Wzór kafelek na podłodze i w kuchni - pomocy......

1. Data: 2005-02-15 10:10:01

Temat: Wzór kafelek na podłodze i w kuchni - pomocy......
Od: "Yaro" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam kompletnie pojęcia jaki wzór zrobić na podłodze w kuchni i w
przedpokoju, bo tam chce połozyc na podłodze kafelki ( gres ).
Czy dac jednolite, czy w dwóch kolorach, czy prosto czy w karo, czy zrobic
tylko na srodku karo z 4 kafelek w innym kolorze, czy walnac całość
jednolicie. Czy pod sciana zrobic pasek innego koloru, a w srodku jasniesze,
jeju, placze mi sie to wszystko i juz nie wiem co i jak mam zrobic. No i nie
wiem czy robic tak samo w kuchni i w przedpokoju :-(.
Moze sa jakies stronki z wzorami, zeby sobie podpatrzec?
Pomóżcie mi pliz :-)

Pozdrówka
Yaro

2. Data: 2005-02-15 10:15:11

Temat: Re: Wzór kafelek na podłodze i w kuchni - pomocy......
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> karo z 4 kafelek w innym kolorze, czy walnac całość
> jednolicie. Czy pod sciana zrobic pasek innego

A styl aranżacji? A planowane umeblowanie? A własne osobiste widzimisię? Bo
wiesz, zależy. Ogólnie jak się nie ma pewności, to lepiej nie kombinować - w
razie czego zawsze można zarzucić dywanik :)

> Moze sa jakies stronki z wzorami, zeby sobie podpatrzec?

Rzuć okiem na http://www.soga.pl/katalog.html :) a jak już oprzytomniejesz,
to pooglądaj przykładowe aranżacje na stronach producentów płytek.

Pozdrawiam
H. (co rok po położeniu kwadratowych w karo odkryła, że właściwie
najbardziej podobają jej się prostokątne wzdłuż :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2005-02-15 10:26:02

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska pisze w news:cusicn$85p$1@nemesis.news.tpi.pl

> H. (co rok po położeniu kwadratowych w karo odkryła, że właściwie
> najbardziej podobają jej się prostokątne wzdłuż :)

A ja właśnie kładę prostokątne wzdłuż, bo się zdecydować nie
mogłam. A także dlatego, że pomyślałam sobie, że im bardziej
udziwnię, tym szybciej mi się znudzi, a zmieniać gresu szybko nie
zamierzam. :)

Jedno mam tylko spostrzeżenie: w żadnym wypadku nie robić fug
wzdłuż/wokół ścian, przy brzegach. TYLKO między kafelkami.
Zrobiłam wzdłuż ścian i teraz szukam listew, którymi można to
bezboleśnie zakryć. Paskudnie wygląda.

--
Pozdrowieństwa,
Daga

4. Data: 2005-02-15 10:34:01

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Daga" <z...@N...onet.pl> wrote in message
onet.pl...

> [...]
> wzdłuż/wokół ścian, przy brzegach. TYLKO między kafelkami.
> Zrobiłam wzdłuż ścian i teraz szukam listew, którymi można to

Ale jak to "wzdluz scian" ? W kuchni chyba i tak trzeba zrobic
cokol wzdluz scian, bo inaczej nie da sie szmata czy czymkolwiek
przejechac bez pobrudzenia sciany...

Romek
=> http://www.rtj.republika.pl <= zapraszam do galerii fotografii

5. Data: 2005-02-15 10:36:28

Od: "Sylwia" <k...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zobacz sobie:
http://www.artwyspa.com.pl/sztuka_mozaika.htm

6. Data: 2005-02-15 10:42:28

Od: "Yaro" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A styl aranżacji? A planowane umeblowanie? A własne osobiste widzimisię? Bo
> wiesz, zależy. Ogólnie jak się nie ma pewności, to lepiej nie kombinować - w
> razie czego zawsze można zarzucić dywanik :)

W kuchni beda meble: fronty miodowe, reszta w kolorze ciemny braz, czesc
frontów bedzie tez w ciemnym brazie ( witryny ), wiec myslalem o jasnych
kafelkach ( w polaczeniu np. beżowymi ?? ni to braz, ni czerwony, wiec chyba
beż :-) ). W przepokoju ( a w sumie dwóch, bo mam w kształcie litery L )
bedzie zabudowana szafa z lustrami, wiec tez powinny byc jasne kafelki.
Ale co i jak dalej to juz nie wiem ;-)

Pozdrówka
Yaro

7. Data: 2005-02-15 10:55:10

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RTJ pisze w news:cusj70$6bn$1@inews.gazeta.pl

> Ale jak to "wzdluz scian" ? W kuchni chyba i tak trzeba zrobic
> cokol wzdluz scian, bo inaczej nie da sie szmata czy czymkolwiek
> przejechac bez pobrudzenia sciany...

Ale po co? Przecież tam będzie korek. :P Zresztą i bez niego nic
się nie brudzi. Te fugi wzdłuż ścian to nie był mój pomysł -
strasznie nie lubię, kiedy ktoś chce mnie na siłę uszczęśliwić i
przejawia taką inwencję twórczą. :>

Wracając do tematu. Wybierając gres, miałam ten sam problem co
wątkodawca. Znalazłam jeden rodzaj gresu w 2 odcieniach -
ciemniejszym i jaśniejszym. Ułożone w szachownicę w kuchni
wyglądały prześlicznie. Ale doszłam do wniosku, że jak będę miała
meble, sprzęt, zaraz się nazbiera mnóstwo innych duperelek w
różnych kolorach, to szachownica będzie drażnić. Poza tym i tak
jej większa część będzie zasłonięta. Ona byłaby ładna, ale w
dużym pomieszczeniu na dużej nieosłoniętej powierzchni. I w końcu
mam jasny gres w kuchni, a ciemny w przedpokoju.

Potem był problem z fugami. Jasny gres, więc jasne fugi. Jasne
się brudzą. A ciemne robiłyby kratkę i wyglądałyby brzydko. Za
mała powierzchnia na takie zabawy. Na szczęście gres nie jest
biały, fugi w kolorze gresu nie są ani za jasne, ani nie robią
kratki. A kafelki ładnie się łączą między kuchnią i przedpokojem
- jednolita powierzchnia oddzielona jedynie odcieniem płytek.

Trudne to było, bo jestem osobnikiem pozbawionym wyobraźni i
zmuszanie się do wyobrażania sobie, jak to będzie wyglądało po
wstawieniu mebli, było koszmarem. :) Ale poukładałam sobie płytki
na sucho, więc mogłam _zobaczyć_, jak to będzie mniej więcej
wyglądało. :)

I to chyba dobry pomysł. Najpierw jechać do jakiegoś sklepu z
wystawionymi płytkami pokazanymi na powierzchniach większych niż
metr na metr (swoje płytki kuchenne i przedpokojowe oglądałam w
Leroy Merlin, a łazienkowe - w sklepach z łazienkami całymi). A
jak się już kupi, to czym prędzej trzeba je na sucho ułożyć i
pooglądać kombinacje. W razie czego w ciągu miesiąca można płytki
zwrócić/zamienić.

8. Data: 2005-02-15 10:58:13

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga pisze w news:20050215113825.3C6A.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl

Można jeszcze wziąć katalogi od producentów (są dostępne w
sklepach), tylko trzeba wziąć pod uwagę, że na zdjęciach kolory
nie są rzeczywiste i mogą się nawet znacznie różnić od
prawdziwych.
Sama musiałam od nowa wybierać płytki, bo się okazało, że mają
inne kolory niż na zdjęciach i nie pasują.

9. Data: 2005-02-15 11:04:26

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaro" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...] W kuchni beda meble: fronty miodowe[...]

E, zaraz, o kolory nie pytałeś! :) Chodziło mi bardziej o styl i ustawienie
tych mebli. Bo taki na przykład kwadratowy dekor a la turecki dywan na
środku pomieszczenia może (podobno ;) sensownie wyglądać w kuchni
urządzonej, nazwijmy to, rustykalnie, natomiast we wnętrzu nowoczesnym
będzie kompletnie od czapy. I vice versa - polerowane marmury 40x80 słabo
się komponują z pęczkami czosnku. A w kwestii ustawienia można się
przejechać tak jak ja - wykombinowałam sobie bajeranckie przejście z kuchni
do pokoju w postaci "zamienionych" środków płytek na granicy i wyglądało to
całkiem całkiem, dopóki nie postawiliśmy mebli - i okazało się, że koniec
szafki wypada, co za pech, w połowie kafelka. Cały efekt szlag trafił,
dobrze przynajmniej, ze skos narożnej szafki wyszedł mi równolegle do fug,
choć i to przypadkiem :)

Dlatego najrozsądniej chyba byłoby określić z grubsza kolorystykę,
rozrysować sobie ustawienie mebli (najlepiej w perspektywie albo chociaż
aksonometrii, rzut z góry nie daje takiego dobrego poglądu na widok
rzeczywisty), skserować ze dwadzieścia razy i zainwestować w paczkę kredek
świecowych :)

Pozdrawiam
H. (BTDT :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

10. Data: 2005-02-15 11:17:42

Od: "Yaro" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aksonometrii, rzut z góry nie daje takiego dobrego poglądu na widok
> rzeczywisty), skserować ze dwadzieścia razy i zainwestować w paczkę kredek

Teraz to dopiero mnie głowa boli :-((((

Pozdrówka
Yaro

Płatność za energię elektryczną
Jakie koszty przeksztalcenia dzialki - pilne!
Jaki wybrac odkurzacz parowy?
Jak sprawdzić, czy zmywarka sie nie zepsuła?
elektroszczotka Zelmera