Dłubanie w nosie

1. Data: 2003-07-03 10:49:17

Temat: Dłubanie w nosie
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Proszę o podpowiedź jak pozbyć się nałogu dłubania w nosie. Wydaje się, że to
takie proste, a jednak jest to podobnie jak z paleniem papierosów - nie
wystarczy powiedzieć "nie pal", bo nie skutkuje. Będę wdzięczny za rzeczowe
rady.
Pozdrawiam, Marek

2. Data: 2003-07-03 11:48:28

Temat: Re: Dłubanie w nosie
Od: "bolo" <bolo@NOSPAM_.irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takie proste, a jednak jest to podobnie jak z paleniem papierosów - nie
> wystarczy powiedzieć "nie pal", bo nie skutkuje. Będę wdzięczny za

a po co? jakis czas temu slyszalem ze nie powinno sie zabraniac dzieciom
dlubania, bo dzieki temu rozszezeniu ulegaja te odcinki drogi oddechowej w
nosie
bylem wtedy mlody, gdy to czytalem wiec moze to byl 1 kwietnie?

bolo

3. Data: 2003-07-03 13:50:04

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
> wystarczy powiedzieć "nie pal", bo nie skutkuje. Będę wdzięczny za rzeczowe

Może wykorzystać behawioryzm?

W każdym przypadku, gdy pojawia się dłubanie to w jakiś sposób karać się za
to, np. musieć policzyć do 20. Ale systematycznie. Jeśli pojawia się
dłubanie, to liczyć konsekwentie do 20. I tak za każdym razem. A im dłużej
nie ma dłubania, to za to zdecydowanie się nagradzać. Chodzby powiedzieć
sobie pochwałę, albo zjeść ulubionego cukierka. Ja wiem, że to psem Pawłowa
zalatuje, ale może okazać się skuteczne :)

Pozdrawiam...

4. Data: 2003-07-04 00:26:18

Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

doktorem nie jestem, ale...

wydaje mi sie ze dlubanie bierze sie z tego, ze cos w nosie jest, tak wiec
moze nie leczyc skutkow, a przyczyny - spowodowac, zeby nie bylo co
wydlubywac ;-) - polecam codziennie rano wyplukac nos - ciepla slona woda -
bylo na grupie.

pozdrawiam
mariusz

Wyniki badań