Wylew osocza jak po oparzeniu ale podobno ugryzienie owada - 4 lata dziewczynka

1. Data: 2007-10-08 13:38:31

Temat: Wylew osocza jak po oparzeniu ale podobno ugryzienie owada - 4 lata dziewczynka
Od: "Leszek" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Czy reakcja alergiczna 4-letniego dziecka (np. na ugryzienie owada) może
powodować efekty jak przy oparzeniu (osocze)?

Moja Ola w środę rano miała kropeczkę na końcu pierwszego palika
paluszka serdecznego. Po południu kropka miała centymetr średnicy.
Zachodziliśmy w głowę gdzie mogła się oparzyć, bo nie w przedszkolu i
nie w domu (przeciez byłby płacz, a ponadto nie ma w dostępu do gorących
przedmiotów - nawet nie prasowano).
Założylismy plasterek z opatrunkiem i nosiła go do soboty wieczór, gdy
zaczęła płakać. Po zdjęciu plasterka okazało się, że cały paluszek
podszedł osoczem (to już 3 cm długości!). Pogotowie. Dyżur miał
chirurg - stwierdził oparzenie, bo z dzieckiem nigdy nic nie wiadomo -
jest takie ruchliwe, że rodzicom nie śni się gdzie może włożyć raczkę
(tylko dlaczego "oparzenie" jest od zewnętrznej, a nie od wewnątrz
dłoni, którą dziecko przewaznie chwyta?).
Zapisał maść na oparzenia Dermazin. Smarowaliśmy i zasłanialiśmy jałową
gazą, aby nie Ola drażniła "oparzenia". Dziś rano osocze zaczęło się
rozlewać juz na kostkę dłoni. Znów chirurg. Ten stwierdził, że aż takiej
reakcji na oparzenie nie powinno być i to raczej reakcja alergiczna na
ugryzienie owada. Jakiego i co zastosowac nie wie, bo "nie jest się w
stanie już stwierdzić". Zapisał Solcoseryl, zdjął martwy naskórek,
zabezpieczył opatrunkiem żywą, świeżą, odsłoniętą tkankę i obandażował
całą raczkę.

Czy spotkaliście się z podobnymi przypadkami?
Jaki owad może tak "załatwić" paluszek. Warto poszukać, żeby sytuacja
się nie powtórzyła - o ile to owad.
Czy na pewno nie można stwierdzić co jest powodem? Czego zażądac od
lekarza (jakich badań?)

Prosze o radę, bo zaczynam się martwić coraz poważniej.

Dodam, że w piatek wieczorem Ola miała 38,8 stopni - może rzeczywiście
jakiś wstrząs po użądleniu?

Z drugiej strony temperatura mogła być wynikiem uprzedniotygodniowego
zapalenia oskrzeli, które znów się przyplątało po powrocie do
przedszkola? W tym tygodniu lekarz osłuchał i dał nowy antybiotyk.
Poprzednio równiez zapisał antybiotyk, bo zapalenie było najwyraźniej
bakteryjne - bakterie zaatakowały usta. Teraz wciąż coś dzieje się w
oskrzelach, choć jest to już całkiem inny kaszel niż przy starcie
zapalenia. Dodałem to na wszelki wypadek - nie sądzę, żeby osocze na
paluszku było efektem działania antybiotyku.

Uff. Dużo danych...

Leszek

2. Data: 2007-10-08 15:33:46

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Objawy są nietypowe i dziwne. Nie wiem skad jesteś, ale ja bym poszukała
dobrej kliniki dermatologicznej i sprubowała zapiasać się szybko prywatnie
do lekarza który tam leczy. Czasami takie dziwne rzeczy znikaja jak się
pojawiły...ale na razie nie znika tylko sie rozszerza?. Jeżeli to jakaś
rzadka choroba to chodzenie do ośrodka może nie przyniesć efektów.
Na pewno dokładniejsze badania krwi by nie zaszkodziły -ale o
specjalistycznych badaniach to specjalista który będzie stawiał diagnozę
powinien zadecydować.
Nie jestem lekarzem (zaznaczam IMHO) jedyna choroba która mi się z tym
kojarzy to pęcherzyca, chociaż objawy są trochę inne.Ale ja bym stawiała na
dobrego dermatologa anie chirurga.
TMK
Ciekawość jest pierwszym stopniem do piekła,ale napisz proszę pózniej co
zdiagnozowano i jak tam leczenie.

3. Data: 2007-10-08 16:49:56

Od: "Dora" <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK ma rację !

cyt.
>Na pewno dokładniejsze badania krwi by nie zaszkodziły,
oraz NIEZBĘDNA wizyta w klinice dermatologicznej .

Pozdr
Dora

4. Data: 2007-10-08 17:37:45

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyłączam się do opinii, że niezbędna jest niezwłoczna wizyta u
lekarza specjalisty. Chirurg to może wycinać umie, ale na chorobach
skórnych zna się na pewno gorzej od dermatologa.

MJ

5. Data: 2007-10-08 20:08:18

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek" napisał w wiadomości
> Witajcie
> Czy reakcja alergiczna 4-letniego dziecka (np. na ugryzienie owada) może
> powodować efekty jak przy oparzeniu (osocze)?

U mojego pojawiają się tylko malutkie kuliste pęcherzyki wokół miejsca
ugryzienia, ale nie rozlewają się one na obszar większy niż 1 cm.
A czy myśleliście o zakłuciu jakąś rośliną? Wydaje mi się że gdzies czytałam
o czymś takim, ale głowy nie dam...
Pozdrawiam
Magda

6. Data: 2007-10-08 20:09:50

Od: Lolalny Lemur <s...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK pisze:
> sprubowała

Auuuu...

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

7. Data: 2007-10-08 20:14:43

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" napisał w wiadomości

> A czy myśleliście o zakłuciu jakąś rośliną? Wydaje mi się że gdzies
> czytałam o czymś takim, ale głowy nie dam...

Już wiem, czytałam chyba o tym:
http://stareczarnowo.org/news.php?readmore=29
Aczkolwiek wydaje mi się ze inne rośliny też moga dawać takie objawy. tak
jak radzą inni jak najszybciej wybrałabym się do dermatologa, szczególnie ze
zmiany się powiększają...
Pzdr
magda

8. Data: 2007-10-09 04:15:36

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek pisze:

> Czy reakcja alergiczna 4-letniego dziecka (np. na ugryzienie owada) może
> powodować efekty jak przy oparzeniu (osocze)?
[...]

Jest październik, więc pewnie to nie roślina, ale na wszelki wypadek
przytoczę własne doświadczenie.
W czerwcu w Rumunii poparzyłam się dyptamem, objawy wystąpiły
drugiego-trzeciego dnia po kontakcie z rośliną właśnie takie, jak
opisujesz: powiększające się z godziny na godzinę pęcherze rozlewające
się na całe przedramię, gorączka i ogólne samopoczucie do niczego.
Lekarka ogólna dała antybiotyk i skierowanie do instytutu chorób
tropikalnych (a to nie wiem, po co), poszłam do dermatologa, dostałam
inny antybiotyk i qpę maści.
Blizny mam do dziś, już mało widoczne, a cala "choroba" trwała ok 10 dni.
Imho powinien 'to' zobaczyć dobry dermatolog.

Czy dziecko miało kontakt z jakimiś roślinami? Toksyny roślinne dają
objawy po kilku dniach właśnie. Ztcw, u nas rosnący dziko barszcz
Sosnowskiego wywołuje podobne efekty, a toksyczny dyptam bywa hodowany w
ogródkach.
--
Basia

9. Data: 2007-10-09 06:24:44

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" :

> [...]
> objawy po kilku dniach właśnie. Ztcw, u nas rosnący dziko barszcz
> Sosnowskiego wywołuje podobne efekty, a toksyczny dyptam bywa hodowany w

Ale do poparzenia barszczem potrzebna jest jeszcze ekspozycja na słońce.
Ktoś z mojej rodziny kilka lat temu trafił do szpitala z powodu poparzenia
barszczem.
Posadził go w ogródku, bo był ładny a potem ścinał bo za bardzo urósł i
wynosił łodygi na śmietnik.
Wystarczyło na poparzenie całych przedramion i klatki piersiowej.

Też doradzam kontakt z dermatologiem.

Pozdrowienia

Basia

10. Data: 2007-10-09 15:56:00

Od: "Leszek" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> [...]
> tak jak radzą inni jak najszybciej wybrałabym się do dermatologa,
> szczególnie ze zmiany się powiększają...

Wyobraź sobie, że mieszkam w Goleniowie. Pozostaje sprawdzić, czy w
przedszkolu dzieci nie miały styczności w taką rośliną. Tylko czy w
październiku może ona być niebezpieczna?
Dzięki za info i wszystkie odpowiedzi - dla wszystkich.
Rana się na razie goi.
Leszek

Problemy z pamiecia
Szminka w kosmetycznym
Leczenie po porazeniu nerwu a problemy ze stawami biodrowymi
MRI kregoslupa ledzwiowego (Warszawa)
Problem dermatologiczny