela wójcik

8. Data: 2001-12-04 20:46:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> "Appa" <p...@t...de> wrote in message

Ja mysle, ze przyczyn którymi sie kierujemy jest duzo wiecej niz wymienilas:
moda, klimat, wielkosc ogrodu, otoczenie, potrzeby rodziny, styl domu
mieszkalnego, kultura regionu zamieszkania.
Takze nastrój w czasie projektowania ogrodu i w czasie zakupu roslin,
mozliwosci zakupu okreslonych roslin. Jeszcze wiele innych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2001-12-05 18:08:01

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Wójcik

(...)
[...]

Wykonywalem kiedys projekt malego skalniaczka dla pewnej snobistycznej Pani
ktorej zalezalo aby goscie wchodzacy do domu mogli go obejrzec.Cena byla
bardzo wysoka bo 5000zl.za jeden dzien pracy-gora dwa. Ale sadze ze za
kaprysy trzeba placic i taka podalem cene celowo.Transakcja doszla do
skutku..Nasadzenia wykonalem osobiscie-koszt roslin byl znikomy okolo 1000
zl.
Po roku mialem telefon ze rosliny kwitnace sa malo ciekawe.
Pojechalem i jakie bylo moje zdumienie kiedy okazalo sie ze zostaly tylko
chwasty a rosliny cenne zostaly wypielone :-))
Pani zgonila wszystko na wynajetego ogrodnika ktory podobno mial pielegnowac
jej skalniak.
Nie znam dalszych losow tego skalniaka ,podejrzewam ze prawdopodobnie zostal
rozebrany.
I to spotka wszystkie nowo zalozone skalniaki , jesli wlasciciele nie beda
miec fiola na punkcie roslin i osobiscie nie beda dogladac roslin:-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

10. Data: 2001-12-05 18:25:40

Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie na ogol jest to prosty mechanizm. Jesli zobacze rosline,
> ktora mi sie spodoba, chcialbym ja miec. Niezaleznie od tego,
> czy ja propaguja media i czy inni ja maja.

Witaj,

Czy cena jest dla Ciebie jakims hamulcem woli posiadania?
Napisz jakie preferujesz rodzaje/grupy roslin czy ogrodu i dlaczego.

Pozdrawiam
Piotr

Grzyby
Podgrzewana brzosa