Wychowanie

71. Data: 2002-01-12 23:25:39

Temat: Re: Wychowanie
Od: "Mierzwiki" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> didziaka ;-)

sorry :-)

> Widzisz - czesciowo przemowilo to do mnie... ale mialo juz byc z mojej
> strony EOT :-)
>
> Ciesze sie jednak z innego powodu - ze fakt posiadania przeze mnie
> innych pogladow nie oznacza, ze powinnas mnie zmieszac z blotem i
> wykpic, bez logicznych argumentow na poparcie...
> Ty tego nie zrobilas, w przeciwienstwie do innych osob...

Odbierasz to bardzo osobiscie, ale zapewniem Cie, ze Maja (i spolka :-))))
nie jest osoba atakujaca za wszelka cene. Intencje miala dokladnie takie
same jak ja.

Co do Ciebie .... didziak (ales se nicka wybral :-)) - u mnie przynajmniej
masz plusa, ze w tak mlodym wieku, bez dzieci chce Ci sie dyskutowac na
takie tematy.

Pozdrawiam

Aga
PS. Trzy plusy i wiesz co :-)

72. Data: 2002-01-13 01:59:03

Temat: Odp: Wychowanie - tylko dla wytrwałych ;-)
Od: "didziak" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

| ... postanowiłeś podyskutować sobie na
| temat mojej osoby i mojej domniemanej agresji.
| Cóż - jeśli już koniecznie musiałeś to zrobić, to IMHO wypadało na
priva. Ja
| odpowiem tutaj, bo nie chcę, by Twoje zarzuty postawione na forum
pozostały
| bez odpowiedzi dla reszty czytających.

Masz tutaj racje, i to 100%.
Za poprzedniego posta przepraszam tutaj Maje i czytajacych, bo
faktycznie powinienem isc na priva.
Moja wina, kontrolery mi puscily.
O reszcie posta pogadamy na privie :-)

Zarumieniony,
didziak :8-|

73. Data: 2002-01-14 12:35:53

Temat: Re: Wychowanie - tylko dla wytrwałych ;-)
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

didziak napisała

: Masz tutaj racje, i to 100%.
: Za poprzedniego posta przepraszam tutaj Maje i czytajacych, bo
: faktycznie powinienem isc na priva.
: Moja wina, kontrolery mi puscily.
: O reszcie posta pogadamy na privie :-)

Oznajmiam, że post od dzidziaka dostałam i mam nadzieję, że się nawet
pogodzimy ;-)
Maja

74. Data: 2002-01-15 18:07:05

Od: "Aga B." <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik didziak <d...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1j0t6$r3s$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Taa ;-) sprobuj nawiazac dialog i wytlumaczyc, ze to, co kusi
> najbardziej, jest zakazane... wlasnie dlatego, ze jest zakazane
> :-))))
> Wierz mi - to teoria, ze mozna... widzialem wiele dzieci i sam - jako
> najblizej tego 'cielecia' widze czasem, do czego prowadzi zachowanie
> dzieci niekaranych...

O, przepraszam, ale moje dzieci nie są bite, mają zawsze tłumaczone, i wcale
nie są rozwydrzone. Owszem, więcej czasu zajmuje dziecku tłumaczenie niż
klaps, ale ja wolę tak. Staram się być konsekwentna i stosować jako kary
naturalne kosekwencje jakiegoś czynu - rzucałeś zabawką, połamałeś ją, nie
masz zabawki. Nie zdążyłeś skończyć sprzątania przed dobranocką (codzienny
obowiązek), nie ma dobranocki. Tłumaczę aż do bólu (mojego :)) każdą moją
decyzję, a wszyscy moi znajomi twierdzą, że mam dobrze wychowane dzieci i
też by tak chcieli. Nie jestem idealną matką, ale wiem, że moje dzieci są i
będą wychowywane bez przemocy fizycznej (a za takie uważam klapsy) i w miarę
moich sił i starań bez przemocy psychicznej (tu już jest trudniej, ale jak
na razie nie zdarzyło mi się powiedzieć dzieciom, że jak czegoś nie zrobią,
to ja ich kochać nie będę - zawsze im mówię, że kocham je i będę kochać
niezależnie do tego, co robią). Wiem też, że są dzieci, na które sporadyczne
klapsy skutkują, ale to nie są moje dzieci - na Maćka sama groźba klapsa
działa destrukcyjnie.

> Moze i dziecko jest male, ale potrafi wyczytac z tonu glosu matki Jej
> nastroje, emocje, itp. - i to juz od zycia w Jej lonie... Jesli zatem
> ma juz ponad rok, skojarzy byc moze glosne perswazje mamy z tym, co
> zrobil, jesli sie to mu pokaze? Raz, drugi, trzeci - mozna powtarzac,
> ale ilez razy wiecej? Dzieci ZAWSZE rozumieja wiecej niz nam sie
> wydaje... To moje zdanie...

A dlaczego nie więcej? Bo co, duma nasza ucierpi, że powtórzymy sto razy? Ja
wolę coś powtorzyć choćby i sto razy niż raz podnieść rękę na dziecko. A
dzieci owszem, rozumieją bardzo dużo, i dlatego bijąc je uczymy je tego, że
można bić innych ludzi. Dzieci w każdym wieku sprawdzają, czy na pewno to,
co jest zabronione, nadal jest zabronione, czy przypadkiem rodzice nie
zmienili zdania.

Agnieszka (Maciek 6 lat, Marta 2 l 7m)

75. Data: 2002-01-27 16:04:43

Temat: Odp: Wychowanie
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może inaczej - czasem faktycznie korci, czasem się można zapomnieć i
wrzepić
> parę klapsów, ale to jest tak jak pisze Ula Dynowska - bicie jest ZAWSZE
> porażką rodzica. Bo jak się chce, to można się dogadać na tysiąc innych
> sposobów. Tylko sęk w tym, że trzeba chcieć, ale właśnie na tym między
innymi
> polega świadome wychowanie.

Masz rację i podpiszę się pod Twoimi słowami, (oraz pod słowami Uli)
Wiem z doświadczenia z moimi dziećmi, że biciem nic nie wskurasz, nie raz
wymierzyłam klapsa, nie potrafiłam się opanować po 5 godzinach upominania
dwóch łobuziaków, akurat padał deszcz, dzieci się nudziły etc. a ja nie
mialam ochoty na zabawę, nerwy no i klaps....po tym czułam się okropnie, tak
to jest porażka rodzica gdy podnosi rękę na dziecko.
Teraz zanim podniosę rękę 10 razy się zastanowie, czasami trudno ale jaka
jestem zadowolona kiedy się uda:)))
Niedawno jeszcze starałam sobie wytłumaczyć moje zachowanie tym, że przecież
mama też mnie biła i wyrosłam na ludzi, w sumie nie mam żalu do mamy...ale
fakt zawsze bałam się lania a nie np. tego ze coś złego mi się przytrafi
kiedy później wrócę do domu etc.
Pod wpływem tej dyskusji zmieniłam zdanie na temat wymierzania kar
cielesnych i jestem Wam za to wdzięczna:))
Pozdrawiam
Ula ST
www.ulast.prv.pl

INFO: lista dyskusyjna pl-soc-rodzina