Zaburzenia emocjonalne

1. Data: 2002-02-03 17:00:42

Temat: Zaburzenia emocjonalne
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam po długiej nieobecności.
Potrzebuje informacji na temat zaburzeń emocjonalnych u dzieci. Czy możecie
podać jakąś literaturkę ?
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

1. Data: 2002-02-03 17:17:32

Temat: Re: Zaburzenia emocjonalne
Od: "lume" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może być to?:
Affolter F.: Spostrzeganie, rzeczywistość, język. WSiP, Warszawa 1997.
Autism Research Review International - Kwartalnik Instytutu Badań na d
Autyzmem. Przegląd badań biomedycznych i wychowawczych w dziedzinie autyzmu
i pokrewnych zaburzeń. "Synapsis".
Autyzm. Tematy 2/96.
Baron-Cohen S., Bolton P. (1999). Autyzm. Fakty. Kraków: KTA Oddział w
Krakowie.
Błeszyński J.: Mowa i język dzieci z autyzmem. Wybrane zagadnienia. WSP,
Słupsk 1998.
Bobkowicz-Lewartowska L.: "Autyzm dziecięcy. Zagadnienia diagnozy i
terapii". Ofic. Wydawnicza "Impuls", Kraków 2000.
Copeland .: Z miłości do Ani. Fundacja "Synapsis", Warszawa 1995.
Czownicka A.: Relacje interpersonalne dzieci autystycznych w procesie
terapeutycznym. W: Kościelska M. (red.): Studia z psychologii klinicznej
dziecka. WSiP, Warszawa 1988.
Delacato C.H.: Dziwne i niepojęte. Autystyczne dziecko. Fundacja "Synapsis",
Warszawa 1995.
Frith U.: Autyzm. "Świat nauki" 1993/8.
Gagelmann H.: Kaj znów się śmieje. Iskry. Warszawa 1988.
Gałkowski T., Kossewska J. (red.): Autyzm wyzwaniem naszych czasów.
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2000.
Gałkowski T.: Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym. WSiP,
Warszawa 1995.
Grandin T., Scariano M. M.: Byłam dzieckiem autystycznym. Wydawnictwo
Naukowe PWN, Wrocław 1995.
Hart Ch. A.: Przewodnik dla rodziców dzieci autystycznych. Fundacja im.
Wojtka Wadowskiego, Łódź 1995.
Ignatowicz Ł.: Autyzm wczesnodziecięcy ? problemy kliniczne, diagnostyczne i
terapeutyczne. Klinika Pediatryczna Vol. 2, No 4.
Jaklewicz H.: Autyzm wczesnodziecięcy. GWP, Gdańsk 1993.
Kaufman B. N.: Przebudzenie naszego syna. Zwycięstwo miłości nad chorobą.
Fundacja "Synapsis", Warszawa 1994.
Kaufman B. N.; Uwierzyć w cud. Fundacja "Synapsis", Warszawa 1995.
Konstantareas M. M., Blakstock E. B., Webster Ch. D.: Autyzm. Krajowe
Towarzystwo Autyzmu, Warszawa 1992.
Kościelska M. : Trudne macierzyństwo. WSiP 1998.
Kotlarska B. (1998), Rozwijanie pojęć matematycznych w klasie dla dzieci
autystycznych. Dziecko Autystyczne VI/I, 26-34.
Maciarz A., Biadasiewicz M.: Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera.
Studium przypadku Oficyna Wydawnicza "Impuls"' Kraków 2000.
Obuchowska I.: Kochać i rozumieć. Media Rodzina of Poznań 1996.
Olechnowicz H.: Dziecko własnym terapeutą. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa
1995.
Pisula E.: Autyzm. Fakty, wątpliwości, opinie. WSPS, Warszawa 1993.
Pisula E. (1998). Wiedza o autyzmie. Część I: Studenci. Dziecko Autystyczne
VI/2, 6-9.
Pisula E., Rola J. (1998). Wiedza o autyzmie. Część II: Nauczyciele. Dziecko
Autystyczne VI/2, 10-15.
Pisula E.: Czynniki genetyczne w etiologii autyzmu. Psychologia - Etologia -
Genetyka 0/1999.
Pisula E.: Autyzm u dzieci. PWN, Warszawa 2000.
"Przytulanie" nr 1-3. Fundacja "Synapsis" 1991, 1992, 1993.
Randall P., Parker J.: Autyzm. Jak pomóc rodzinie.Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdańsk 2001.
Sacks O.: Antropolog na Marsie. Zysk i S-KA, Poznań 1999.
Schopler E., Lansing M., Waters.: Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci
autystycznych. GWP i SPOA, Gdańsk 1991.
Schopler E., Reichler R. J., Bashford A., Lansing M. D., Marcus L. M.:
profil Psychoedukacyjny. SPOA, Gdańsk 1995.
Schopler E., Reichler R. J., Lansing M.: Techniki nauczania dla rodziców o
profesjonalistów. SPOA, Gdańsk 1995.
Shattock P., Savery D.: Autyzm jako zaburzenie metaboliczne. Fundacja
SYNAPSIS, Warszawa 2000.
Waclaw W., Aldenrud U., Ilsted S.: Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
Praktyczne doświadczenia z codziennej pracy. "Śląsk" , Katowice 2000.
Wokół diagnozowania autyzmu. Grupa robocza ds. współpracy polsko-francuskiej
w dziedzinie psychiatrii dziecięcej, Kraków 1998.
Wroniszewska M., Szostak B.: Potrzeby edukacyjne dzieci autystycznych -
autorski program I Społecznej Szkoły Specjalnej w Warszawie. Dziecko
Autystyczne t.5 nr1.
Za murem milczenia. Metoda Facilitated Communication - komunikacja
wspomagana w kontakcie z autystami. Tematy 2/96.
Zőller D.: Gdybym mógł z wami rozmawiać... Fundacja "Synapsis", Warszawa
1995.
Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w
terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. WSiP, Warszawa 1992.
Brostoff J., Gamlin L.: Alergia i nietolerancja pokarmowa. Wydawnictwo
"Litera", Kraków 1994.
Doman G., Doman I.: Jak nauczyć małe dziecko czytać? Oficyna Wydawnicza
"Excalibur, Bydgoszcz 1992.
Faber A., Mazlish B.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby
dzieci do nas mówiły. Media Rodzina of Poznań, Poznań 1994.
Goleman D.: Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina of Poznań 1997.
Golińska B., Kurzawa R.: Alergia pokarmowa u dzieci. Patogeneza, diagnostyka
i leczenie. ? - medica press 1999.
Jak kierować zachowaniem. Seria 6 książeczek. Stowarzyszenie Pomocy Osobom
Autystycznym, Gdańsk 2000
Kościelska M.: Oblicza Upośledzenia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
Lovaas O. I.: Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo. WSiP, Warszawa
1993.
Maas V. F. : Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii Integracji
Sensorycznej. WSiP 1998.
Pennock K.: Ratowanie dzieci z uszkodzeniami mózgu. Bookinista ?
Wydawnictwo. Toruń 1992.
Pisula E.: Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1998.
Prekop J: Mały tyran. Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza, Warszawa
1993.
Prekop J., Schweizer Ch.: Niespokojne dzieci. Media Rodzina of Poznań, 1997.
Rodier P. R.: Początki autyzmu. Świat Nauki, nr 5/2000.
Rodzeństwo osób niepełnosprawnych. Światło i cienie. 2/1996.
Sacks O.: Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem. Zysk i S-ka,
Poznań 1994.
Serafin T. (oprac. zeszytu): Ministerstwo Edukacji Narodowej o kształceniu
integracyjnym i specjalnym. Zeszyt 35. MEN, Warszawa, sierpień 2001.
Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
1997.
Szkoła integracyjna w oczach niepełnosprawnych, rodziców, pedagogów.
"Światło i cienie" 1(11)/1996.
Affolter F.: Spostrzeganie, rzeczywistość, język. WSiP, Warszawa 1997.
Bouvet D.: Mowa dziecka. Wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego. WSiP,
Warszawa 1996.
Csanyi Y.: Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem
słuchu. WSiP, Warszawa 1994.
Gałkowski T.: Zaburzenia słuchu. W: Gałkowski T., Tarkowski Z., Zaleski T.
(red.): Diagnoza i terapia zaburzeń mowy. UMCS, Lublin 1993.
Gałkowski T., Kaiser-Grodecka I., Smoleńska J.: Psychologia dziecka
głuchego. PWN, Warszawa 1988.
Gałkowski T., Stawowy-Wojnarowska I.: Wychowanie dzieci głuchych w wieku
przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1990.
Hulka A. (red.): Pedagogika rewalidacyjna. PWN, Warszawa 1988.
Kaczyńska A.: Helena Keller. Powieść biograficzna. GWP, Gdańsk 1998.
Listy o wychowaniu dziecka głuchego. Poradnik dla rodziców. WSiP, Warszawa
1982.
Lowe A.: każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić. Media Rodzina.
Poznań 1999.
Lowe A. : Mamo naucz mnie rozumieć. PZWL, Warszawa 1981.
Muller R. J.: Słyszę ale nie wszystko. WSiP, Warszawa 1997.
Prillwitz S.: Język, komunikacja i zdolności poznawcze niesłyszących. WSiP,
Warszawa 1996.
Sacks O: Zobaczyć głos. Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1998.
Stawowy-Woynarowska I. (red.): Integracja społeczna głuchych. Instytut
Kształcenia nauczycieli, Warszawa 1983.
Wyczesany J. (red.): dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków
1992.
Zalewska M: psychologiczne aspekty stwierdzenia głuchoty u dziecka. Nowiny
psychologiczne 1994 nr 4.
Zalewska M.: Terapia niewerbalna dzieci głuchych z zaburzeniami rozwoju
"ja". W Kościelska M. (red.): Studia z psychologii klinicznej dziecka. WSiP,
Warszawa 1988.

1. Data: 2002-02-03 17:57:04

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lume" <i...@f...prv.pl> napisał w wiadomości
> Może być to?:

Jasne ! Dzięki :o)

To może jeszcze coś o komunikacji niewerbalnej ... ;o)
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

1. Data: 2002-02-03 18:20:25

Od: "lume" <i...@f...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholera kim jesteś, czy ja cie nie znam?
Właśnie robie teraz prace zaliczeniową, o komunikacji niewerbalnej, a
dokładniej zaburzenia w komunikacji itd...
wIESZ CO podam ci, ale przed oczami mam coś takiego:
Krzysztof Łęcki i Andrzej Szóstak KOMUNIKACJA Interpersonalna w pracy
socjalnej
Charles D. Garvin Brett A. Seabury - DZIAŁANIA INTERPERSONALNE

1. Data: 2002-02-03 20:38:28

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cholera kim jesteś, czy ja cie nie znam?

Nie ma takiej możliwości :o))) Możemy znać się z widzenia z grupy pl.sci
medycyna (dobrze pamiętam ?).

> Właśnie robie teraz prace zaliczeniową, o komunikacji niewerbalnej, a
> dokładniej zaburzenia w komunikacji itd...

I znowu dziękuję :o) Jeśli coś Ci się jeszcze przypomni, to pamiętaj o mnie
:o)))
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

jak odzyskac pewnosc siebie.
Dzień dobry!
Prawdziwy mężczyzna - kim jest dla was kobiet?
Proszę o pomoc psychologa.
Witaj...