Z karpiem do Gus'ka na gazie

1. Data: 2004-11-28 14:08:13

Temat: Z karpiem do Gus'ka na gazie
Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek schrieb:

> . Przysiegam tez, ze karpia nie gazujemy a

> A to oczywiscie mialo byc smieszne... :/
> Pozdrawiam, A.

Tak. Szczerze mowiac tak. I wiesz co? Wcale tego nie wymyslilem. O, taki
malutki bylem jak juz to ktos powiedzial. Najstarsi pewnie pamietaja. Ja
to znam z drugiej reki i tak strzelilem parafrazujac. Przykro mi jesli
Cie to urazilo ale... moze zrozumiesz, jesli powiem, ze jak sie zyje w
kraju, gdzie za brak tzw. politycznej poprawnosci od razu sie kogos
szufladkuje albo dorabia geby, to czlowiek tak jakos, a szczegolnie
pyskaty Sarmata, jak ja, idzie w zaparte i jeszcze prowokuje.

"Hitler dokonuje inspekcji w obozie koncentracyjnym. Zydzi stoja na
bacznosc i nagle jeden kicha. Ktory to? - pyta Adolf. Cisza. Co
dziesiatego roztrzelac. Rozkaz wykonano a Hitler pyta dalej: Ktory to?
Cisza. Co piatego roztrzelac - wrzeszczy wsciekly wodz. Rozkaz wykonano.
Ktory to? - Adolf nie daje za wygrana. Wychodzi przed szereg jakis Zyd i
mowi: to ja. Na zdrowie! - odpowiada Hitler i przechodzi dalej.

Zniesmaczony Gusiek? Ja nie bylem, kiedy to czytalem. Mnie szczeka z
wrazenia opadla. Kawal byl bowiem umieszczony na stronie internetowej
mlodych niemieckich Zydow jakies 7-8 lat temu. Nie wiem czy to smieszne
i nie wiem czy nalezy tam pisac i ich tez zapytac. Ale szczerze mowiac
wole Twoja poprawnosc niz moja zadziornosc. Prosze tylko nie pakuj mnie
do szuflady z Cyklonem B.

Zamiast pozdrowien:

Zupa rybna z fenkulem i szafranem, oczywiscie zydowska

500 g mieszanych rybnych filetow,4 lyzki oliwy z oliwek, bialy pieprz,
szafran, 2 zabki czosnku, dwa male fenkuly, 50 g selera, 50 g marchwi, 1
l wywaru rybnego, sol i 200 g makaronu wstazkowego (niezbyt szerokiego)

Filety rybne umyc, osuszyc i pociac na nale kawalki. Z 2 lyzek oliwy,
pieprzu, posiekanego czosnku i szafranu rozprowadzonego w odrobinie wody
zrobic marynate i w niej marynowac 1 godzine kawalki rybne. Warzywa
oczyscic, umyc i pociac w zapalke. Na rozgrzanej oliwie podsmazyc, dodac
wywar rybny i zagotowac. Zredukowac ogien i przelozyc don kawalki ryb.
Po 5 minutach powinne juz byc ugotowane ale warto sprobowac i ew.
jeszcze pogotowac. Posolic i popieprzyc. Makaron ugotowac w osolonej
wodzie, odcedzic i wymieszac z reszta oliwy. Przelozyc na taleze i zalac
zupa. Na koniec posypac koperkiem. Nie siekanym a szczypanym i to
niezbyt drobno.

To obok gefilte fisz moja ulubiona rybna potrawa w zydowskiej kuchni.

smacznego,

I.

1. Data: 2004-11-28 14:25:00

Temat: Re: Z karpiem do Gus'ka na gazie
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de>
[...]
> To obok gefilte fisz moja ulubiona rybna potrawa_w_zydowskiej kuchni.

No i wydało się :-))))))))))
Teraz się przyznaj komu rąbnąłeś szablę.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-28 14:50:34

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de> napisał w wiadomości

> Tak. Szczerze mowiac tak. I wiesz co? Wcale tego nie wymyslilem.

Po pierwsze, gratuluję refleksu ;)

> [...]
> i nie wiem czy nalezy tam pisac i ich tez zapytac. Ale szczerze mowiac
> wole Twoja poprawnosc niz moja zadziornosc. Prosze tylko nie pakuj mnie

Nie. Zdziwiony... Nie wiem, co tam sobie umyśliłeś pisząc cały ten długaśny
elaborat... Wtedy trafiłeś u mnie akurat ze swoją wypowiedzią na faze
poprawno-polityczną, a moze nie fazę, moze takie otwarte na piśmie
żartowanie ze spraw, o których nie powinno się żartować, i to w zestawieniu
z karpiem wiążącym się w naszej tradycji (a może w mojej głowie) z ważnym
religijnym świętem, przekracza moje możliwości przemilczenia... Sama nie
wiem. Nawet już nie pamiętam o co tam chodziło...
Dziekuję za przepis, ale jestem wegetarianką :)
A swoja drogą, jeszcze nigdy w życiu nie jadłam żadnej potrawy kuchni
żydowskiej...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-11-28 14:54:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl>
[...]
> Dziekuję za przepis, ale jestem wegetarianką :)
> A swoja drogą, jeszcze nigdy w życiu nie jadłam żadnej potrawy kuchni
> żydowskiej...

I tu się z pewnością mijasz z prawdą.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-28 15:28:07

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl>
> [...]
>
> I tu się z pewnością mijasz z prawdą.

O, doprawdy? Bądź łaskaw rozwinąć. Co też w nieświadomości swojej mogłam
zjeść? ;) Bo rozumiem, że chodzi Ci o drugie z cytowanych zdań? Co do bycia
wegetarianką mam raczej 100% pewności... ale nigdy nic nie wiadomo ;)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-11-28 15:42:49

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bycia
> wegetarianką mam raczej 100% pewności... ale nigdy nic nie wiadomo ;)

Naleśniki, krokiety, chałka i wiele wiele innych potraw z ryżem lub
kaszą.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-28 16:07:00

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek schrieb:

> Po pierwsze, gratuluję refleksu ;)

Niestety, strasznie nieporzadny jestem. List mnie sie zapodzial i
dopiero co odnalazlem w Entwurfach.

> Nie. Zdziwiony... Nie wiem, co tam sobie umyśliłeś pisząc cały ten długaśny
> elaborat...
Tez nie wiem. Moze trzeba bylo jakos tak bardziej malowniczo, jak pewna
przedwojenna zydowska gazeta, ktora o wypadku samochodowym z udzialem
Samuela Zoltko i Mosze Zuckera zatytuowala: "Kogel mogel na szosie".

> [...]
> religijnym świętem, przekracza moje możliwości przemilczenia... Sama nie
> wiem. Nawet już nie pamiętam o co tam chodziło...
Slowem, co bylo a nie jest nie pisze sie w rejestr?
> Dziekuję za przepis, ale jestem wegetarianką :)
Tippisch Frau! Nie dosc, ze marudzi, to jeszcze domaga sie nowego. Ja
tak z glowy nie jestem w stanie nic podac bez padliny. Mnie sie dzisiaj
ciezko mysli, bo w domu adwentowe swiece sie pala.
> A swoja drogą, jeszcze nigdy w życiu nie jadłam żadnej potrawy kuchni
> żydowskiej...
masz na mysli pochodzenia zydowskiego czy tez koszernej?
> Pozdrawiam, Agata

Uklony,

I.

1. Data: 2004-11-28 16:09:03

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN schrieb:

> Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de>
> [...]
>

> No i wydało się :-))))))))))
> Teraz się przyznaj komu rąbnąłeś szablę.
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Czego zaraz rabnales, Panie Jerzy, czego rabnales? Ten ulan byl bez
grosza i zastawil u pradziadka i nie odebral. To tak jak moja, ta szabla.

I.

1. Data: 2004-11-28 16:10:50

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN schrieb:

> Naleśniki, krokiety, chałka i wiele wiele innych potraw z ryżem lub
> kaszą.
> ;-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Antysemici beda Ci wdzieczni za wskazowki czego unikac.

I.

PS. Nie cierpie Albanczykow - czego nie jesc?

1. Data: 2004-11-28 16:22:25

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de>
> Antysemici beda Ci wdzieczni za wskazowki czego unikac.

Nie widzę zwiazku. Ja tam lubię żydowską kuchnię, np. karpia po
staropolsku.
;-)

> PS. Nie cierpie Albanczykow - czego nie jesc?

Albanek.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy