Chamstwo UZYTKOWNIKA [Fwd: proba wlamania]

51. Data: 2000-01-25 12:58:13

Temat: Re: Wyjasnienia i ... [Fwd: proba wlamania].
Od: Marek Monikowski <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski wrote:

> Witam !

Witam.

> I z Ksiezyca. Zejdz na Ziemie. Ale napewno nie z sieci CLAN'u jak
> sugerowales .

Andrzeju, nie będę sie wdawał w technikalia. Powiem tylko, że mając
konto shellowe na clan'ie, przy pewnych okolicznościach pewnie można by
było posłuchać co do clanu przychodzi.

> Zycie jest bardziej szare i mniej skomplikowane niz sobie to
> probujecie wmowic. Najczesciej wine ponosi nieodpowiedzialny uzytkownik.
> Ktoremu braklo wyobrazni.

Tak, to prawda. Bardzo często jest to właśnie nieostrożność użytkownika.
Ale gdybyś miał w ręku DOWÓD takiej winy MrFX'a i wtedy go opluł, to
bądź pewien - nie napisał bym nic przeciw Tobie. Póki takiego dowodu nie
masz, a istnieją inne możliwości (nawet o małym prawdopodobieństwie) to
powinieneś uznać MrFXa za niewinnego i ew. podać tylko suchą informację
na grupę.

[...]
> Wyscie z tego zrobili watek o, jak napisal nasz darczync, szef f-my
> CLAN, pan Leszek Marazewski cyt :
>
> "Jak zwykle po kilku postach rozmyliście problem podstawowy : "WŁAM", a
> zaczęliscie się zabawiać kolejnym roztrząsaniem problemów etycznych,
> zwłaszcza : czy miał prawo, czy nie tak zadziałać? - i co z tego
> wyniknęło? "

Ależ nie. Nie zauważyłem żadnej wypowiedzi typu "nic sie nie stało". Ja
osobiście daleki jestem od zlekceważenia faktu włamu. Ja cały czas
stwierdzam, że włam jest zły, a winny powinien zostać ukarany. Boje
tylko toczę o to, że nie powinniśmy (powinieneś?) skazywać faceta przed
udowodnieniem winy. Póki co, dysponujemy poszlakami.

[...]
> Stosowny artykulik odnajdziesz w KK (masz to juz na grupie w liscie
> datowanym na Mon, 24 Jan 2000 09:38:43 +0100)) Popatrz jakem czujny :))

Jesteś :)
Ale póki co, to nie ma dowodu zaniechania. Jeśli okaże się, że włamywacz
miał hasło od MrFX'a, to dopiero wtedy będzie to zaniechanie.

[...]
> Szczegolnie fajnie sie swiadlowody podsluchuje. Bo mam nadzieje ze na
> rympal nie chodziliscie i zadne tam ciach ciach nie bylo. :) Policz mi
> jakie jest p-wo ze na kablu 100 Mbit zlapiesz akurat tego gostka o
> ktorego Ci chodzi.

Bardzo realne!
Bo nigdy nie sniffujesz wszystkiego! Program filtruje, rozumiesz? Jeśli
odpalę snifa, to mogę mu kazać wrzucać do pliku tylko pakiety z pewnymi
wartościami (np. dest_ip=clan). Potem odpowiednio przgladając rezultaty,
jestes w stanie wyłowiś userów logujących sie na clan otwartym hasłem.
Nic więcej nie napiszę na ten temat, bo nie będę dawał instrukcji
hackerstwu ;)

[...]
> A tak w ogole to : docendo discimus . Nie uwazasz ? :)
>
> pozdrawiam
> A.A.

Nie znam łaciny :)

Marek Monikowski

52. Data: 2000-01-25 18:39:16

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

piszesz Marku :

> Cenię Pana Marażewskiego za to co robi i co dla nas oferuje. Wcześniej
> nie czytałem tego postu, bo dość ciężko czyta się tak dziwnie
> sformatowany mail.

:) Bedac zgryzliwym to bym powiedzial ze dla zbyt wielu, tu na grupie :'
waznieejsza jest forma niz tresc" . Czujesz aluzje ? :)

Mimo iz o truizmach mozna by tez dyskutowac , pewnie znow moglbym ten
list rozkladac na atomy ,ale zbyt juz chyba zmeczylem grupowiczow swomi
'ciezkimi' listami wiec robie :

[ciach] :)

By jednak nie bylo zbyt 'chudo' ;-) pozostaiwam sobie na deser Twoj :

> Jesze jeden komentarz do tego postu:
> Pan Marażewski pisze o "rozmywaniu". Ponieważ zauważam, że to "w jakiej
> sprawie MM dyskutuje z AA" też się rozmywa, więc przypomnę:
> Po ataku z konta MRFX AA naskoczył strasznie na MRFX jak na bandytę, bo
> uznał, że skoro z jego konta był atak, to jest winien. Ja staram się
> udowodnić, że MRFX _może_ być winien, ale _nie musi_ i z takim
> opluwaniem należało by poczekać na wyjaśnienie sprawy. howgh.

Marku, pisalem jakie byly uwarunkowania . Nie wierzysz mnie, panu
Marazewskiemu ze gdyby nie moja ostra reakcja to by nie bylo SaSo a
dwuletnia nasza wspolna praca poszlaby na marne. O kontach juz nie
wspominam. A propos , wiele osob lekcewazaco sie wyraza : ' a co tam,
przeciez darmowe mozna miec wszedzie '. Tak, ale tyakiej jakosci jak na
CLAN'ie to naprawde w niewielu miejscach. Pisalem wielokrotnie o
parametrach serwisu firmy CLAN wiec mysle ze nie ma co sie tu rozwodzic.
Dalej, wielu z nas ma te konta juz bardzo dlugo i co oznacza utrata
takiego konta nie musze Ci chyba tlumaczyc. Nie wiem czy zauwazyles ale
dla Grzegorza to tez bylaby WIELKA strata, sam o tym pisal.

Nie byles przy moich rozmowach z Panem Marazewskim i jego synem ktore ,
tak, tak prowadzilem w naszym miescie , nie wiesz wiec jakie byly
stawiane warunki, jakie zastrzezenia, jakie obawy itd itp. A byly !
Jak wielkie byly niech swiadczy fakt ze gdy MrFX mial zostac drugim
webadminem na SaSo ze strony CLAN'u szly pytania : 'czy nie za mlody,
czy wystarczajaco odpowiedzialny, czy mozna dac mu AZ TAKIE
uprawnienia". Zdecydowal admin Leszek Michalski . NIE DAL zgody na cos
takiego.

Mowi Ci to cos ? Czy bedziesz dalej 'rpzcienczal' mowiac :ale to bylo
pol roku temu, przeciez on juz mogl sie nauczyc' . Czego,
odpowiedzialnosci ? Czego, systemmu Windows NT ? Czego ?

Ciekawe czemu - spytaj. Ja nie pytalem bom wiedzial ze ten facet wie
lepiej. Nie bawilem sie w adwokata bo : 'madrej glowie dosc po slowie'
ze podepre sie madroscia narodu ;)

Czyzbyscie tego powiedzenia nie znali ? Czy rzeczywiscie jak dzieci
musicie na kazdym kroku, w oczywistej sprawie, pytac : 'a dlaczego, a po
co, ...' ?

Czy tak trudno zrozummiec te troszke laciny : 'pro publico bono' ?"

Ilez mam dac jeszcze przykladow i powiedzen byscie zrozumieli ze czasami
trzeba podjac trudna decyzje i ...

Czy naprawde nie widzisz ze codziennie mamy do czynienia z takimi
zdarzeniami ?

> I ostatni:
> Myślę, że nikt (A AA w szczególności) nie traktuje mojego dyskutowania
> jako osobistych pogrywek w stosunku do Andrzeja.

Akurat Ty nie stosujesz w stosunku do mnie zwrotow w stylu :

bezczelny jestes, oslabiasz mnie, smieszny jestes, aroganckki ...

a poza tym jestes widzewiok a nie ze stolycy wiec po prsotu masz klase
... a to abry lubia najbardziej ;-)

a poza tym ... ;)

> Ten post jeszcze nie świadczy o tym, że masz rację, Andrzeju.
> (Przeczytaj wyżej o co się z Tobą kłócę). Jeśli mnie przekonasz, że
> winien mógł być tylko MRFX i słusznie na niego naskoczyłeś, to
> przeproszę, zjem trampki i co tam tylko chcesz. Póki co, nadal uważam,
> że nie miałeś wtedy wystarczjących dowodów jego winy na takie opluwanie.

A na mniejsze tak ? :-P~ Juz mi slinka cieknie ;)

Mozesz byc pewny, ze moim celem nie bylo opluwanie. Wiesz juz jakie byly
'uwarunkowania' ?? Wierzysz mi ? Nie musisz . Dla mnie wazne ze Grzegorz
juz to wie i wierzy mi wiec moze skonczy temat. Kiedys, jak bedziesz
mial czas siadziemy sobie na jakies laweczce w jakims parku i podczas
'Spotkania Lodziakow 2' ;-) damy sobie :
a) po ryju
b) czadu
c) do wiwatu
d) wyloze Ci to 'jak krowie na granicy'
d) wypijemy fula
e) ...

:)

OK ?

> A co to znaczy "swoich wątkach"? Pierwszy raz słyszę o jakichś
> prywatnych wątkach...

Myslaem ze 'wylozylem' juz zasady ale widac ze trzeba to zebrac do kupy.
Wiekszosc z Was b.nieuwaznie czyta to co pisze. Wiem ze to 'ciezkie' ale
to zboczenie zawodowe . W koncu jednostka lekcyjna to 45' :)

> Grupa dyskusyjna, to grupa dyskusyjna i już -
> każdy może sie wypowiedzieć (byle z kulturą :)

Od wypowiedzi do dyskutowania to daleka droga. Oczywiscie sie 'czepiam'
ale to po to by przyszla dyskusja miala odpowiednia temperature ;)

Trzeba tez widziec na czym polega dyskusja. Jakie sa ja cele, sposoby
prowadzenia i co moga przysluchujacy sie (czyli kibice) . W ramach
cwiczen prosze byscie obejrzeli programy TV typu, talk show (np 'wieczor
z Jagielskim', 'piekny i besta', 'MdM' ...) programow publicystycznych w
stylu : 'Kropka nad i', 'Monitor Wiadomosci', 'Forum', 'Raport', 'Swiat,
polityka', 'Kocham kino' ( o to wspaniale bo jest KROL dyskusji
red.Kaluzynski, prowokator, abnegat, nihilista, ... choc TYLKO o kinie
-tam - rozmowa) itd itp. Popatrzcie jak tam sie dyskutuje. Jest
publicznosc (grupa), sa dyskutanci, czyli Ci ktorzy watek zaczeli (stad
moje mowienie o 'moim watku np' ), czesto jest tez prowadzacy dyskusje
(co konieczne jest w TV - u nas nie do zrealizowania).

I teraz powiedz mi, gdzies widzial by publicznosc, wtracala sie do
dyskusji mimo iz jest na 'grupie' (tu mam na mysli studio w ktorym sie
WSZYSCY znajduja ? Gdzie telewidz, ktory sie dodzwonil do studia ma
prawo 'szarogeszenia', opieprzania kogokolwiek, rzadzeniem watkiem i
ustawianiem prowadzacego dyskusje mimo iz byl zaproszony wrecz do
programu ? Stad moje : ' kibic jest cichy i bezwonny' oraz Josepha "...
kibic z dala , kibic sie nie wpi...... " . Czys nigdy nie widzial jak
wyglada dyskusja ? Czyz tak trudne te porownania, przyklady ? - bys
pisal :

> Grupa dyskusyjna, to grupa dyskusyjna i już -

To tak jak bys powiedzial anarchia to anarchia. Wolno nam.

Odpowiem niby wolno ale czy to bedzie kulturalne nawet jesli pol slowa
na p, k, ch, d nie bedzie. Widzisz Marku mnie uczono ze napierw pozwala
sie wypowiedziec tym ktorzy zaczeli rozmowe. Czy nie wk... Cie gdy jak
rozmawiasz (dyskutujesz)o czyms powaznym zalozmy o zabezpieczaniu sieci
komputerowych z kims od kogo chcialbys sie naprawde czegos nauczyc,
dowiedziec (wszak dyskusja to nic innego jak wyrafinowana metoda
zdobywania wiedzy a wiec i nauka) ... a co troche wtracalby Ci sie jakis
'lejtek' (znasz to slowo ?) i Ci mieszal. Coz z tego ze nawet niezly w
te klocki, coz z tego ze ma cos do powiedzenia ? Ten temat jest TWOJ i
Ty 'przy tym ogniu chcesz swa pieczen piec'. Ufff, bo znow zagadam
grupe. Moze na razie dosc. Przespij sie z tym i jak uznasz ze wypadaloby
cos rozwinac, dodac, bysmy tu na grupie, jak tos napisal 'kulturalnie' a
ja powiem 'w sposob cywilizowany', mogli dyskutowac - to zrob to w nowym
watku. I tu dosc ciekawa uwaga. Taki nowy watek moze miec dowolna (bez
przesady oczywiscie) ilosc rozmowcow bo tworzony jest od ZERA i ma tzw
'warunki wstepne'.

> A właśnie, że nie! Bo nawet jeśli Pani Agata ma 15 lat i bredzi od
> rzeczy, to nie wolno jej traktować jak głupiego gnojka, tylko pogejść do
> niej grzecznie i spokojnie wyjaśnić co i jak. Nawet gdyby trzeba było
> cierpliwie podchodzić do niej grzecznie 10 razy. Takie mam niestety
> zdanie na temat rozmów męsko-damskich.

Rozmow tak ale nie dyskusji :-p

Tu jest rownouprawnienie. Chamstwem 9nnno moze za ostro powiedziane)
jest czepianie sie wierszy naszej grupowej Muzy czy np wytykanie ze
podeslala to w postaci pliku DOC na grupe (jak mozesz stwierdzic za
obrone wolnosci kobiety, za obrone jej subtelnej wrazliwosci, za
przyzwolenie w tym wypadku na zlamanie w koncu nie takich tam wielkich
(Netykieta) przepisow, zadyme na grupie mielismy ) - bo ... Poczytaj
'grupe', bedziesz wiedzial kto i co ;)

Natomiast nim nie jest objechanie kobitki za to ze w DYSKUSJI zaczyna
obrazac swojego rozmowce. Rozrozniasz te subtelnosci ? ;)

Czyzbys przeoczyl watkek "Komuna w serwisie NEWS" "A jednak komuna w
serwisie NEWS (bylo Komuna w serwisie .." itd idp. ? :)

Gdzezes byl wowczas gentleman'ie, dzentelmenie, milosniku kobitek, dam i
panienek, chodzaca tolerancja dla Nich ? ;) Jakem wowczas niejaki A.A.
wyszedl na 'be' mimo iz takiej wolnosci bronil. Wolnosci kobiecej
niefrasobliwosci ;) (i nie tylko)

> Ja wciąż nie rozumiem określenia "twój wątek". No, chyba, że chodzi o
> priva, ale Tobie nie chodzi o priva...

Juz wiesz ze nie chodzi o priva :)
Szlifuj pioro (niekoniecznie gesie) ;)

> Jak napisałem wyżej, nawet jak kobieta wchrzania się w Twój wątek (?) i
> robi to niezbyt grzecznie, to traktowanie jej jak głupiego ograniczonego
> gnojka będzie powodowało mój sprzeciw.
> A może to ja mam złe podejście do kobiet, a Ty dobre...

Mamy dobre podejscie do kobiet. Niech tak zostanie ! OK ?

> W każdym razie
> pozdrawiam

> Marek Monikowski

W zadnym wypadku ... mnie to nie smuci wiec i ja

pozdrawiam
A.A.

PS
Zrobienie [ciach] NIC nie dalo
ale moze jakos Wam sie to czytalo ;)

53. Data: 2000-01-25 19:54:08

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Teraz naprawde krotko :)

Marek odpisuje na moje takie tam :

> Tak, to prawda. Bardzo często jest to właśnie nieostrożność użytkownika.
> Ale gdybyś miał w ręku DOWÓD takiej winy MrFX'a i wtedy go opluł, to
> bądź pewien - nie napisał bym nic przeciw Tobie.

Czy moge Cie opluc jesli bez DOWODU domniemywal bede ze jako popapraniec
WIEM iz latwo sie poslizgniesz na nie posypanym piaskiem chodniku ? ;-)
Pewne rzeczy domniemywa sie, ma sie wyczucie, 'sie wie' i nie dowodzi
ich. Czy malemu dziecku dowodzisz ze ziemia jest okragla ze zrobila zle
? Czy dowodzisz ze nie powinien bawic sie zapalkami bo w najgorszym
wypadku moze sobie paluszki poparzyc ? Troszke laciny 9tym razem z
tlumaczeniem)

Ad hoc - czyli bez uprzedniego przygotowania - pewne rzeczy sie robi .
Czemu ? B O S I E W I E !!! :)

> Póki takiego dowodu nie
> masz, a istnieją inne możliwości (nawet o małym prawdopodobieństwie) to
> powinieneś uznać MrFXa za niewinnego i ew. podać tylko suchą informację
> na grupę.

'Dookola Wojtek' albo ... oslabiasz mnie - jak to w takich wypadkach
mowi nasz przyjaciel Apik. ;-)
Miejmy nadzieje ze wiosna szybko nadejdzie i ktorys z lodzkich parkow
stanie sie arena dla tego sporu. Tu to jest bez sensu.

> [...]
>
> Jesteś :)
> Ale póki co, to nie ma dowodu zaniechania.

Bo nie o zaniechaniu mysle lecz o nieumyslnym spowodowaniu. To pojecie -
worek - do ktorego wrzucono i zabojstwo , dzieki temu czesto nie dziala
'oko za oko, zab za zab' jak i przypadkowe uszkodzenie dobr (np
skasowanie jedynej kopii Twojej pracy magisterskiej) przez Twojego
braciszka (zalozmy ze masz go) czy np zawartosci Twojego HDD przez
sprzataczke (albo np mamy) ktorej akurat sie reka omskla i w ten sposob
w Menu Norton Commandera opcje format uruchomila ? A tak a propos czyja
to bedzie wina - jej, wlasciciela kompa czy tego co menu zrobil (bo
zalozmy zes je mial od kolesia). Czy jakbys cos takiego zobaczyl nie
puscil bys wiachy ? Kogo byc z 'ziemia zrownal' ? Takis spokojny ? Czy
jednak bys tej adrenalinie dal upust ? Czego bys dowodzil Marku i po co
?

> Jeśli okaże się, że włamywacz
> miał hasło od MrFX'a, to dopiero wtedy będzie to zaniechanie.

Wtedy to bylaby Jego wina a nie zaniechanie :)

> [...]

> Nie znam łaciny :)

Uczac innych sami sie uczymy

Opierdzielajac uczymy sie ze :

moze nie trzeba bylo albo ze moze nie warto (bylo)
bo zbyt mocno kogos trafilo a do innych nie trafialo ;0

pozdrawiam
A.A.

54. Data: 2000-01-25 20:52:28

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal 'Orr' Daszkowski napisał(a) w wiadomości: ...

>Jeżeli już wchodzić na drogę prawną, to zawiadomienie
>o przestępstwie powinien złożyć poszkodowany, czyli administrator
>CLAN.

Zgadza się.

Dostalem to od kolegi, może w przyszłości komuś to się przyda:

"Ta komórka jest pod adresem a...@t...pl i wtedy biora się
za goscia. Dostajesz wtedy taka standardowa odpowiedz:

55. Data: 2000-01-25 22:27:31

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Aleksander wrote:

> PS
> Gdyby mnie ktoś o takie coś oskarżył,

O jakie 'cos" ? Bylo jakies oskarzenie czy tylko opeer ??

Nie rozrozniasz takich 'drobiazgow' ?

Czy to jest oskarzenie ? :

----
Pieknie podziekowales NASZYM darczyncom !!!
----

Czy to jest odskarzenie ?

---
Nie podejrzewalem Cie o tak prymitywne dzialania .
---

Czy to jest odskarzenie ?

-
Nie czyn drugiemu co Tobie niemile - bo kopa w DUPE
od zycia dostaniesz !

Nie uczono tego w domu ? :->
----

No kurcze chyba sie w koncu wku ........ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chyba ze nie do mnie pijesz - to przepraszam za nerwy
i juz 'qrka' wycofana :)

> chyba nie dałbym rady odeprzeć ataku.

Eeeee tam, napewno by sie jakas czula kobitka Toba zaopiekowala :->

> Dlatego może to i dobrze, że nigdy nie próbowałem założyć konta na Clanie,

Dlaczego ? To zdarzenie pozwala nam miec pewnosc ze jest dobrze
pilnowane a Ty piszesz :

> przynajmniej mam spokój.

Zycze dobrego samopoczucia. Najwyzej obudzisz sie z reka w nocniku :)

> Po całym zamieszaniu pozostał mi straszny niesmak :-(

Po antybiotyku tez jest gorycz i niesmak. A jaki skuteczny ! :))

Chwytasz anlaogie ?

pozdrawiam
A.A.

PS Ktos Cie podpuscil czy tak od siebie postanowiles odreagowac cos ?

56. Data: 2000-01-26 09:39:38

Od: Marek Monikowski <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski wrote:
[...]
> pozdrawiam
> A.A.

Z różnych względów przenoszę nasze dyskusje na priva :)

UUUUUUUUUUUFFFFF! ( To grupa odetchnęła z ulgą ;)

--
Marek Monikowski

57. Data: 2000-01-27 00:16:47

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> [...]
ciach

> [...]
> przynajmniej mam spokój. Po całym zamieszaniu pozostał mi straszny niesmak

Hej

Biorąc pod uwagę pojawiające się opinie przypuszczać należy że każdy
serwer jest narażony, obojętnie jak się nazywa.
NIE ŻYCZĘ NIKOMU TAKIEGO HORRORU jaki przeżyliśmy tu. Sobie też nie.

--
Pozdrowka
Apik

58. Data: 2000-01-29 11:32:20

Od: "Aleksander" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Abraszewski napisał(a) w wiadomości

>O jakie 'cos" ? Bylo jakies oskarzenie czy tylko opeer ??

Tyle goryczy tu się przelało ... . Szkoda naszej energii na takie dysputy.

>PS Ktos Cie podpuscil czy tak od siebie postanowiles odreagowac cos ?

Uważam, że trudno jest mnie podpuścić, a skoro na priva z uczestnikami grupy
wymieniam korespondencję w sporadycznych przypadkach, nie było ku temu
sposobności żeby ktoś mnie podpuścił. Na temat tego zdarzenia z nikim z
grupy nie dyskutowałem. A co do odreagowania, to jak jest taka potrzeba,
przychodzi do mnie kolega czy dwóch i bierzemy sie do odreagowywania,
czasami jak odreagowujemy to na drugi dzień mam taką pustynię, że Sachara w
porównaniu z nią to piaskownica :-)
Pozdrowienia
Olek

59. Data: 2000-01-29 13:16:21

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> Andrzej Abraszewski napisał(a) w wiadomości

> Tyle goryczy tu się przelało ... . Szkoda naszej energii na takie dysputy.

ciah
dajcie już spokój, wystarczy....

--
Pozdrowka
Apik

60. Data: 2000-01-29 23:26:24

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander napisał(a):

> Andrzej Abraszewski napisał(a) w wiadomości

> Tyle goryczy tu się przelało ... . Szkoda naszej energii na takie dysputy.

> [...]

Podatki '99
Re:Eksperyment umysłowy - wyjaśnienie
Strona SamiSobie - list na grupe&body=Prosze, tylko nie pisz tego listu w HTML'u !!!
Awans
LAMA zatacza szersze kręgi