Z czym mozna zrobic jajecznice ?

11. Data: 2007-07-27 06:52:05

Temat: Re: Z czym mozna zrobic jajecznice ?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:f8a2n9$g3k$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Łyżeczkę.

fujjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj make do jajecznicy ...
smietane, mleko to tak ale make?
a po co tak wlasciwie?
zetnie sie dobrze i na maselku :-)
a jak ktos ma ochote to na wedzonej sloninie, boczku, bekonie, z cebulka,
pieczarkami, pomidorami i na koniec posypac tartym zoltym serem

12. Data: 2007-07-27 08:07:01

Od: "Marek Krukowski" <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk:

> Sprawiła to sprzeczność interesów podmiotów tejże?

Bo ja wiem czy można to nazwać sprzecznością interesów? W każdym razie rosło
mi w ustach i sprawiało, że miałem poczucie przegięcia.

Z drugiej strony jednak jajecznica z pasztetem drobiowym (Podlaskim) okazała
się jedną z najlepszych...

Marek Krukowski

13. Data: 2007-07-27 08:18:11

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krukowski pisze:

> Bo ja wiem czy można to nazwać sprzecznością interesów? W każdym razie rosło
> mi w ustach i sprawiało, że miałem poczucie przegięcia.

Bo to chyba było przegięcie.
Ale może z wędzonym nie rosłoby Ci w ustach.
Wędzona ikra dobra do jajecznicy.

> Z drugiej strony jednak jajecznica z pasztetem drobiowym (Podlaskim) okazała
> się jedną z najlepszych...

Trudno mi sobie to wyobrazić. Aż chyba zaeksperymentuję.
--
BBjk

14. Data: 2007-07-27 09:16:48

Od: "Marek Krukowski" <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk

> Trudno mi sobie to wyobrazić. Aż chyba zaeksperymentuję.

Najpierw rozgrzać pasztet, potem dodać rozbite jajka. Trzeba dużo mieszać.
Efekt końcowy wybitnie zaskakujący.

Ciekawy jestem opinii.

Marek Krukowski

15. Data: 2007-07-27 09:22:09

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krukowski pisze:

> Najpierw rozgrzać pasztet, potem dodać rozbite jajka. Trzeba dużo mieszać.
> Efekt końcowy wybitnie zaskakujący.
>
> Ciekawy jestem opinii.

Ja też.
Żebyś wiedział, ze kupię ten podlaski. Dam znać.
Choć danie wydaje mi się wybitnie typu omulko.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

16. Data: 2007-07-27 09:56:00

Od: "Marek Krukowski" <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk

> Ja też.
> Żebyś wiedział, ze kupię ten podlaski. Dam znać.
> Choć danie wydaje mi się wybitnie typu omulko.

To znaczy?

Problemem jest tu przede wszystkim klasyfikacja. Pozostawienie nazwy
jajecznica wydaje się tu pewnym nadużyciem. Potrawa ma w sumie więcej z
pasztetu. Mam wrażenie, że bez względu na proporcje. Podlaski z pewnością
nie jest jedyną opcją i z jakiegoś dobrego pasztetu powinno teoretycznie
wyjść lepiej - ale ja ogólnie kupowane pasztety uważam za dość śliską
dziedzinę, a i domowe jadałem takie, że żałowałem, że na ich miejscu nie ma
kupnego. Nigdy nie wiadomo co z nich wylezie.

Marek Krukowski

17. Data: 2007-07-27 10:04:55

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krukowski pisze:

> To znaczy?

Co znaczy omulko?
No, nie ma ścisłej definicji. Omulkiem nazywam(y) takie potrawy
wakacyjne, czy inne wędrownicze, kiedy się za bardzo nie ma gdzie, ani
co, ale jednak coś się pichci. Zatem wrzuca do rondelka trochę tego i
owego, co wpadnie pod rękę. Np. trochę podsmażonej cebuli, ryżu, czy
makaronu, jakąś puszkę, czy wędlinę, może jakieś uzbierane grzyby,
pomidora, ziółka jakieś, co rosną na miedzy, ewentualnie. Albo coś innego.
Pełna intuicja, improwizacja, a zwykle smakuje, bo się jest głodnym i
pozytywnie nastawionym, a i czasem wyjdzie z tego coś zaskakująco dobrego.

Dam tutaj znać, jak zjem tę Twoją jajecznicę pasztetową.
--
BBjk

18. Data: 2007-07-27 10:25:47

Od: "Marek Krukowski" <k...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk

> [...]
> czy inne wędrownicze, kiedy się za bardzo nie ma gdzie, ani co, ale jednak

No, to oczywiście biorąc pod uwagę historię powstania jest omulko. Nawet
skrajne omulko - jeśli wziąć pod uwagę dwuskładnikowość. Ale efekt końcowy
jest swoisty i moim zdaniem w innym typie. A sama nazwa skąd się wzięła?

Marek Krukowski

19. Data: 2007-07-27 10:31:31

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Krukowski pisze:
>A sama nazwa skąd się wzięła?

Też sie zastanawiałam. Przed laty coś takiego pichciłam, a ktoś spytał,
co robię.
- Omulko.

Ale czy to było wcześniej zasłyszane i powtórzone, czy zaimprowizowane,
nie wiem.
Wiem, że nazwa się przyjęła wśród znajomych, ale czy to jest moje słowo,
czy skądś
zapożyczone, nie jestem w stanie stwierdzić.
--
BBjk

20. Data: 2007-07-27 11:14:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> pozytywnie nastawionym, a i czasem wyjdzie z tego coś zaskakująco dobrego.
>
> Dam tutaj znać, jak zjem tę Twoją jajecznicę pasztetową.

Pamuła lub pomula (od pomyj) tak pogardliwie nazywają koło Niska zupę
owocową.

PRZETWOROW NADSZEDL CZAS...
SMIECHU WARTE...
pizza w piekarniku czy na grylu