Z cyklu "co to i czemu gubi liscie"?

1. Data: 2006-04-02 12:04:58

Temat: Z cyklu "co to i czemu gubi liscie"?
Od: "PB" <T...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry!
Prosze o pomoc szanownych grupowiczow...oczywiscie moja skleroza nie pozwala
mi przypomniec sobie,jak sie nazywa roslina ta
http://www.gdynia.mm.pl/~rudix/3.jpg
http://www.gdynia.mm.pl/~rudix/4.jpg
http://www.gdynia.mm.pl/~rudix/1.jpg
http://www.gdynia.mm.pl/~rudix/2.jpg

.Strasznie gubi liscie-celowo uzylem slowa strasznie,bo juz chyba polowa mu
opadla,co zreszta widac na jednym ze zdjec....Co moze byc tego przyczyna i
jak temu zapobiec???Liscie nie zolkna tylko tak,jakby zmienialy kolor od
czubkow w dol na mniej zielony,po czym odpadaja....
pozdr
PB

2. Data: 2006-04-02 13:37:43

Temat: Re: Z cyklu "co to i czemu gubi liscie"?
Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 2 Apr 2006 14:04:58 +0200, na pl.rec.ogrody, PB napisał(a):

> Dzien dobry!
> Prosze o pomoc szanownych grupowiczow...oczywiscie moja skleroza nie pozwala
> mi przypomniec sobie,jak sie nazywa roslina ta

Dzień dobry!
Wygląda na oleander (Nerium oleander).

A jak był zimowany?
Wygląda jakby był nagle przeniesiony w warunki zbyt suchego powietrza,
ewentualnie właśnie zaczyna intensywny wzrost i potrzebuje wiącej
składników pokarmowych.

Pozdrawiam
piotrs

3. Data: 2006-04-02 15:42:42

Od: "PB" <T...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wygląda jakby był nagle przeniesiony w warunki zbyt suchego powietrza,
> ewentualnie właśnie zaczyna intensywny wzrost i potrzebuje wiącej

OOOO,to jest oleander,kupiony niedawno,jakis miesiac temu,stal przez ten
czas w mieszkaniu,a ze zimno bylo,no to ogrzewanie dosc intensywnie
pracujace,wiec moze rzeczywiscie mial za cieplo i za sucho...teraz
wystawilem go na osloniety taras,i intensywnie podlewam,podsypalem go
rowniez nawozem osmocote.czekam,co dalej bedzie sie dzialo...jakies inne
pomysly??
pzdr
PB

4. Data: 2006-04-02 15:55:34

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> Dzień dobry!
> Wygląda na oleander (Nerium oleander).

Z całą pewnością (widać jeszcze zeszłoroczne pąki)

> [...]
powietrza,
> ewentualnie właśnie zaczyna intensywny wzrost i potrzebuje wiącej

Albo po przeniesieniu z innego miejsca,
nie dość, że został umyty pod prysznicem
to jeszcze ustawiony do światła
odwrotną stroną niż stał dotychczas.

Pozdrawiam
skryba

5. Data: 2006-04-02 16:06:37

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PB" <T...@g...mm.pl> napisał w wiadomości

>...teraz
> wystawilem go na osloniety taras,i intensywnie podlewam,

Oleander lubi mieć "mokre nogi" .
Podlewaj do podstawki nie od góry.
Gdy zacznie kwitnąć zasilaj.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2006-04-02 18:22:45

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak temu zapobiec???Liscie nie zolkna tylko tak,jakby zmienialy kolor od
> czubkow w dol na mniej zielony,po czym odpadaja....

To jest oleander. Ma za sucho. Trzeba go codziennie podlewać. Jego sok jest
trujący, więc zaraz po pracy z nim należy umyć ręce. Jeżeli są w domu małe
dzieci to najlepiej z niego zrezygnować. W lecie powinien mieć dużo słońca i
wody. Najlepiej w lecie trzymać go w ogródku lub na balkomie w miejscu
osłonietym.

Pozdrawiam

Marek

7. Data: 2006-04-02 22:17:17

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 2 Apr 2006 20:22:45 +0200, na pl.rec.ogrody, MM napisał(a):

> To jest oleander. Ma za sucho. Trzeba go codziennie podlewać.

Pozwolę się nie zgodzić w tej kwestii:)

Z teorii: O ile dobrze pamiętam w książkach o tematyce botanicznej oleandry
opisywane są jako przykład roślin doskonale przystosowanych do pory
bezdeszczowej (szparki głeboko umieszczone, zwijanie liści aby ograniczyć
transpirację, warstwa kutneru itp).
Z praktyki: Jak na "tarasowca" jest wg mnie bardzo odporny na suszę i tu
przychylam się do "mokrych stóp" skryby:)

Pozdrawiam
piotrs

1 kwietnia - post scriptum
Klon Flamingo - czy ktos ma zdjecia?