Re: Za niski HDL

From: "pezet" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Za niski HDL
Date: Mon, 18 Feb 2002 22:16:37 +0100

W tym wypadku, jesli pacjent nie ma dodatkowych czynnikow ryzyka
(nadwaga, palenie, cukrzyca) to ten poziom LDL mozna zaakceptowac.
Natomiast HDL jest zdecydowanie za nski.
Jednak najbardziej prognostyczny jest wskaznik LDL/HDL,
ktory w tym wypadku wynosi 5,8, a to juz swiadczy o wysokim
ryzyku choroby wiencowej.
Optymalny wskaznik to ponizej 3.

najpierw proponowalbym powtorzyc badanie - bledy laboratoryjne
zawsze moga sie zdarzyc.
Jesli sie potwierdzi, nalezaloby rozpoczac od zwiekszenia
wysilku fizycznego. To nieco podnosi HDL.
Leki obnizajace LDL i trojglicerydy, podnosza tez nieznacznie HDL,
poprawiaja wyzej wspomniany wskaznik, poza tym, niektore z nich
maja korzystny wplyw na czynnosc sciany naczyn krwionosnych
i stabilizuja juz obecne zmiany miazdzycowe.
Nie ma leku, ktoryby selektywnie podnosil HDL.

> tymczasem pod adresem
> http://www.cc.uni.torun.pl/Torun/health/LRSH/DIETA/b
ibliog.html
> znalazlem.
>
> " 28.01.2000` Czeoć !
> Z tej strony Andrzej z Krakowa, mam 54 lata ,dietę stosuję
> od 04/98" [...] Moje aktualne wyniki badania krwi to :
> cholesterol - 9.51mmol/L"

> Jak na dwa lata optymalnej to niezle. :-(

Jest to kolejny dowod na szkodliwosc tej "diety",
a jak Pan Andrzej umrze na zawal, to winnych nie bedzie....

pozdrawiam
piotr