Z Iraku do domu!!!

71. Data: 2004-01-20 12:24:08

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - może do Czech
Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 12:07:58 +0100, "KELGO" <k...@K...pl> pisze:

>Jako historyk, z chęcią wskażę ci analogię i nie mogę się doczekać na
>różnice.
>
>1. Obie inwazje odbyły się na rozkaz naszego Największego Sojusznika, zgoda
>rządu była pozorna i wymuszona

ROZKAZ? Sojusznika????? Chyba żartujesz. naprawdę sądzisz, że USA
wydały nam rozkaz?

>2. Obu była przeciwna większość Polaków

jakieś wiarygodne badanie z 1968 roku podrzucisz?
:-)

>3. Obu sprzeciwiła się Europa Zachodznia

Bo Wielka Brytania to Azja, jakby się ktoś pytał :-)

>4. W obu przypadkach użyto kłamliwego pretekstu - brak manatu ONZ

Rozjaśnij proszę. Co miał brak mandatu ONZ do agresji w 1968

>5. Ludność kraju napadniętego przyjęła "wyzwolicieli wrogo", delikatnie
>mówiąc...

Ja wiedział w TV, że Irakczycy się cieszyli z obalenia Husajna.
I nie mam podstaw, żeby w to nei wierzyc, że było to szczere.

>6. W obu krajach zaprowadzono rządy marionetkowe

Przecież w Iraku Ameryaknie są raptem od paru miesięcy.
Tak z ciekawości, kiedy odbyły się pierwsze wolne
wybory w Niemczech po wojnie?

>7. Obie gospodarki podporządkowano gospodarkom "wyzwolicieli"

O ile się orientuję, to w Iraku nie ma na razie gospodarki.

Chciałeś różnice. Będzie jedna, acz zasadnicza.

Czechosłowacja w 1968 chciała się wyrwać spod dyktatury,
a Armia Czerwona tą dyktaturę przywróciła. Irak w 2003
dyktaturą był, i dzięki interwencji amerykanów przestał
być. A wolne wybory to kwestia czasu.

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

72. Data: 2004-01-20 12:28:28

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - Irak na padadł na Japoni
Od: "KELGO" <k...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w wiadomości
> Niemcy, którzy nie popierali Hitlera, to zdrajcy Twoim zdaniem.
> Interesujące. A bataliony SS to już bohaterowie obrony
> ziemi germańskiej przed agresją.

Sorry, wymiękam. Państwa koalicji antyh nie mogłybyć agresorami bo na nie
napadnięto. Hitlerowcy napadli na Polskę, Francję, Anglię itp Agresorem
nazywamy tego co napada a więc Niemców. To że wojna po napaści Niemiec
skończyła się na ich terytorium nie czyni z nich ofiar.

Chciałeś dawać w pysk, a mnie się wydaje, że jeszcze chodzisz do szkoły i
nie przerobiłeś jeszcze tego materiału. Spróbuj nadgonić w ferie.\

Miłego wypoczynku życzy Stefanek

73. Data: 2004-01-20 12:36:53

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 13:28:28 +0100, "KELGO" <k...@K...pl> pisze:

>Sorry, wymiękam. Państwa koalicji antyh nie mogłybyć agresorami bo na nie
>napadnięto. Hitlerowcy napadli na Polskę, Francję, Anglię itp Agresorem
>nazywamy tego co napada a więc Niemców.

czy mógłbyś mi przypomnieć, kiedy to wojska III Rzeszy
napadły na Stany Zjednoczone, Kanadę, Nową Zelandię
czy Australię? Bo jakoś mi ten epizod uciekł z pamięci.

> To że wojna po napaści Niemiec
> skończyła się na ich terytorium nie czyni z nich ofiar.

No a przezd chwilą pisałeś, że sam fakt, że bronili ojczyzny czyni
z nich bohaterów.

>Chciałeś dawać w pysk,

No to bądź taki odwazny, i powiedz to, co napisaleś parę
postow wyżej Powstańcom Warszawskim.

74. Data: 2004-01-20 12:50:04

Od: "KELGO" <k...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja wiedział w TV, że Irakczycy się cieszyli z obalenia Husajna.
> I nie mam podstaw, żeby w to nei wierzyc, że było to szczere.

Rozumiem, zę TV była iracka?

Mniej oglądaj TV, dobrze ci to zrobi. Postaraj się myśleć swoimi myślami, a
nie tymi, które serwuje ci propaganda.

Stefanek

75. Data: 2004-01-20 12:59:19

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KELGO" <k...@K...pl> napisał w wiadomości

> Rozumiem, zę TV była iracka?
>
> Mniej oglądaj TV, dobrze ci to zrobi. Postaraj się myśleć swoimi myślami,
> nie tymi, które serwuje ci propaganda.

Mój drogi historyku, a gdzie odpowiedź na mój post ? Nie mogę się
doczekać....

pozdrawiam

Monika

76. Data: 2004-01-20 13:00:10

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 13:50:04 +0100, "KELGO" <k...@K...pl> pisze:

>Rozumiem, zę TV była iracka?
>
>Mniej oglądaj TV, dobrze ci to zrobi. Postaraj się myśleć swoimi myślami, a
>nie tymi, które serwuje ci propaganda.

Hmmm... tak się składa, że nie oglądam telewizji.
Ale jestem z nią powiązany zawodowo. No i kasety z Iraku
przywiózł współpracownik. Surówka, że tak powiem.
Niemontowane.

77. Data: 2004-01-20 13:01:37

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 13:59:19 +0100, "idiom" <i...@w...pl> pisze:

>Mój drogi historyku, a gdzie odpowiedź na mój post ? Nie mogę się
>doczekać....

No i na mój też. Kiedy były wolne wybory w Miemczech po II WS?

78. Data: 2004-01-20 13:15:24

Temat: Re: Z Iraku do domu!!! - dobrze że broni nie czy?cił
Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w
wiadomości news:gr4q00hh5pc3csbdpct4uiknu7c97723ho@4ax.com...

> takie same rzeczy pewnie gadali ludzie tacy, jak Ty, kiedy
> Amerykanie wchodzili do Japonii, Niemiec Zachodnich,
> Korei Południowej, Granady

Roznica miedzy tamtymi krajami a Irakiem byla taka ze tamte kraje
napadly na bliskich sojusznikow USA, lu bchodzilo o konflikt
dwubiegunowego swiata -z sowietami
Irak odpowiedzial za agresje na Kuwejt w 1 wojnie, gdzie tego diabla
Husajna USA jakos zostawily przy zyciu -i pozwolily zeby zamordowal
100.000 przyjaciol Ameryki wsrod szyitow (ciekawe czy nas USA bedzie
bronic tak samo).
2 wojna byla juz wywolana pretekstami (w porownaniu do innych dyktatur)
nie autentycznym zagrozeniem dla USA.

> i paru innych krajów. Potem się
> okazywało, że kraj stwał się bogaty, przewidywalny,
> demokratyczny. Po pewnym czasie Amerykanie się
> wycofywali lub zostawiali symboliczne garnizony.

Zupelnie jak w Wietnamie, Somalii, Kubie, paru innych krajach
interwencji USA. Ciekaw tez jestem bogactwa tej Granady.
Somalia jak wszyscy wiedza jest potega gospodarcza.
Hiszpania np. rozwinela sie podobno dzieki wspolpracy z UE a nie dzikei
temu ze USA mialy tam swoje bazy chyba od lat 50.
Piszesz Niemcy, Japonia tyle ze te kraje przed wojna byly i tak bardzo
bogate (inaczej nie bylyby w stanie rozpetac wojny). wojna spowodowala
spadek dochodu a pokoj pozwolil na powrot na sciezke rozwoju. Plan
Marshala to bylo ok. 1mld owczesnych $, na dzisiejsze niech bedzie
10mld.

Takze, nie ma sensu udowadniac, ze okupacja amreykanska =dobrobyt bo to
po prostu nieprawda. Owszem lepsza okupacja USA niz np. Rosji.

> Dlaczego uważasz, że tym razem ma być inaczej?

Bo wystarczy spojrzec na przyklad Somalii -blizszej kultorowo Irakowi ze
wcale nie musi byc tak jak pisze propaganda.

79. Data: 2004-01-20 13:34:22

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Garapich" <g...@n...ma.maila> napisał w
wiadomości news:n08q0097ral0vav80npm8gs94rja8fqmkg@4ax.com...

Agresorem

> czy mógłbyś mi przypomnieć, kiedy to wojska III Rzeszy
> napadły na Stany Zjednoczone, Kanadę, Nową Zelandię
> czy Australię? Bo jakoś mi ten epizod uciekł z pamięci.

A slyszales o Pearl Harbour? I ze Japonia nalezala do panstw osi? Chyba
musisz przeczytac ksiazke od historii dla szkoly podstawowej.

> No a przezd chwilą pisałeś, że sam fakt, że bronili ojczyzny czyni
> z nich bohaterów.

Chodzi o to ze porownanie armi irackiej do SS to demagogia. W iraku
mordowaly sluzby specjalne -nie armia.
I nie obrazaj falszywie sie na przedrozmowce, ktory porownal propagande
hitlerowska do propagandy USA.
armia Iraku to nie SS i nie mozna odmawiac zolnierzom, ktorzy podkladaja
bomby pod patrole WOJSKOWE, praw zolnierza.

> No to bądź taki odwazny, i powiedz to, co napisaleś parę
> postow wyżej Powstańcom Warszawskim.

Napisal ze propaganda Hitlera nazywala polskich partyzantow wlasnie
TERRORYSTAMI, ktorych trzeba zabic zeby pierwsi nie zabili Niemcow.
Zupelnie jakbys nie znal historii.

80. Data: 2004-01-20 13:37:59

Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Jan 2004 14:15:24 +0100, "Specyjal" <s...@o...pl> pisze:

>Roznica miedzy tamtymi krajami a Irakiem byla taka ze tamte kraje
>napadly na bliskich sojusznikow USA,

Na kogo to też napadła Korea....?

>Irak odpowiedzial za agresje na Kuwejt w 1 wojnie, gdzie tego diabla
>Husajna USA jakos zostawily przy zyciu -i pozwolily zeby zamordowal
>100.000 przyjaciol Ameryki wsrod szyitow

czyli zgadzasz się, że był to błąd? Bo ja nie rozumiem już
Twoich wypowiedzi. Albo obalenie Sadama było dobre,
więc szkoda że tego nie zrobiono w 1991 i dobrze ze to
zrobiono w 2003, albo bylo zle i wtedy dobrze, ze go zostawiono
12 lat temu i fatalnie, ze obalono teraz. Gdybys sie zdecydowal,
ktora z tych opcji jest "twoja", latwiej by sie z Tobą dyskutowalo.

> (ciekawe czy nas USA bedzie bronic tak samo).

Nie wiem i nikt tego nie wie. Ale wiemy, ze sami sie nie
obronimy. I wiemy też, czym pachną sojusze z Francją.

> 2 wojna byla juz wywolana pretekstami (w porownaniu do innych dyktatur)
>nie autentycznym zagrozeniem dla USA.

Jaaasne. Przygotowywanie broni biologicznej i chemicznej
nie było żadnym zagrożeniem dla USA.

>Zupelnie jak w Wietnamie, Somalii, Kubie, paru innych krajach

Kompletnie nie znasz historii najnowszej. Z tych krajów
USA została wyrzucona. Nie udało się tam wprowadzić
demokracji i wolnego rynku właśnie dlatego, że tam nie
było amerykanów. Amerykanie byli i są w Japonii, Niemczech,
Korei Południowej i tam generalnie gospodarki kwitną
a poziom swobód obywatelskich nie daje się porównać
z wymienionymi przez Ciebie krajami.

>interwencji USA. Ciekaw tez jestem bogactwa tej Granady.

Nie byłem. Ale podobno nie jest źle.

Nędza wymienionych przez Cieie krajów wynika właśnie
z faktu, że tam nie a Amerykanów, a nie że tam byli.

>Piszesz Niemcy, Japonia tyle ze te kraje przed wojna byly i tak bardzo
>bogate

Ty to piszesz poważnie? Niemcy były bogate przed wojną?
A słyszałeś o Traktacie Wersalskim, kontrybucjach, Wielkim
Kryzysie i genezy dojścia Hitlera do władzy...
A Japonia, to już kompletne pudło. Potęga Japonii wzięła
się generalnie z eksportu swoich towarow do USA.
PO II WS.

> (inaczej nie bylyby w stanie rozpetac wojny).

Dlatego np. bogaty Kuwejt napadł na biedny Irak.
Zawsze tak jest w historii, że to bogaty napada
na biednego :-)

>Takze, nie ma sensu udowadniac, ze okupacja amreykanska =dobrobyt bo to
>po prostu nieprawda.

Automatycznie oczywiście nie. Ale na razie nie słyszałem
o państwie okupowanym przez USA, w którym panowałaby
nędza. I w którym gwałcono by wolnośc tak,
jak w Wietnamie albo Kubie, skąd Amerykanów wyrzucono.
Ale ja się nie znam.

--

kryzys czy...? [dłuuuuuuugie]
Konkurs sadownictwa rodzinnego