Wyniki badań

1. Data: 2003-07-03 10:16:35

Temat: Wyniki badań
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

piszę tu pierwszy raz. Przejrzalam tematy poruszane na grupie, ale nie
znalazłam podobnego, mam więc 2 pytania:
1. Gdzie znajdę stronę z normami dla badań laboratoryjnych (krew, mocz)
2. Wczoraj miałam taką sytuację: odebrałam z laboratorium mojej przychodni
wyniki badań robione na zlecenie ginekologa ("pod" antykoncepcję
hormonalną). Ponieważ wskaźnik protrombiny przy normach 80-100% był
przekroczony i wynosił 114%, lekarz po konsultacji z internistą odmówił mi
wypisania tabletek i na moją wyraźną prośbę wypisał skierowanie na kolejne
badania (protrombina, morfologia, czas krzepnięcia i czas gojenia się rany -
nie wiem jak to się fachowo nazywa).
Krew pobierała mi pani, która jest technikiem laboratoryjnym, przy mnie
powiedziała mi, że czas gojenia i krzepnięcia mam prawidłowy i po obejrzeniu
wyników powiedziala, że jest ze "starej szkoły" i jest zdania, że górna
dopuszczalna norma wyników protrombiny wynosi 120%, a więc mój wynik jest w
normie.
Obiecała, że porozmawia z szefem przychodni i z moją lekarz prowadzącą i
powie, że nie ma powodu do obaw.

Pytanie: kto mial rację? na wiem.onet.pl są normy 75-125%. Jest to dla mnie
o tyle istotne, ze jeśli odebrane dziś po południu wyniki badań nie będą w
normie, nie dostanę recepty na Femoden.

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

2. Data: 2003-07-03 10:24:52

Temat: Re: Wyniki badań
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Jul 2003 12:16:35 +0200, Kinga Macyszyn wrote:

> 1. Gdzie znajdę stronę z normami dla badań laboratoryjnych (krew, mocz)

Normy zasadniczo różnią się między poszczególnymi laboratoriami, więc
to, co w jednym jest normą, w innym może być nieco powyżej / poniżej...

> Pytanie: kto mial rację? na wiem.onet.pl są normy 75-125%. Jest to dla mnie
> o tyle istotne, ze jeśli odebrane dziś po południu wyniki badań nie będą w
> normie, nie dostanę recepty na Femoden.

Jeśli masz tendencję do wzmożonego wykrzepiania - doustne środki
antykoncepcyjne nie są wskazane. Z drugiej strony - bardziej od
wskaźnika protrombinowego miarodajny jest INR.
Stąd decyzję zrobienia panelu badań koagulologicznych uważam za bardzo
słuszną i trafioną, natomiast co do odmowy wydania recepty na lek - to
już kwestia do omówienia z lekarzem...

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2003-07-03 10:34:25

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli masz tendencję do wzmożonego wykrzepiania - doustne środki
> antykoncepcyjne nie są wskazane.
A co wskazuje, oprócz wyników protrombiny na takie wzmożone wykrzepianie?

> [...]
> Stąd decyzję zrobienia panelu badań koagulologicznych uważam za bardzo
> słuszną i trafioną, natomiast co do odmowy wydania recepty na lek - to

INR miałam w normie, (1,0) tak samo jak wszystkie inne badania (pamiętam, że
byla jescze glukoza, ale co jeszcze - nie wiem)

na http://www.zdrowie.org.pl z kolei górna norma czasu protrombinowego to
110%, więc moje 114% to nadal norma za wysoka.

Jeśli badania będą odstawać od norm, nie dostanę recepty i będę musiała albo
a) odstawić na miesiąc wg zaleceń lekarza i potem zrobić badania - jeśli
protrombina będzie w normie, to znaczy, że to wynik tabletek i wtedy lekarz
przepisze mi inne
b)brać jeszcze przez miesiąc i wtedy odstawić. Chodzi o to, że za 2 tygodnie
wyjeżdżam na wakacje i jestem skłonna jak najbardziej odstawić te tabletki,
ale nie teraz, tylko za miesiąc. Tak, wiem, zdrowie jest najważniejsze,
dlatego pytam, czy wynik 114% to wynik, który rzeczywiście absolutnie
uniemożliwia mi branie tabletek jeszcze przez miesiąc, przy zalożeniu, że
inne wyniki są dobre, a istnieje możliwość, że przekroczenie normy może być
wynikiem różnic w normach laboratoryjnych.

4. Data: 2003-07-03 11:05:19

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Jul 2003 12:34:25 +0200, Kinga Macyszyn wrote:

> na http://www.zdrowie.org.pl z kolei górna norma czasu protrombinowego to
> 110%, więc moje 114% to nadal norma za wysoka.

Jeśli INR jest 1.0 - to gdyby chodziło o moją rodzinę - nie nalegał bym
na odstawienie. Ale nie jestem ginekologiem.

5. Data: 2003-07-03 11:06:25

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli INR jest 1.0 - to gdyby chodziło o moją rodzinę - nie nalegał bym
> na odstawienie. Ale nie jestem ginekologiem.

Dziękuję :)))

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

ANALIZATOR HEMATOLOGICZNY SYSMEX K4500
COŚ na wardze
Jałowa martwica guzowatości piszczeli