Wysychające, bolące gardło - zawsze rano

11. Data: 2010-11-29 23:40:10

Temat: Re: Wysychające, bolące gardło - zawsze rano
Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-29 23:55, Ikselka pisze:

> Dlaczego zaraz brudna? - może właśnie ZA czysta? Srodki piorące uczulają
> równie świetnie, jak roztocza.

Ja tam piorę w proszku Jelp.Tylko tego używam. Do firanek to Bryza itp.
Na tej grupie dowiedziałam się kiedyś, że pościeli nie powinno się
krochmialić.
Krochmaliłam zawsze (miałam to po matce :-) ) i trudno mi było się
odzwyczaić, ale nastąpiła ulga. Nie mam już ataków kaszlu w łóżku.

--
animka

12. Data: 2010-11-29 23:50:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Nov 2010 00:40:10 +0100, animka napisał(a):

> Ja tam piorę w proszku Jelp.Tylko tego używam.

Ja też - do bielizny osobistej i ręczników, prócz pościeli.

> Do firanek to Bryza itp.

A ja takiego płynu "do białego" z Lidl. W nazwie ma coś z "med".

> [...]
> Krochmaliłam zawsze (miałam to po matce :-) ) i trudno mi było się
> odzwyczaić, ale nastąpiła ulga. Nie mam już ataków kaszlu w łóżku.

Miałam to samo - tzn krochmalenie (po mamie), no i ten kaszel, i
odzwyczajanie od krochmalenia.
Tylko że ja tak lubię białą, krochmaloną pościel! Ach... Ciężko mi bez
niej.

13. Data: 2010-11-30 00:30:33

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-30 00:50, Ikselka pisze:

> [...]
> odzwyczajanie od krochmalenia.
> Tylko że ja tak lubię białą, krochmaloną pościel! Ach... Ciężko mi bez

Ja też! Nie mogłam spać pod taką sflaczoną pościelą, ale jakoś się już
zdążyłam odzwyczaić. I pomyśleć, że moja matka kiedyś w kotle gotowała
pościelowe, krochmaliła, wyżymała własnymi rękami, nie w pralce, bo
automatycznych dawniej nie było.
Ja to wlewałam ugotowany krochmal do pralki automatycznej, nieraz bardzo
gesty, więc im był nardziej gęsty to tym bardziej z pościeli pyliło.
Tylko człowiek nie zdawał sobie z tego sprawy.

--
animka

14. Data: 2010-11-30 11:02:58

Od: PALETUM <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29/11/2010 09:09, j.kaminski pisze:

> [...]
> Do tego zastosować coś do nawilżenia gardła. Np na noc rozgryźć
> Capivit A+E, popić syropu wykrztuśnego (zwykle rozrzedza on wydzielinę
> pokrywającą gardło, ale w tym wypadku je nawilży) czy zwykłej oliwy z
> oliwek.
> Jednak dodatkowy opis kuracji antybiotykowych oraz niesmaku
> przechodzącego na napoje w butelkach skazuje ewidentnie na grzyba.
> Nie napisałaś nic o nalocie na języku i przełyku, który laryngolog
> powinien zauważyć. Czasem może być on słabo widoczny, jednak
> koncentracja tego nalotu powoduje właśnie ból gardła oraz niesmak.
Może warto zacząć od probiotyków? Nie zaszkodzi

15. Data: 2010-12-03 17:59:23

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinien zauważyć. Czasem może być on słabo widoczny, jednak
> koncentracja tego nalotu powoduje właśnie ból gardła oraz niesmak.

A jeśli to ewentualny grzyb - to jak z nim zawalczyć ?

16. Data: 2010-12-04 11:35:54

Od: "j.kaminski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Gru, 18:59, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> A je li to ewentualny grzyb - to jak z nim zawalczy ?

Tu najwidoczniej grzyb z układu pokarmowego zaatakował przełyk i
gardło.
Sam grzyb nie jest raczej zbyt groźny, ale nalot, który tworzy i
podrażnia śluzówkę co objawia się zwykle bólem.
Doraźnie właśnie ciepłe napoje spłukują ten nalot chwilowo przynosząc
ulgę.
Jak wlazł już na gardło to znaczy, jest już w górnej części układu
pokarmowego, a więc opanował już go praktycznie całego.
Najprostsza kuracja w przypadku większości grzybów to wymiana
zniszczonej np. antybiotykami flory bakteryjnej, która z uwagi na
długość układu pokarmowego trwa do 6 m-cy.
Do tego wystarczą zwykłe tabletki osłonowe, ale muszą być połykane na
czczo, najlepiej z samego rana, żeby kwasy żołądkowe nie zniszczyły w
nich bakterii.
Jeśli kuracja jest trafiona, to ból gardła powinien ustąpić po 3-4
dniach, a po ok. pól roku już więcej nie wrócić.
Jeśli nie trafiona, to trzeba iść do lekarza, niech ustali co to za
grzyb i wtedy dobierze stosowne leki.
Jacek

17. Data: 2010-12-07 15:15:31

Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 03:18, animka pisze:

> To nie pij z butelki tylko wlewaj sobie do szklanki. Z butelki to nawet
> nie ładnie tak pić.
> Ja mam zawsze na stole szklankę z herbatą i jak wstaję z łózka to sobie
> łyknę herbatki.

Kolejna "medyczna" porada. Żałosna jesteś, animka...

18. Data: 2010-12-09 21:54:36

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kolejna "medyczna" porada. Żałosna jesteś, animka...

Ty ją psześladujesz . Znacie się ?

terapia radiojodem
biseptol
które FORUM medyczne w sieci jest dobre?
Od Suri prawdziwej.
Złamanie podudzia i strzałki - brak zrostu po 8 miesiącach - co dalej?