Wyprawka dla pierwszoklasisty

21. Data: 2005-08-18 08:57:23

Temat: Re: Wyprawka dla pierwszoklasisty
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Xena" <t...@l...com.pl> writes:

> Dlaczego uważasz, że tyo moda i że teraz? Ja też pisałam we wczesnej
> podstawówce piórem, bo tak kazali.

"Od zawsze" tak było. Kiedyś był jeszcze kałamarz do maczania pióra -
za moich czasów już wszyscy mieli pióra wieczne, ale w ławkach były
jeszcze otwory na kałamarz.

Wydaje mi się, że jest to raczej tradycyjny bezwład niż cokolwiek
innego. Zawsze się pisało piórem to nadal się bedzie pisało.

MJ

22. Data: 2005-08-18 10:15:35

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" ...

> No tak - lista książek wisi, nie ma tylko nic o wyprawce.
> To chyba będzie, któraś z przewidywanych przez Ciebie opcji.

Zapytaj jeszcze w sekretariacie, głowę daję, że nie będziesz pierwszy ;)) A
tak zupełnie poważnie, informacja powinna być, nieważne jaka opcja.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

23. Data: 2005-08-18 10:17:27

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Jankowski"...

> Wydaje mi się, że jest to raczej tradycyjny bezwład niż cokolwiek
> innego. Zawsze się pisało piórem to nadal się bedzie pisało.

No to źle Ci się wydaje. Chodzi o technikę pisania. Nixi już to ładnie
wyjaśniła.

24. Data: 2005-08-18 10:23:04

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <jurek@post> napisał w wiadomości

> Teraz taka moda w szkołach jest, ze dzieci uczą się pisać piórem :)

chyba nie moda bo i 'za moich czasow' pisalo sie piorem, i jak dzieci od
sasiadow
szly do szkoly to tez zaopatrywane byly w pioro - z przyczyn podanych tu
przez Nixe.
U syna poczatkowo pisaly dzieci olowkiem, potem pani wprowadzila pioro,
ale
jesli komus latwiej bylo pisac olowkiem, to mogl go uzywac (rowniez w
drugiej klasie).
Niechetnie patrza na dlugopis, bo nie pozwala wyrabiac ladnego charakteru
pisma ;-)

JaBa

25. Data: 2005-08-18 10:47:33

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
> Z tego co wiem, to pióra w pierwszych klasach są
> obowiązkowe.

Łomatkojedyna!
I.

26. Data: 2005-08-18 11:05:01

Od: "Cloudic" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Blok rysunkowy mały(.....................) .

Całą resztę pozwoliłam sobie wyciąć i dodać do tego co
zaproponowała Nixe:
- teczki formatu A-4 - takie wiązane bądź na gumkę.
U nas w szkole dzieci nosiły w tym karty pracy ( po kilka sztuk),
albo swoje rysunki czy inne takie tam ;),
- liczydełko, albo patyczki do liczenia - przydały się mniej więcej w
połowie
roku szkolnego.
Ołówków proponuję zakupić większą ilość, bo to znika
jak świeże bułeczki ;)).

Reszta to pewnie sprawa indywidualna nauczyciela i na zebraniu
z rodzicami na pewno poinformuje Was, co bedzie wymagane.

- cloudic i Niunia (już 2-go klasistka ) :)-

27. Data: 2005-08-18 11:14:18

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
wiadomości news:de19eo$d8v$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Dlaczego uważasz, że tyo moda i że teraz? Ja też pisałam we wczesnej
> podstawówce piórem, bo tak kazali.

Echh...powinnam była zapakować tę modę w cudzysłów :), moja starsza
córka przez 0, 1 i 2 klasę pisała ołówkiem, w trzeciej klasie
zmieniliśmy szkołę i tu już potrzebne było pióro, młodsza pisze piórem
od 1 klasy, natomiast ja we wczesnej podstawówce pisałam długopisem -
pióra były rzadkością.
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

28. Data: 2005-08-18 11:15:48

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja we wczesnej podstawówce pisałam długopisem -
> pióra były rzadkością.

Były drogie OIDP, zwłaszcza te na naboje. No i cięzko z tymi nabojami
było...
I. (długopisowa)

29. Data: 2005-08-18 11:32:51

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:de1n4u$jl6$1@nemesis.news.tpi.pl,
Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał/a:
> Użytkownik "Paweł" ...

> Zapytaj jeszcze w sekretariacie, głowę daję, że nie będziesz pierwszy
> ;)) A tak zupełnie poważnie, informacja powinna być, nieważne jaka
> opcja.

U nas powiedzieli przed rokiem, że w pierwszym dniu szkoły sie dowiemy
wszystkiego i po uroczystym rozpoczęciu roku pani wzięła nas do klasy i
powiedziała czego i ile trza.

Pozdrawiam
Tatiana
--
Miłość jest to jakieś nie wiadomo co,
przychodzące nie wiadomo skąd i nie wiadomo jak,

30. Data: 2005-08-18 11:38:16

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> writes:

> No to źle Ci się wydaje. Chodzi o technikę pisania. Nixi już to ładnie
> wyjaśniła.

Wiem, że to się tak uzasadnia, ale pozwolisz, że będę to uzasadnienie
uważać za wątpliwe.

MJ

Nauka pływania W Bielsku-Białej
jak zorganizować niezapomniane 10 urodziny...?
Autko zdalnie sterowane
Basen w Krakowie
narkoza