Wyciągi z roślin zamiast chemii

1. Data: 2002-01-09 14:37:24

Temat: Wyciągi z roślin zamiast chemii
Od: T...@w...pl (Tomek) szukaj wiadomości tego autora

W jakiejś duskusji sprzed dwóch dni przeczytałem jak ktoś krytykowałl
stosowanie chemii zamiast wyciągów z roślin. Musze powiedzieć że do
biedawna też byłem zwolennikiem metod proekologicznych bez chemi ale
po kilku latach eksperymentów doszedłem do wniosku że większość
wyciągów roślinnych jest mało skuteczna.

Nie neguję ich używania zwłaszcza przed pojawieniem sie obiawów
chorobowych jednak to za mało by uchronić rośliny przed większoścoą
patogenów i szkodników
Wiele z dopuszczanych obecnie gotowych środków chemicznych jest
małoszkodliwych lub zupełnie nieszkodliwych. Tej zmiany w ciągu
ostatnich kilku lat wielu ludzi nie dostrzega

2. Data: 2002-01-09 14:56:07

Temat: Re: Wyciągi z roślin zamiast chemii
Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote in message <9...@p...google.com>...
> Wiele z dopuszczanych obecnie gotowych środków chemicznych jest
>małoszkodliwych lub zupełnie nieszkodliwych. <

wolne zarty! nie ma srodkow ochrony roslin, ktore sa zupelnie nieszkodliwe.
Przede wszystkim, wszystkie insektycydy zabijaja rowniez pozyteczne dla
ogrodnikow owady, nie mowiac juz o skutkach ubocznych, czyli wplywie na
reszte srodowiska. Zawsze mnie zastanawia taka gleboka wiara w srodki
chemiczne (czesto bardzo nieskuteczne, bo zaklocajace naturalna rownowage w
srodowisku), zwlaszcza, ze do calkiem niedawna jakos sie bez nich obywano.

katarzyna

3. Data: 2002-01-09 15:23:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <T...@w...pl> wrote in message
..
> Wiele z dopuszczanych obecnie gotowych środków chemicznych jest
> małoszkodliwych lub zupełnie nieszkodliwych. Tej zmiany w ciągu
> ostatnich kilku lat wielu ludzi nie dostrzega

A to sie jeszcze okaze, czy one sa nieszkodliwe. Mam niejakie obawy, ze
sytuacja jest tu podobna jak w medycynie. Co kilka lat wprowadza sie nowy
lek na dana chorobe, ujawniajac, ze poprzedni byl szkodliwy. A ten nowy
oczywiscie bez zadnych skutkow ubocznych. A za kilka lat sytuacja sie
powtarza.

Byla tak piosenka Galicza "Car Nikolaszka zyl kogda-to na Rusi ...",
a potem "No w oktiabrie jego malenieczko togo, tokda uznali my
wsiu prawdu pro niego" i dalej podobnie o kolejnych wladcach.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-01-10 09:11:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisal:

> [...]
> lek na dana chorobe, ujawniajac, ze poprzedni byl szkodliwy. A ten nowy
> oczywiscie bez zadnych skutkow ubocznych. A za kilka lat sytuacja sie

Taaak, zawsze zadziwia mnie opinia o "nieszkodliwości" czegokolwiek,
nie poparta co najmniej dwudziestoletnimi badaniami. Chyba, że za
nieszkodliwe uznamy coś, co nie otruje nas natychmiast ;-)

Krycha&Co(ty)

5. Data: 2002-01-10 10:21:09

Temat: Odp: Wyciągi z roślin zamiast chemii
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <T...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> po kilku latach eksperymentów doszedłem do wniosku że większość
> wyciągów roślinnych jest mało skuteczna.

Wyciągi roślinne skutkują w środowisku w miarę mało zdegradowanym, przy
słabych atakach szkodników i chorób i w ściśle określonych temperaturach.

A jakie masz zdanie na temat przygotowywanych gotowych środków jak Bioczos
lub ten skoncentrowany wyciąg z grejpfruta (nie pamiętam nazwy)?

> Wiele z dopuszczanych obecnie gotowych środków chemicznych jest
> małoszkodliwych lub zupełnie nieszkodliwych. Tej zmiany w ciągu
> ostatnich kilku lat wielu ludzi nie dostrzega

Ależ dostrzegamy. Przykładowo herbicydy - użyte w latach 70-tych zniszczyły
życie roślinne i nie tylko na kilkanaście lat (na szczęście tylko na małej
powierzchni). Round-up to wielki skok do przodu - ale zupełnie nieszkodliwy
nie jest. Używany przez mnie na początku lat 80-tych Owadofos - chyba II
klasa? - niszczył wszystko wokół. Obecnie mamy środki przynajmniej dla ludzi
mniej szkodliwe, a poza tym selektywne.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-01-10 10:49:56

Temat: Re: Wyci?gi z ro?lin zamiast chemii
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętajcie jednak, że środki naturalne też są czasem bardzo szkodliwe. Do
rakotwórczych i wyjątkowo negatywnie wpływających na zdrowie ludzi wpływa
ponoć wywar z tytoniu uważany za świetny środek naturalny.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

7. Data: 2002-01-10 11:17:24

Od: T...@w...pl (Tomek) szukaj wiadomości tego autora

Do Katarzyny Sornat
Kasiu zapewniam Cię że są środki ochrony rośli które nie zabijają
wszystkich pożytecznych owadów i jest ich całkiem duża grupa.
Oczywiście nie mówię o preparatach totalnych jak decis czy Owadofos
ale o takich jak Pirimor Nissorun-są one selektywne. Poza tym
inhibitory syntezy hityny analogo hormonujuwenilnego, preparaty oparte
na kryształkach bakterii Bacillus thuringensis i wiele innych.
Uzywając umiejętnie ( w odpowiednim czasie) można ograniczyć
stosowanie preparatów totalnych a zastępować je właśnie tymi
selektywnymi.
Co do szkodliwości naszemu zdrowiu - też jest poprawa. Wiadomo że
kazda chemia szkodzi ale jesteśmy ją otoczeni. Trzeba ją tylko
umiejętnie stosować i na ile to jest możliwe ograniczać do minimum.
Srodowisko też jest bardziej chronione w ostatnich letach przez
wprowadzenie środków nie kumulujących się w glebie, organizmach
roślinnych i zwierzęcych. Podsumowując to wszystko jest juz
zdecydowanie lepiej niż było do niedawna

8. Data: 2002-01-10 11:18:44

Od: T...@w...pl (Tomek) szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> wrote in message
> [...]
> a potem "No w oktiabrie jego malenieczko togo, tokda uznali my
> wsiu prawdu pro niego" i dalej podobnie o kolejnych wladcach.

POzdrawiam i czekam na dalszy komentarz

Tomek Zwalczanie chorób i szkodników

9. Data: 2002-01-10 11:23:28

Od: T...@w...pl (Tomek) szukaj wiadomości tego autora

"Do Michała Misiurewicza
Drogi Michale To tylko motywuje do tworzenia srodków coraz
doskonalszych i bezpieczniejszych. Jeżeli nie mozemy się bez nich
obejść to trzeba je udoskonalac. Taka jest presja konsumentów by były
coraz bezpieczniejsze.

Pozdrawiam
Tomek Zwalczanie chorób i szkodników

10. Data: 2002-01-10 11:48:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wpływa
> ponoć wywar z tytoniu uważany za świetny środek naturalny.
Przedawkowanie i nieumiejętne stosowanie, a środki naturalne są bardzo
szkodliwe i dlatego się je między innymi stosuje, że nie są wyizolowane
[jak w sztucznej chemii] tylko mają działanie kompleksowe i są znacznie
łagodniejsze. Przykładem głupoty jest palenie papierosów light gdyż
przyswaja się z nich ponad 50% nikotyny a z "normalnych" zaledwie 6%.

Wszystko co w nadmiarze szkodzi, a nikotyna jest niezbędna dla
funkcjonowania organizmu człowieka, nie pytaj w jakiej postaci ale
pamiętej, że wpływa na uwalnianie serotoniny [a ta ma wpływ na ośrodkowy i
obwodowy układ nerwowy np.: działa przeciwdepresyjnie (przy depresji) i
jest odpowiedzialna za sen fizjologiczny].

Pozdrawiam Jerzy

rozkrzewianie draceny
Hydroponika
wapnowanie
Jak zacząć?
Czy odkopuje sie ze sniegu mlode swierki?