Pomocy - wkładki ortopedyczne

1. Data: 2002-02-16 21:41:15

Temat: Pomocy - wkładki ortopedyczne
Od: <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkładki ortopedyczne i buty ,,Memo&#8221;
Byliśmy właśnie na bilansie dwulatka i dowiedziałam się, ze moje dziecko ma
płasko &#8211; koślawe stopy, czyli przechyla wewnętrzne krawędzie stóp do środka, a
razem ze stopami krzywią się kolana. W zaleceniu dostaliśmy zakup wkładek
ortopedycznych zarówno do butów jak i do kapci. Rozejrzałam się po sklepach i
mam mętlik. Kapcie ortopedyczne nie mają wkładek z wybrzuszeniem chociaż według
mnie mieć powinny. Z butów można zrobić buty na zamówienie ( kosztują 250
zł !!!) lub kupić firmy Memo z odpowiednimi wkładkami (kosztują 180 zł) a może
lepiej zrobić wkładki pasowane na nogę dziecka i przekładać je z kapci do
butów. To co wzbudza mój niepokój w butach Memo to fakt, że istnieją do nich
tylko 2 rodzaje wkładek chociaż wyróżniają 4 rodzaje stref ścierania na
podeszwie. I te dzieci które ścierają wewnętrzną i zewnętrzna stronę buta mają
takie same wkładki (bo są profilowane obustronnie), a przecież to zupełnie inne
wady. Zastanawiam się na ile skuteczne są buty ortopedyczne, czy wystarczą same
wkładki czy powinny być również specjalne buty ( zwykle są bardzo wysokie w
kostce). No i czy same wkładki są w stanie usunąć wadę, skoro dwulatek jest
jeszcze za mały na gimnastykę korekcyjną. Jakie są wasze doświadczenia w tym
względzie?
Agnieszka (Wojtek 24m.)