Ogrody angielskie - szukam informacji

41. Data: 2000-12-13 18:42:18

Temat: Re: Wypowiedzi (Re: Ogrody angielskie...)
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle, ze szybkie osadzenie i skazanie (przez Jacka) Doroty nie bylo na
> miejscu.
> Pozdrawiam serdecznie
> Krzysiek Koterba :-)

Oj, chyba się porobiło za poważnie.
Tak zasadniczo i emocjonalnie.
Wypowiedzi są rozumiane opacznie
i robi się tak mało smacznie.....

Troche ostatnimi czasu na grupie brakuje lekkości a sądy i opinie stają
się coraz bardziej zasadnicze.
Ta jak napisałem - malutka kara- miała na celu zupełnie inny wymiar niż
potępienie Doroty lub co gorsza jakieś tam dołkowanie.
Toż my brać ogrodowa nie wrogi sobie.
Wskazanie pojęcia melancholi pozwoli troszkę w okresie zimowym rozczytać się
w ogrodowej literaturze.
Proponuje połączenie znawcy psychiki A. Kępińskiego połączyć z poezja
ogrodów.
Proponuje tutaj po przeczytani np właśnie "Melancholi" rozdziały książki ;
Dimitra Lichaczowa " Poezja ogrodów " gdzie całe jej fragmenty poświęcone są
np Melancholi w grodach romantyzmu.
Złagodzi to może obyczaje w tym pewnie i moje po ponownym przeczytaniu...ww.
poz. ..co już zaplanowałem ....
Dla zachęty pracowicie przepiszę fragment pieśni poematu Delille'a
Ogrody.....

"Wypędzajcie z ogrodów bezład zgromadzony,
Ów zbiór sprzecznych budowli, jakiego chce moda,
Ówdzie kiosk, tam obelisk, z rotundrą pagoda,
Zamęt sztuk, w którym nie znać sensu ni wyboru,
Który z Rzymu, Chin, Grecji, Turków szuka wzoru,
Gdzie zachcianka rozrzutna wraz i niebogata
W jednym zakątku stłacza cztery strony świata."

Uszanowanie
Jacek

42. Data: 2000-12-13 20:20:32

Temat: Re: Wypowiedzi
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <p...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Sa takie slowa Terencjusza.Otwartosc rodzi nienawisc ,pochlebstwo
> przyjaciol.

...a trzeba wiedzieć, że (jako komediopisarz) był on wielkim prześmiewcą
ludzkich przywar.
Pewnie zgodziłby się z chińskim przysłowiem które mówi:
"Z całego pola obsianego pochlebstwami, nie zrodzi się ani jeden prawdziwy
przyjaciel."
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

43. Data: 2000-12-13 21:28:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:918on9$7bt$...@n...tpi.pl...
[...]
> Pewnie zgodziłby się z chińskim przysłowiem które mówi:
> "Z całego pola obsianego pochlebstwami, nie zrodzi się ani jeden
prawdziwy
> przyjaciel."
Znam takich co by zapytali:
"A jak duże to pole?"
;-))))
pozdr. Jerzy

44. Data: 2000-12-13 21:54:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:918frd$ees$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Który z Rzymu, Chin, Grecji, Turków szuka wzoru,
> Gdzie zachcianka rozrzutna wraz i niebogata
> W jednym zakątku stłacza cztery strony świata."

"Radości jeszcze brak, lecz pierzchły już zgryzoty;
Minęła rozpacz..." :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

45. Data: 2000-12-14 06:49:31

Temat: Re: Wypowiedzi (Re: Ogrody anielskie...) ;-)))
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Krzysztofie, zaczynasz "poklepywać"?

:-00000 Kogo? Czy cytowane przez Ciebie zwroty z mojej wypowiedzi
swiadcza o poklepywaniu?
Zawsze mi sie wydawalo, ze jakos czesto Cie nie rozumiem, jakos nadajemy
na innych falach. Mysle, ze zdecydowanie za duzo uzywasz wielokropkow,
cudzyslowow, kwadratowych nawiasow (dlaczego nie stosujesz zwyklych?) i
kazesz sie za duzo domyslac - przez to Twoje listy sa strasznie dla mnie
niezrozumiale. No coz, moze jestem tepy, ale nie same orly sa na tej
liscie i warto by pomyslec by byc zrozumialym dla wszystkich.
Zabezpieczanie sie przed ripostami w PeeSach tez bywa wkurzajace.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba

46. Data: 2000-12-14 08:09:22

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
[...]
Wybacz, zabieg był zamierzony. Chodziło o to abyś napisał to co poniżej:

> Zawsze mi sie wydawalo, ze jakos czesto Cie nie rozumiem, jakos nadajemy
> na innych falach.
Zgadzam się z tobą. I co z tego wynika, że łatwiej o nieporozumienie?

> Mysle, ze zdecydowanie za duzo uzywasz wielokropkow,
> cudzyslowow, kwadratowych nawiasow (dlaczego nie stosujesz zwyklych?)
... nie przesadzaj, dzięki tym znakom język nabiera barw, a [ ] to (z
lenistwa, wyskakują same bez shifta).
> i kazesz sie za duzo domyslac - przez to Twoje listy sa strasznie dla
> mnie niezrozumiale.
Nie wierzę w to, może za bardzo się w nie wczytujesz i chcesz wyczytać coś
czego tam nie ma? One są po prostu takie jakie są.
;-)))

> No coz, moze jestem tepy, ale nie same orly sa na tej liscie
Widzę, że i tobie udziela się też ten minorowy nastrój.
Nie bój się będzie zima, tylko niech wszyscy zaczną o niej myśleć.
Janusz, jeśli jesteś, powiedz czy tobie udało się zwalczyć chandrę?
Ja np. aby poprawić sobie humor wędruję po wirtualnym ogrodzie, który sam
sobie tworzę, tym sposobem mam nadzieje uniknąć większości błędów
popełnionych przy zagospodarowywaniu starej działki.

> i warto by pomyslec by byc zrozumialym dla wszystkich.
O teraz dobrze mówisz, i to do mnie dotarło. Chyba zacznę się sam czytać,
i być może przyznam ci rację.

> Zabezpieczanie sie przed ripostami w PeeSach tez bywa wkurzajace.
Nie lubisz prawd uniwersalnych? One dotyczą wszystkich.
:-)))
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

47. Data: 2000-12-14 08:34:29

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Wybacz, zabieg był zamierzony. Chodziło o to abyś napisał to co poniżej:

:-)))

> ... nie przesadzaj, dzięki tym znakom język nabiera barw,

Byle tylko sie nie przebarwial.

> a [ ] to (z lenistwa, wyskakują same bez shifta).

Dzieki za wyjasnienie.

> Nie wierzę w to, może za bardzo się w nie wczytujesz i chcesz wyczytać coś
> czego tam nie ma?

Wlasnie. Wiecej w nich nie ma niz jest. Chcesz przykladow?

> Nie lubisz prawd uniwersalnych? One dotyczą wszystkich.

Tylko, ze te prawdy uniwersalne w PeeeSach przestaja byc dla wszystkich
stajac sie ukierunkowane - tak to przynajmniej odbieram.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

48. Data: 2000-12-14 10:02:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
[...]
> Wlasnie. Wiecej w nich nie ma niz jest. Chcesz przykladow?
Na priv, tak.

> Tylko, ze te prawdy uniwersalne w PeeeSach przestaja byc dla wszystkich
> stajac sie ukierunkowane - tak to przynajmniej odbieram.
To teraz już wiesz, że w PS nie są ukierunkowane ale wyznaczają jedyną i
słuszną drogę dla wszystkich.
:-)))
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

Hprtensje inaczej