Wytrzymałość "matki"

11. Data: 2002-07-16 16:57:44

Temat: Re: OT Wytrzymałość "matki"
Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka"
> Tzn. domyślam się, że chodzi o ojca dziecka ... ale obce słowo pisane (z
> dużej litery) na polskiej grupie jakoś mnie razi ;-)
> Pozdrawiam
> MOLNARka ... czepialska

Nie powinno, przecież Ania nie pisze z Polski
i nie mówi o polskich stosunkach i nazewnictwie rodzinnym :-)
Pisze o swojej szwedzkiej rodzinie więc używa swoich nazw.
Asia Słocka

12. Data: 2002-07-16 18:06:05

Temat: Re: Wytrzymałość "matki"
Od: <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a) w wiadomości: ...

>Eee, dlaczego? U mnie też mniej więcej tyle (najdłużej nie było córy ok. 10
>dni). Pierwsze 2-3 dni są kryzysowe, ale potem to czasem nawet zapominam,
że
>mam jakieś drugie dziecko ;-))

U nas jest wręcz odwrotnie. Dzwoni oburzona babcia z dzieckiem w tle, czemu
się nie odzywamy, dzieci nas nie obchodzą? A nam jest tak doooobrze :-))

Asia

13. Data: 2002-07-16 19:19:17

Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

Qwax wrote:

> "Docent, nie teoretyzuj" ;-)))

a nie przypadkiem "Docent, nie teoryzuj" ? ;-)

Łukasz Kozicki
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A tree never hits an automobile
except in self-defence.

14. Data: 2002-07-16 20:28:34

Temat: Odp: OT Wytrzymałość "matki"
Od: "Foyciech" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MOLNARka <g...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ah1d1m$6dj$...@n...tpi.pl...
> Użytkownik "Ania Björk (sveana)" <a...@s...com> napisał
>
> MOLNARka ... czepialska

Fakt, czepiasz się drobiazgów.

15. Data: 2002-07-16 20:29:34

Od: "Ania Björk \(sveana\)" <a...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> [...]
> i nie mówi o polskich stosunkach i nazewnictwie rodzinnym :-)
> Pisze o swojej szwedzkiej rodzinie więc używa swoich nazw.

Dodalabym jeszcze, ze w polskiej literaturze dziewietnastego wieku takie
okreslenie ojca jest calkiem czeste i nikogo nie dziwi - no ale trzeba znac
te literature, aby o tym wiedziec (uwaga do M.).
Odpisuje tu, bo postow M. nie widze.
Pozdrowienia, Joasiu

Ania Björk

16. Data: 2002-07-16 20:48:47

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał/a :

>Eee, dlaczego? U mnie też mniej więcej tyle (najdłużej nie było córy ok. 10
>dni). Pierwsze 2-3 dni są kryzysowe, ale potem to czasem nawet zapominam, że
>mam jakieś drugie dziecko ;-))

Piszę specjalnie pod postem Nixie, bo jak czytam to się zastanawiam
czy ja jestem normalną matką?
Moje dziecko (wiek 6,5) jest od 1-07 u babci. Pewna jestem, że opiekę
ma doskonałą. Jestem (specjalnie piszę o sobie, nie o niej) bez
dziecka pierwszy raz w życiu na dłużej niż 3 dni. I ludzie: ja wcale
nie tęsknię. Dzisiaj to nawet zapomniałam zadzwonić.
Może ja się nie nadaję na matkę?
--
Pozdrawiam z Krakowa
GosiaH

17. Data: 2002-07-16 21:25:28

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Björk (sveana)" <a...@s...com> napisał

> "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl>

A jednak mnie to razi (niech będzie, że jestem jedyna i że się czepiam) ;-)
To niewiele zmienia, że nie pisze z Polski - idąc tym tropem mogłaby zacząć
pisać więcej wyrazów po szwedzku ;-)

Poza tym jest na to słowo doskonały polski odpowiednik - nie jest to jakieś
narodowe nieprzetłumaczalne określenie więc nadal nie rozumiem powodów.

Ale OK - już daję spokój ;-) ... niech sobie pisze jak chce.
Mnie to razi i IMO jest to takie niepotrzebne podkreślanie skąd ww osoba
pisze.

> [...]
znac
> te literature, aby o tym wiedziec (uwaga do M.).

A my i w dziewiętnastym wieku i w literaturze ... trwamy, tak ?

> Odpisuje tu, bo postow M. nie widze.

Dostałam PLONKa ... ale fajosko ;-) Aż chciałoby się zakrzyknąć ...
nareszcie ;-)))
Rozumiem A.B., ze piszesz tylko pierwszą literę mojego nicka bo uważasz go
za przekleństwo ?

Dobrze, już dobrze ... milknę ... już ;-)

Pozdrawiam
MOLNARka ... czepialska i dziś w złym humorze :-(

18. Data: 2002-07-17 06:55:13

Od: "Sokrates" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ah32rh$hks$1@news.onet.pl...

> Może ja się nie nadaję na matkę?

Poziom tęsknoty ( lub jej brak) za dzieckiem nie jest
wyznacznikiem nadawania się na matkę. Dobra matka nie musi
być matką tęskniącą. Jest to jedynie jeden z wyznaczników
własnej uczuciowości. Prawie każda czasowa rozłąka ma
pozytywny wpływ na wzmocnienie wspólnych relacji chyba, że
jej celem jest sprawienie sobie ulgi, ale myślę tutaj o
sprawach bardziej patologicznych niż normalnych.
Darek

19. Data: 2002-07-17 06:56:13

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Odpisuje tu, bo postow M. nie widze.