Wycinanie otworów w drewnianym blacie

1. Data: 2007-01-03 15:32:12

Temat: Wycinanie otworów w drewnianym blacie
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Blat drewniany, lamelkowy (klejony z listewek), grubości 19 mm
Zastawiam się, czy da się wyciąć otwór pod zlew, bez uprzedniego nawiercania.
To znaczy, czy da się"wejść" w drewno elektryczną otwornicą samym brzeszczotem.
Najpierw brzeszczot stycznie do powierzchni blatu, potem zagłębia się coraz głębiej,
aż w końcu ostrze przechodzi na
drugą stronę, i pojedziemy po kresce.
Przy wiórówce by się dało, ale nie wiem, jak to bedzie przy drewnie (egzotycznym
zresztą).
Zacząć z pracą 'normalną', czy od razu z 'podcinaniem' ostrza ?
Mam pomysł na wykorzystanie tego wewnetrznego fragmentu blatu po otworze na zlew,
więc nie chciałbym wiercić ani
wiertłami, ani tym bardziej koronkami.
Nie bardzo mam na czym spróbować.
JaC

It has removed 2869 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

2. Data: 2007-01-03 17:03:53

Temat: Re: Wycinanie otworów w drewnianym blacie
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@w...eu> wrote:

> Najpierw brzeszczot stycznie do powierzchni blatu, potem
> zagłębia się
> coraz głębiej, aż w końcu ostrze przechodzi na drugą stronę, i
> pojedziemy po kresce.

Da się. Ale trudno, jeśli chodzi Ci o to, żeby nie poharatać
wewnętrznej części, warto poćwiczyć najpierw na czymś
(czymkolwiek, zrzynek dębowego parapetu kup), bo sam początek
jest kłopotliwy, brzeszczot się usiłuje rzucać i kaleczy wszystko
wokół, trzeba mocno i pewnie trzymać wyrzynarkę opartą mocno
brzegiem stopy o blat i bardzo delikatnie ją przekręcać. Nie
wiem, czy nie prościej jednak nawiercić i tak poprowadzić linię
cięcia, żeby ta wewnętrzna część wyszła ładnie, a reszta
nawierconego otworu została w blacie pod krawędzią zlewu.

J.

3. Data: 2007-01-04 00:38:43

Od: "Sbook" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> Zacząć z pracą 'normalną', czy od razu z 'podcinaniem' ostrza ?
> Mam pomysł na wykorzystanie tego wewnetrznego fragmentu blatu po otworze

Witam.
A mi tak przyszło teraz do głowy, że może jednak nawiercić,ale wiertłem o
średnicy zblizonej do grubości nozyka wyrzynarki. potem tylko lekko
przeszlifujesz krawędź cięcia i po kłopocie. Moim zdaniem Twój pomysł z
opuszczaniem nożyka jest realny ale chyba jednak nie uzyskasz idealnej
krawędzi cięcia...Swoja drogą spróbuję jak to będzie szło w drewnie.

pozdr
Sławek

4. Data: 2007-01-04 09:57:16

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

OK, dzieki.
To by musiało byćwiertło z 10 milimetrów, za grube...
A może naciąć lekko linię cięcia tarczówką, podobną techniką z przechylaniem?
Ktoś tak się wcinał tarczówką w drewno?
Drugi temat, to jak zapewnić, żeby ostrze wyrzynarki szło prostopadle do blatu?
Teoretycznie powinno, w praktyce od strony wyrzynarki jedzie po prostej, a od
przeciwnej zostawia ślad jak po trzeźwym
wężu...
Co prawda przy wyrzynarkach z podcinającym ostrzem jest o niebo lepiej.
JaC

> Nie wiem, czy nie prościej jednak nawiercić i tak poprowadzić linię cięcia, żeby ta
wewnętrzna część wyszła ładnie, a
reszta nawierconego otworu została w blacie pod krawędzią zlewu.

It has removed 2872 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

5. Data: 2007-01-04 10:05:35

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 napisał(a):
> OK, dzieki.
> To by musiało byćwiertło z 10 milimetrów, za grube...

A nie możesz cienkim wiertłem nawiercić kilka otworów obok siebie i je
ze sobą połączyć? Dostaniesz cienką szczelinę, w którą włożysz brzeszczot.

Pozdrawiam
Krzysztof Smyk

--
.::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

6. Data: 2007-01-04 14:10:33

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak chcesz, zeby wyrzynarka dala Ci kopa z wielkim impetem to nie radze tej
metody
wez wiertarke i zrob otwor, tak bedzie i dla Ciebie i dla blatu
bezpieczniej:)

7. Data: 2007-01-05 10:59:26

Od: "MaciekP" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim blacie - sosna 4.5 cm grubości pod płytę gazową zrobiłem to tak:
- zaznaczyłem rogi płyty,
- stycznie do zaznaczenia wyciąłem otwory frezem 30mm
- ręczną piłą tarczową przykładając ją od góry (i mocno trzymając) wciąłem
się w blat tak aby tył tarczy piły doszedł do wyfrezowane otworu i do
przodu!

Tak zrobiłem ze wszystkich 4 stron - krawędzie cięcia od dołu blatu trzeba
było lekko przeszlifować - u góry wyszło idealnie.

Pozdrawiam
Maciek

problem z drzwiami PCV pomocy
[W-wa] Plytka przeciw molom spozywczym
jak zmienić kolor fug
Poszukuję solidnej ekipy budowlanej W-wa
Wkładka do zamka