Za niski HDL

1. Data: 2002-02-16 21:20:17

Temat: Za niski HDL
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna podniesc HDL?

Pacjent mezczyzna zyje normalnie, nie pali, nie pije,
nie bierze. A jego cholesterol HDL wynosi
zaledwie 28. Przy LDL = 164.

2. Data: 2002-02-18 20:24:33

Temat: Re: Za niski HDL
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 16 Feb 2002 22:20:17 +0100, Klasyk <k...@f...onet.pl>
wrote:

>Czy mozna podniesc HDL?
>
>Pacjent mezczyzna zyje normalnie, nie pali, nie pije,
>nie bierze. A jego cholesterol HDL wynosi
>zaledwie 28. Przy LDL = 164.

Poradzcie mu cos.
Bo ostatnio mi mowil ze moze sprobuje optymalnej :-O
Aha, glukoze ma= 70 w tym samym badaniu, bo ktos mu
sugerowal ze niski HDL to moze wynik cukrzycy.

tymczasem pod adresem
http://www.cc.uni.torun.pl/Torun/health/LRSH/DIETA/b
ibliog.html
znalazlem.

" 28.01.2000` Czeœae !
Z tej strony Andrzej z Krakowa, mam 54 lata ,diet? stosuj?
od 04/98" [...] Moje aktualne wyniki badania krwi to :
cholesterol - 9.51mmol/L"

To bedzie 368 mg/dl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak na dwa lata optymalnej to niezle. :-(

3. Data: 2002-02-18 21:16:37

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym wypadku, jesli pacjent nie ma dodatkowych czynnikow ryzyka
(nadwaga, palenie, cukrzyca) to ten poziom LDL mozna zaakceptowac.
Natomiast HDL jest zdecydowanie za nski.
Jednak najbardziej prognostyczny jest wskaznik LDL/HDL,
ktory w tym wypadku wynosi 5,8, a to juz swiadczy o wysokim
ryzyku choroby wiencowej.
Optymalny wskaznik to ponizej 3.

najpierw proponowalbym powtorzyc badanie - bledy laboratoryjne
zawsze moga sie zdarzyc.
Jesli sie potwierdzi, nalezaloby rozpoczac od zwiekszenia
wysilku fizycznego. To nieco podnosi HDL.
Leki obnizajace LDL i trojglicerydy, podnosza tez nieznacznie HDL,
poprawiaja wyzej wspomniany wskaznik, poza tym, niektore z nich
maja korzystny wplyw na czynnosc sciany naczyn krwionosnych
i stabilizuja juz obecne zmiany miazdzycowe.
Nie ma leku, ktoryby selektywnie podnosil HDL.

> tymczasem pod adresem
> http://www.cc.uni.torun.pl/Torun/health/LRSH/DIETA/b
ibliog.html
> znalazlem.
>
> " 28.01.2000` Czeoć !
> Z tej strony Andrzej z Krakowa, mam 54 lata ,dietę stosuję
> od 04/98" [...] Moje aktualne wyniki badania krwi to :
> cholesterol - 9.51mmol/L"
>
> To bedzie 368 mg/dl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Jak na dwa lata optymalnej to niezle. :-(

Jest to kolejny dowod na szkodliwosc tej "diety",
a jak Pan Andrzej umrze na zawal, to winnych nie bedzie....

pozdrawiam
piotr

Do osob po splenektomii
Czy na tej grupie ...