Zabezpieczenie na zime

71. Data: 2007-11-20 17:27:04

Temat: Re: Zabezpieczenie na zime
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Bpjea" <b...@...pl (bez x) >
To: <p...@n...pl>
Sent: Tuesday, November 20, 2007 5:42 AM
Subject: Re: Zabezpieczenie na zime

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Tak, Spectabilis mocno biega, nawet mala jeszcze sadzonka. Nie mam tej
> formy
> (sprezentowalem) ale f. aureocaulis rowniez w tym roku sie rozpedzil na
> boki
> (jednak w porownaniu do wielkosci kepy to wcale nie tak bardzo jak f.
> spectabilis u kolegi.
> Bezwzglednie najdalej i na wszystkie niemal strony pobiegl w tym roku P.
> bissetii :)
:)
u mnie Ph.aureosulcata Aureocaulis to ciagle jeszcze malenstwo
rosnace poza strefa gdzie siegaja zraszacze
:)
Ph bissetii dorosl w tym roku do 2m wysokosci
ale rosnie mniej wiecej w dosc zwartej kepie
:)
rozlazl sie i w ogole najwyzszy jest Ph.virella
ale ma on przy stosunkowo malo lodyg
bo ciut mniejszy na wysokosc Ph.aureosulcata Spectabilis
na porownywalnym obszarze ma 2-3 wiecej loz
:)
troche zawiedziony jestem Ph.viridiglauscensem,
ktory nie spelnia pokladanych w nim oczekiwan
ze bedzie najwyzszym u mnie bambusem
:)
jest u mnie juz 3 lata a ziemi
rozrosl sie calkiem ladnie
a nadal ma okolo 80 cm wysokosci
:(
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

72. Data: 2007-11-20 18:16:58

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal pisze:

> jest u mnie juz 3 lata a ziemi
> rozrosl sie calkiem ladnie
> a nadal ma okolo 80 cm wysokosci
> :(

Tadeusz, a masz zdjęcia?Pochwalisz się? Masz je może w ofercie?
--

Gosia

73. Data: 2007-11-20 19:48:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

74. Data: 2007-11-20 20:11:09

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Magdalena Bassett"
> <i...@b...com>

No coz, stary Chinczyk pewnie bajki opowiadal. Ale czytalam o tym
rowniez w sieci, to nie byla tylko jego opinia, np. tu:

http://homepages.hawaiian.net/madmonk/bamboo.htm

A tutaj pokazuja, jak hodowac kanciaste bambusy. Czego to ludzie...

http://www.lewisbamboo.com/square.html

A masz Bambusa oldhamii? czy on w Polsce przetrzyma? W Kaliforni w
ogrodzie sasiadow dorastal do 20 metrow, ale podobno rosna jeszcze wyzej
w odpowiednich warunkach.
MB

75. Data: 2007-11-20 20:33:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz, a masz zdjęcia?Pochwalisz się? Masz je może w ofercie?
--
:)
z poczatku lata chocby te http://trawki.pl/galeria/pokaz/trawy/dzungla.jpg
:)
dzis mialem robic fotki rowniez bambusom ale na pstrykaniu fotek domkowi
http://trawki.pl/images/dom/zza%203%20stawu.jpg
rozladowalem baterie
:(
na teraz mialbym 5 czy 6 odmian
a wiosna dojda jeszcze kilku
:)

76. Data: 2007-11-20 20:52:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> No coz, stary Chinczyk pewnie bajki opowiadal. Ale czytalam o tym
> rowniez w sieci, to nie byla tylko jego opinia, np. tu:
>
> http://homepages.hawaiian.net/madmonk/bamboo.htm
:)))))))
wiesz jaka jest moja znajomosc angielskiego
:))))))))

> A tutaj pokazuja, jak hodowac kanciaste bambusy. Czego to ludzie...
> http://www.lewisbamboo.com/square.html
:)
u nas nie dorastalyby do takich przekrojow poprzecznych
:((((((

> A masz Bambusa oldhamii? czy on w Polsce przetrzyma? W Kaliforni w
> ogrodzie sasiadow dorastal do 20 metrow, ale podobno rosna jeszcze wyzej
> w odpowiednich warunkach.
:)
Bambusa oldhamii to przedstawiciel tzw bambusow tropikalnych
czyli zadnych szans na uprawe w ogrodzie
:)
jesli chodzi o wyglad to najbardziej "tropikalnym'
jest u mnie Indocalamus tessalatus
:)
a dokladnie jest tak ,
ze wielkosc jaka moga osiagnac bambusy zalezy
od odmiany/gatunku
stworzonych im warunkow oraz strefy klimatycznej w jakiej rosna
:)

77. Data: 2007-11-21 00:32:37

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

OK, gosc pisze:

>(3) Look at the culm just above where a leaf branch comes out.

"Spojrz na czlon lodygi tuz powyzej miejsca gdzie wyrastaja liscie"

>If the culm is indented, it is likely a running bamboo.

"Jesli czlon lodygi jest wgnieciony, istnieje prawdopodobienstwo, ze
jest to bambus pelzajacy"

Moze on jest wnukiem tego Chinczyka.

MB

78. Data: 2007-11-21 01:12:37

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> "Jesli czlon lodygi jest wgnieciony, istnieje prawdopodobienstwo, ze
> jest to bambus pelzajacy"

Ja bym przetłumaczył "prawdopodobnie jest to bambus pełzajacy".
Prawdopodobieństwo istnieje zawsze, ale może być równe zeru :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

79. Data: 2007-11-21 05:02:02

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Ja bym przetłumaczył "prawdopodobnie jest to bambus pełzajacy".
> Prawdopodobieństwo istnieje zawsze, ale może być równe zeru :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michał

LOL! scislowcy vs artysci :) no pewnie, ze masz racje, ale ja ja zawsze
podchodze do tekstu, jakbym pisala reklame, wiec w moim przypadku to
bezpieczniejsze podejscie. :)

MB

80. Data: 2007-11-21 07:09:12

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13k62d89ak4el73@corp.supernews.com...

> Nie wiem, czy wiecie, ze latwo jest stwierdzic nie znajac gatunku, czy
> bambus jest pelzajacy czy grupujacy po ksztalcie czlonow lodygi - jesli ma
> pionowe wklesniecie wzdluz czlonow tuz powyzej miejsca, gdzie wychodza
> liscie, to pelzajacy, jesli wklesniecia nie ma, to grupujacy.

Chinczyk mial po czesci racje ale jest to spore uogolnienie. Obejrzyj kiedys
lodyge jakiegos Pleioblastusa czy Pseudosasy - "zero" wklesniecia (sulcusa).
Pleioblastusy i pseudosasy oczywiscie biegaja :)

Pozdrawiam,
Bpjea

welnowce na storczykach
Pękające jabłka