Wyrzynarka do zastosowań domowych

1. Data: 2007-07-23 13:31:21

Temat: Wyrzynarka do zastosowań domowych
Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Którą wyrzynarkę kupić do zastosowań domowych (w niedługim czasie
zamierzam kłaść panele więc na pewno się przyda).

Skil 380 W
http://www.kontaktsa.pl/promocje/skil/promo%20skil%2
04160-new.htm

Skil 400 W
http://www.kontaktsa.pl/promocje/skil/promo%20skil%2
04003.htm

czy też Einhell 750 W z laserem
http://multizakupy.pl/produkt-14383

Pozdrawiam

Mariusz

2. Data: 2007-07-23 14:01:49

Temat: Re: Wyrzynarka do zastosowań domowych
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Skil 380 W
> [...]

Z tych trzech - pierwszą. Od drugiego skilla różni się szybkim
mocowaniem noża, to naprawdę jest fajna sprawa. Moc 380W to trochę
mało, ale do paneli wystarczy aż nadto, drewniane panele ciąłem starym
modelem skilla 350W mocy, ciąłem je m.in. wzdłuż i nawet nie zwalniał.

Einhell z kolei to taki trochę lepszy topex, nie są to złe narzędzia,
w swojej cenie nawet powiedziałbym, że niezłe, ale tutaj też masz noża
mocowanego śrubką (i to w strasznie niewygodnym wydaniu), a laserowa
prowadnica to tylko efektowny bajerek. Jak wspominany wyżej mój skil
przestał mi wystarczać, kupiłem sobie Macalistera z taką właśnie
laserową prowadnicą. Strasznie mi się podobała idea, ale jak co do
czego przyszło, okazało się, że to tylko dobre wrażenie robi,
sugerować się tym laserem w czasie cięcia nie ma sensu, bo łatwo
zjechać "w maliny".

J.

3. Data: 2007-07-23 14:26:27

Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2007 16:01:49 +0200, "Jarek P."
<jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]
>mało, ale do paneli wystarczy aż nadto, drewniane panele ciąłem starym
>modelem skilla 350W mocy, ciąłem je m.in. wzdłuż i nawet nie zwalniał.

Dziękuję za pomoc.
Mój błąd. Pierwszy Skill ma 400W a drugi 380 W.
Chyba wybiorę tego Skila 400W.
Jeszcze pytanie: czy jeśli chodzi o szybkie mocowanie noża, to czy
jest to stabilne rozwiązanie tzn. nie ma potem luzów czy czegoś
podobnego i czy noże są standardowe czy trzeba kupować z jakimś
specjalnym uchwytem?

Mariusz

4. Data: 2007-07-23 14:30:07

Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2007 16:26:27 +0200, Mariusz <z...@o...pl> wrote:

> [...]
>jest to stabilne rozwiązanie tzn. nie ma potem luzów czy czegoś
>podobnego i czy noże są standardowe czy trzeba kupować z jakimś

Chyba noże są standardowe.

Mariusz

5. Data: 2007-07-23 14:35:43

Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2007 16:30:07 +0200, Mariusz <z...@o...pl> wrote:

Doczytałem już, że można stosować w niej zarówno brzeszczoty z
końcówką typu T jak i z końcówką typu U.

Zostało pytanie dotyczące szybkiego mocowania noża, to czy
jest to stabilne rozwiązanie tzn. nie ma potem luzów czy czegoś
podobnego?

P.S. Tutaj jest jakaś 1000W ale czy lepsza od Skila?
http://www.allegro.pl/item217800680_angielska_wyrzyn
arka_craftmen_1000w_wyprzedaz.html

Mariusz

6. Data: 2007-07-23 17:47:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz <z...@o...pl> wrote:

> Jeszcze pytanie: czy jeśli chodzi o szybkie mocowanie noża, to
> czy
> jest to stabilne rozwiązanie tzn. nie ma potem luzów czy czegoś
> podobnego

Luzów żadnych nie ma, ale w tym moim starym skilu był taki efekt,
że jeśli ciąłem coś grubszego i nóż się przegrzewał (bo się mi
np. śpieszyło), to w pewnym momencie "wyrywało" go z uchwytu.
Było to wkurzające, ale i znakomicie zabezpieczało przed
zniszczeniem noża.

> i czy noże są standardowe czy trzeba kupować z jakimś
> specjalnym uchwytem?

Tu już doczytałeś, że są dwa rodzaje uchwytów, ta wyrzynarka
łapie oba.

A co do pytania o tego Craftmena - pierwszy raz o takiej firmie
słyszę. Moc ma dużą, ale tak na wygląd to coś w stylu tego
einhella - w każdym razie mocowanie noża to taki typowy badziew
"na śrubkę" dokładnie taki sam, jak w tanich topexach itp. Tyle
tylko, że tu masz regulację obrotów i cofanie noża. Jedno i
drugie się przydaje przy cięższych pracach, do paneli będzie
absolutnie zbędne. Tak czy tak tą bym odradzał. Firma -
niewiadomoco, jak za taką moc i takie wyposażenie to jest po
prostu za tanie, przypuszczalnie będzie strasznie badziewne.
Jeśli chcesz coś trochę lepiej wyposażonego, to niestety lepiej
dołożyć do ceny drugie tyle i szukać półkę wyżej. Ale i jeśli to
ma być naprawdę do amatorskich zastosowań, ten skil 400W
spokojnie wystarczy, cofanie noża się przydaje przy cięciu
grubych rzeczy, ale nie jest niezbędne, tym swoim starym bez
cofania drzwi skracałem w domu i też się dało, choć trzeba się
było namęczyć.

J.

7. Data: 2007-07-24 05:54:01

Od: INF <u...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy też Einhell 750 W z laserem
> http://multizakupy.pl/produkt-14383

laser jest przereklamowany ale możesz jej używać nie włączając go,

8. Data: 2007-07-24 07:09:15

Od: "Łukasz G." <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Którą wyrzynarkę kupić do zastosowań domowych (w niedługim czasie
> zamierzam kłaść panele więc na pewno się przyda).

> [...]

Konkretnego modelu nie będę polecał, ale opiszę mój przykład.

W 2001/2002r. kupiłem najtańszą wyrzynarkę (Pegasus) chcąc
sprawdzić, czy nada się do kładzenia paneli - nadała się - na
dołączonym ostrzu ułożyłem panele w mieszkaniu (panele na
ok. 25m2).

Sporadycznie była używana do teraz.

Obecnie wykorzystuję ją również do cięcia desek na
szalunek - tnie ładnie deski o grubości 1,5-2,5 cm, nawet te
wybrudzone betonem. I dopiero do tych prac kupiłem nowe
ostrza.

Dodam, że moc tej wyrzynarki to coś poniżej 400W (350 czy 370).
Przy większej mocy może szybciej deski by kroiło, ale miałbym
na prawde dylemat czy wydać więcej kasy tylko po to aby
przepiłować coś w 16sek zamiast 20sek.

Podsumowując - skoro tylko do _drobnych_prac_domowych_
chciałbyś coś kupić (wspomniane przez Ciebie panele) -
doradzam coś taniego i na moc nie zwracałbym większej uwagi.

Łukasz Gryka

Kabelek antenowy
kuchenka indukcyna a rozrusznik serca
MASTERCOOK - kuchenka pytanie, opinie ?? ratunkuuuuuuu :)
Konwerter samochodowy do 230V
Pytanie o odliczenie podatku VAT