Wysokie oczkowanie

51. Data: 2008-05-10 05:45:31

Temat: Re: Wysokie oczkowanie
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przez siec raczej tasmy zamawiac nie bede - tez podchodze do tego amatorsko.
> Chce przetestowac letnie szczepienie sposobem najmniej uciazliwym.

Ważne jest dokładne dopasowanie płaszczyzn cięcia, a czym to owiniesz,
to właściwie wszystko jedno.
Zaszczepiłem jarzębinę pendula na na dzikiej jarzębinie. Zrost jest dobry,
a rosnąć nie chce,przez trzy lata gałązka urosła z dziesieć centymetrów.
Bardzo dobrze szczepi się ketmie syryjskie.Zrost szybki i mocny, ale i tak
podkładka zagłuszy zraz i cała zabawa na darmo.Chodziło mi o dwukolorowe
drzewka.
Pozdrawiam.Mirzan

52. Data: 2008-05-10 18:54:39

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Uzytkownik "Kresowiec" <i...@t...de> napisal w wiadomosci

> A czy na jarzebinie mozna szczepic/oczkowac cos co nie jest jarzebina?
> Do tej pory udalo mi sie zaszczepic na gruszy jablon. Przyjelo sie i
jablon
> owocowala.
>
> Pozdrawiam Krycha.

Ja odwrotnie grusze na jabloni i tez owocuje.
:-)
Pozdrawiam pogodnie

53. Data: 2008-05-10 20:09:46

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Uzytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> jablon

> Ja odwrotnie grusze na jabloni i tez owocuje.
> :-)
> Pozdrawiam pogodnie

Czytałam, że grusza nie przyjmie się na jabłoni.
Nie próbowałam więc nie wiem czy jest to prawda.
Natomiast jabłoń na gruszy tak owocuje
http://kkrycha.republika.pl/jabl_na_gruszy_2002.jpg
A gdzie Twoje dowody?

Pozdrawiam Krycha.

54. Data: 2008-05-10 21:15:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast jabłoń na gruszy tak owocuje
> http://kkrycha.republika.pl/jabl_na_gruszy_2002.jpg

Niezwykłe, czy jabłka zmieniły smak?
Pozdrawiam.Mirzan

55. Data: 2008-05-11 05:56:14

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niezwykłe, czy jabłka zmieniły smak?
> Pozdrawiam.Mirzan

Chyba nie, smakowały jak jabłka, nie miały posmaku gruszki.

Pozdrawiam Krycha.

56. Data: 2008-05-11 10:06:03

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czytałam, że grusza nie przyjmie się na jabłoni.
> Nie próbowałam więc nie wiem czy jest to prawda.
> [...]

Czy mogę dostarczyć dowody na priv?

Pozdrawiam pogodnie
skryba

57. Data: 2008-05-11 10:35:54

Od: "Skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czytałam, że grusza nie przyjmie się na jabłoni.
> Nie próbowałam więc nie wiem czy jest to prawda.

Też to czytałem ale przecież mamy obiecane cuda.
;-))
Pamiętam, że pisałaś o wypadnięciu tej gałązki z jabłkami.
Moja pierwsza szczepiona na jabłoni gałązka gruszy owocować będzie po raz
trzeci,
druga po raz pierwszy.

58. Data: 2008-05-11 11:39:14

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy mogę dostarczyć dowody na priv?

Oczywiście.

Pozdrawiam Krycha.

59. Data: 2008-05-11 11:52:12

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Też to czytałem ale przecież mamy obiecane cuda.
> ;-))
> Pamiętam, że pisałaś o wypadnięciu tej gałązki z jabłkami.
(...)

Tak, w sierpniu 2004 roku wycięłam to szczepienie, bo straciło liście.
A potem ten sam los spotkał gruszę, bo na pniu zauważyłam,
istniejące od pewnego czasu, odwarstwienia kory, popękania i martwica kory.
Choroba kory i drewna.
I to był powód dla którego zaprzestałam owijać pnie drzewek na zimę tekturą
falistą.
Było to miejsce sprzyjające chorobom grzybowym przy naszych zmiennych
temperaturach
i deszczach w okresie zimowym.

Pozdrawiam Krycha.

60. Data: 2008-05-14 22:16:16

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Ważne jest dokładne dopasowanie płaszczyzn cięcia, a czym to owiniesz,
> to właściwie wszystko jedno.

Bylem w sklepie i mieli tasmy (paski) do szczepienia - 1000 sztuk za 20 zl.
Tyle nie potrzebuje, wiec nie kupilem. Kupilem zato masc ogrodnicza z
dziesiecioma paskami w zestawie za 6 zl.
Jak je obejrzalem, to faktycznie mozliwe, ze wygodniejsza i rownie skuteczna
w uzyciu bedzie zwykla tasma izolacyjna :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Kora dekoracyjna
ufo