Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Zaburzenia emocjonalne Re: Zaburzenia emocjonalne

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Zaburzenia emocjonalne

« poprzedni post
Data: 2002-02-03 17:17:32
Temat: Re: Zaburzenia emocjonalne
Od: "lume" <i...@f...prv.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Może być to?:
Affolter F.: Spostrzeganie, rzeczywistość, język. WSiP, Warszawa 1997.
Autism Research Review International - Kwartalnik Instytutu Badań na d
Autyzmem. Przegląd badań biomedycznych i wychowawczych w dziedzinie autyzmu
i pokrewnych zaburzeń. "Synapsis".
Autyzm. Tematy 2/96.
Baron-Cohen S., Bolton P. (1999). Autyzm. Fakty. Kraków: KTA Oddział w
Krakowie.
Błeszyński J.: Mowa i język dzieci z autyzmem. Wybrane zagadnienia. WSP,
Słupsk 1998.
Bobkowicz-Lewartowska L.: "Autyzm dziecięcy. Zagadnienia diagnozy i
terapii". Ofic. Wydawnicza "Impuls", Kraków 2000.
Copeland .: Z miłości do Ani. Fundacja "Synapsis", Warszawa 1995.
Czownicka A.: Relacje interpersonalne dzieci autystycznych w procesie
terapeutycznym. W: Kościelska M. (red.): Studia z psychologii klinicznej
dziecka. WSiP, Warszawa 1988.
Delacato C.H.: Dziwne i niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja "Synapsis",
Warszawa 1995.
Frith U.: Autyzm. "Świat nauki" 1993/8.
Gagelmann H.: Kaj znów się śmieje. Iskry. Warszawa 1988.
Gałkowski T., Kossewska J. (red.): Autyzm wyzwaniem naszych czasów.
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2000.
Gałkowski T.: Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. WSiP,
Warszawa 1995.
Grandin T., Scariano M. M.: Byłam dzieckiem autystycznym. Wydawnictwo
Naukowe PWN, Wrocław 1995.
Hart Ch. A.: Przewodnik dla rodziców dzieci autystycznych. Fundacja im.
Wojtka Wadowskiego, Łódź 1995.
Ignatowicz Ł.: Autyzm wczesnodziecięcy ? problemy kliniczne, diagnostyczne i
terapeutyczne. Klinika Pediatryczna Vol. 2, No 4.
Jaklewicz H.: Autyzm wczesnodziecięcy. GWP, Gdańsk 1993.
Kaufman B. N.: Przebudzenie naszego syna. Zwycięstwo miłości nad chorobą.
Fundacja "Synapsis", Warszawa 1994.
Kaufman B. N.; Uwierzyć w cud. Fundacja "Synapsis", Warszawa 1995.
Konstantareas M. M., Blakstock E. B., Webster Ch. D.: Autyzm. Krajowe
Towarzystwo Autyzmu, Warszawa 1992.
Kościelska M. : Trudne macierzyństwo. WSiP 1998.
Kotlarska B. (1998), Rozwijanie pojęć matematycznych w klasie dla dzieci
autystycznych. Dziecko Autystyczne VI/I, 26-34.
Maciarz A., Biadasiewicz M.: Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera.
Studium przypadku Oficyna Wydawnicza "Impuls"' Kraków 2000.
Obuchowska I.: Kochać i rozumieć. Media Rodzina of Poznań 1996.
Olechnowicz H.: Dziecko własnym terapeutą. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa
1995.
Pisula E.: Autyzm. Fakty, wątpliwości, opinie. WSPS, Warszawa 1993.
Pisula E. (1998). Wiedza o autyzmie. Część I: Studenci. Dziecko Autystyczne
VI/2, 6-9.
Pisula E., Rola J. (1998). Wiedza o autyzmie. Część II: Nauczyciele. Dziecko
Autystyczne VI/2, 10-15.
Pisula E.: Czynniki genetyczne w etiologii autyzmu. Psychologia - Etologia -
Genetyka 0/1999.
Pisula E.: Autyzm u dzieci. PWN, Warszawa 2000.
"Przytulanie" nr 1-3. Fundacja "Synapsis" 1991, 1992, 1993.
Randall P., Parker J.: Autyzm. Jak pomóc rodzinie.Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdańsk 2001.
Sacks O.: Antropolog na Marsie. Zysk i S-KA, Poznań 1999.
Schopler E., Lansing M., Waters.: Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci
autystycznych. GWP i SPOA, Gdańsk 1991.
Schopler E., Reichler R. J., Bashford A., Lansing M. D., Marcus L. M.:
profil Psychoedukacyjny. SPOA, Gdańsk 1995.
Schopler E., Reichler R. J., Lansing M.: Techniki nauczania dla rodziców o
profesjonalistów. SPOA, Gdańsk 1995.
Shattock P., Savery D.: Autyzm jako zaburzenie metaboliczne. Fundacja
SYNAPSIS, Warszawa 2000.
Waclaw W., Aldenrud U., Ilsted S.: Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
Praktyczne doświadczenia z codziennej pracy. "Śląsk" , Katowice 2000.
Wokół diagnozowania autyzmu. Grupa robocza ds. współpracy polsko-francuskiej
w dziedzinie psychiatrii dziecięcej, Kraków 1998.
Wroniszewska M., Szostak B.: Potrzeby edukacyjne dzieci autystycznych -
autorski program I Społecznej Szkoły Specjalnej w Warszawie. Dziecko
Autystyczne t.5 nr1.
Za murem milczenia. Metoda Facilitated Communication - komunikacja
wspomagana w kontakcie z autystami. Tematy 2/96.
Zőller D.: Gdybym mógł z wami rozmawiać... Fundacja "Synapsis", Warszawa
1995.
Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w
terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. WSiP, Warszawa 1992.
Brostoff J., Gamlin L.: Alergia i nietolerancja pokarmowa. Wydawnictwo
"Litera", Kraków 1994.
Doman G., Doman I.: Jak nauczyć małe dziecko czytać? Oficyna Wydawnicza
"Excalibur, Bydgoszcz 1992.
Faber A., Mazlish B.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby
dzieci do nas mówiły. Media Rodzina of Poznań, Poznań 1994.
Goleman D.: Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina of Poznań 1997.
Golińska B., Kurzawa R.: Alergia pokarmowa u dzieci. Patogeneza, diagnostyka
i leczenie. ? - medica press 1999.
Jak kierować zachowaniem. Seria 6 książeczek. Stowarzyszenie Pomocy Osobom
Autystycznym, Gdańsk 2000
Kościelska M.: Oblicza Upośledzenia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Lovaas O. I.: Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo. WSiP, Warszawa
1993.
Maas V. F. : Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii Integracji
Sensorycznej. WSiP 1998.
Pennock K.: Ratowanie dzieci z uszkodzeniami mózgu. Bookinista ?
Wydawnictwo. Toruń 1992.
Pisula E.: Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1998.
Prekop J: Mały tyran. Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza, Warszawa
1993.
Prekop J., Schweizer Ch.: Niespokojne dzieci. Media Rodzina of Poznań, 1997.
Rodier P. R.: Początki autyzmu. Świat Nauki, nr 5/2000.
Rodzeństwo osób niepełnosprawnych. Światło i cienie. 2/1996.
Sacks O.: Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem. Zysk i S-ka,
Poznań 1994.
Serafin T. (oprac. zeszytu): Ministerstwo Edukacji Narodowej o kształceniu
integracyjnym i specjalnym. Zeszyt 35. MEN, Warszawa, sierpień 2001.
Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
1997.
Szkoła integracyjna w oczach niepełnosprawnych, rodziców, pedagogów.
"Światło i cienie" 1(11)/1996.
Affolter F.: Spostrzeganie, rzeczywistość, język. WSiP, Warszawa 1997.
Bouvet D.: Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego. WSiP,
Warszawa 1996.
Csanyi Y.: Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem
słuchu. WSiP, Warszawa 1994.
Gałkowski T.: Zaburzenia słuchu. W: Gałkowski T., Tarkowski Z., Zaleski T.
(red.): Diagnoza i terapia zaburzeń mowy. UMCS, Lublin 1993.
Gałkowski T., Kaiser-Grodecka I., Smoleńska J.: Psychologia dziecka
głuchego. PWN, Warszawa 1988.
Gałkowski T., Stawowy-Wojnarowska I.: Wychowanie dzieci głuchych w wieku
przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1990.
Hulka A. (red.): Pedagogika rewalidacyjna. PWN, Warszawa 1988.
Kaczyńska A.: Helena Keller. Powieść biograficzna. GWP, Gdańsk 1998.
Listy o wychowaniu dziecka głuchego. Poradnik dla rodziców. WSiP, Warszawa
1982.
Lowe A.: każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić. Media Rodzina.
Poznań 1999.
Lowe A. : Mamo naucz mnie rozumieć. PZWL, Warszawa 1981.
Muller R. J.: Słyszę ale nie wszystko. WSiP, Warszawa 1997.
Prillwitz S.: Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących. WSiP,
Warszawa 1996.
Sacks O: Zobaczyć głos. Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1998.
Stawowy-Woynarowska I. (red.): Integracja społeczna głuchych. Instytut
Kształcenia nauczycieli, Warszawa 1983.
Wyczesany J. (red.): dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków
1992.
Zalewska M: psychologiczne aspekty stwierdzenia głuchoty u dziecka. Nowiny
psychologiczne 1994 nr 4.
Zalewska M.: Terapia niewerbalna dzieci głuchych z zaburzeniami rozwoju
"ja". W Kościelska M. (red.): Studia z psychologii klinicznej dziecka. WSiP,
Warszawa 1988.
Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:a3jqnt$8or$1@news.tpi.pl...
> Witam po długiej nieobecności.
> Potrzebuje informacji na temat zaburzeń emocjonalnych u dzieci. Czy
możecie
> podać jakąś literaturkę ?
> Pozdrawiam m a r g a r e t k a
>
>


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
03.02 margaretka
03.02 lume
03.02 margaretka
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem