Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!g1g2000vbr.googlegroups.
com!not-for-mail
From: de Renal <f...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ZWIĄZKI OŚWIECONE
Date: Sat, 5 Dec 2009 11:00:31 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 97
Message-ID: <0...@g...googlegroups.com>
References: <hfe2ht$c3b$1@news.onet.pl> <hfe3av$c3b$2@news.onet.pl>
<4...@t...googlegroups.com>
<e...@p...googlegroups.com>
<3...@m...googlegroups.com>
<hfe8bq$c3b$6@news.onet.pl>
<6...@g...googlegroups.com>
<hfe9hh$c3b$8@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 67.228.166.110
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1260039631 30859 127.0.0.1 (5 Dec 2009 19:00:31 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Dec 2009 19:00:31 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g1g2000vbr.googlegroups.com; posting-host=67.228.166.110;
posting-account=D68lnQkAAABv2THMTsSl6w6T-rEzItLo
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:490985
Ukryj nagłówki
adamoxx1 wrote:
> de Renal pisze:
> > adamoxx1 wrote:
> >> de Renal pisze:
> >>> Hanka wrote:
> >>>> On 5 Gru, 18:45, de Renal <f...@g...com> wrote:
> >>>>
> >>>>> Pieprzenie, to rozdwojenie, ta rana nigdy nie jest wyleczalna,
> >>>>> jeste�my rozdwojeni , nasza �wiadomo�� jest przeci�ta, jak chcesz
> >>>>> zobaczy� dlaczego, to na filozofii niejaki glob pisa� w�tek z tematem
> >>>>> '' Rana ''
> >>>> Linka sie podaje, jak juz.
> >>>> http://groups.google.pl/group/pl.sci.filozofia/brows
e_thread/thread/78acc6b8dc77f67e/25b18f5db555e759?ln
k=gst&q=rana#25b18f5db555e759
> >>>>
> >>>> Wydaje mi sie jednak, ze Ty i Tolle mowicie o innego rodzaju
> >>>> rozdwojeniu.
> >>>> Ale poczytam potem dokladniej.
> >>>
> >>> Podmiot /przedmiot, autor napisa�, �e t� sprzeczno�� da si�
uleczyďż˝ ,
> >>> je�li to nast�pi to znika czas i przestrze�, cz�owiek jest
po��czony z
> >>> przedmiotem, wi�c masz koniec �wiata.
> >>> Wi�kszych bzdur w �yciu nie czyta�em, to s� bajeczki �wok�w.
> >>>
> >>>
> >> czas nie znika. przestajďż˝ byďż˝ psychologicznďż˝ potrzebďż˝ (aczkolwiek
wci��
> >> masz jego �wiadomo�� i rozk�adasz swoje plany w czasie, jednak w sposob
> >> czysto praktyczny, natomiast nie potrzebujesz czasu do sankcjonowania
> >> swojego "ja"). o zniknieciu przestrzeni chyba nic nie m�wi�.
> >> a �adnego po��czenia przedmiotu z podmiotem nie ma. Bo jest tylko podmiot.
> >>
> >>
> >> --
> >> "Ludzie chc� s�ucha� tylko tego, co ju� i tak wiedz�"
> >
> >
> > No dok�adnie debilizm do pot�gi, w momencie gdy po��czy si� w harmonie
> > podmiot z przedmiotem znika czas, to rozdwojenie jest od pierwotnych
> > czas�w, to tak jakby� by� jednocze�nie obiektywny i subiektywny w
> > jednej chwili, to tak jakby� by� kamieniem i cz�owiekiem w jednej
> > chwili, wi�c wsad� sobie te bzdety w dupsko, palancie.
> >
> >
> >
> >
> wg mnie czego� takiego jak obiektywizm nie ma, zamiast tego wstawi�bym
> OBECNO��.
> subiektywne odczucia w �wietle obecno�ci b�d� bledn��, nie b�d�
> wzbudza�y warunkowych reakcji, co bedzie oznacza�o uwolnienie si� od
> umys�u.
> Natomiast zdolno�� my�lenia wci�� pozostaje, jednak przestaje by� ono
> kompusywne i natr�tne, nie jeste� d�u�ej jego niewolnikiem, nie jeste�
> niewolnikiem swoich reakcji.
>
> --
> "Ludzie chc� s�ucha� tylko tego, co ju� i tak wiedz�"
Myśl od zarania rozbija się na obiektywną= Arystoteles i subiektywną=
Platon, to idzie aż po nasze czasy. Fudamentalna teza Hegla przmi tak;
to co rozumne jest rzeczywiste; to co rzeczywiste, jest rozumne. To
nie jest trudne. Ideą główną jest to, że podmiot jest skorelowany z
przedmiotem[ jest od niego zależny] i jeden nie może istnieć bez
drugiego.
Wyobraź sobie, że istnieje tylko jedna rzecz. Jeśli nie ma
świadomości, ta rzecz nie istnieje. Na tej właśnie podstawie Hegel
formułuje swoją teorie tego co rzeczywiste. Świat jest rzeczą, którą
poznajemy na tyle, o ile przeswaja go rozum, świadomość rozumna. A
twój autor już dokonał połączenia z rzeczami, może nawrzucał sobie
kamieni do tyłka i i czuje się absolutem.?
;
|