Żaby w oczku

1. Data: 2003-09-02 11:48:58

Temat: Żaby w oczku
Od: "Devin" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem

Posiadam małe oczko wodne - 60 - 80 litrów, nie za głębokie

Złapałem żaby i umieściłem je w oczku. Pięknie wyrosły, urządzają koncerty i
są super.

Problem w tym, że nie wiem, jak one zimują, jak oczko zamarznie do dna to
one też? Co zrobić żeby przetrwały???

Dzięki

2. Data: 2003-09-02 12:47:11

Temat: Re: Żaby w oczku
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są super.
>
> Problem w tym, że nie wiem, jak one zimują, jak oczko zamarznie do dna to

Nic.Żaby same sobie poradzą:-)

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-09-02 12:57:04

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nic.Żaby same sobie poradzą:-)

Dla pewności wypuść je do naturalnego
zbiornika,a wiosną złapiesz inne.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2003-09-02 13:05:33

Od: "Devin" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbiornika,a wiosną złapiesz inne.
>
> Pozdrawia boletus
>
> I znowu będę czekał aż mi wyrosną i zaczną koncertować. Przywiązałem się
już do nich. Z ręki jeszcze nie jedzą, ale kto wie ....
Może zbuduję im głębsze oczko przed zimą

dzięki

5. Data: 2003-09-02 14:32:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może zbuduję im głębsze oczko przed zimą
>
> dzięki

Na dno daj glebusi, w której żabcie
się zagrzebią i zasną słodko:-)

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-09-02 23:27:56

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są super.
>
> Problem w tym, że nie wiem, jak one zimują, jak oczko zamarznie do dna to

Nic nie robić, żaby są zmienno cieplne i potrafią się dostosować do
temperatury. Zimują w zagrzebane w mule jak też i w samym lodzie który pokrywa
oczko w zimię. Na zimę zapadają w stan hibernacji, potrafią do minimum zwolnić
swoje procesy życiowe. Kiedy zamarzaj w lodzie to tak nie do końca jak by się
mogło wydawać. Zaobserwowałem ciekawą sprawę z jedną z moich żab, kedy w zimie
zmuszony byłem wykuć przerębel w lodzie, natrafiłem na taką mini komorę mniej
więcej dwa razy większą niż żaba która w niej zimowała, mało brakowało a
rozciął bym ją. Zostawiłem ją tam gdzie była i wiosną jak zrobiło się ciepło i
lód się rozpuścił, żaba najzwyczjniej w świecie ożyła. Ta że nie przejmował bym
się tym za brdzo, one naprawdę sobie poradzą.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

7. Data: 2003-09-03 18:55:17

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przejmował bym
> się tym za brdzo, one naprawdę sobie poradzą.

Nie wykuwaj tylko przerębli siekierą i nie skacz po lodzie, bo żaby
wybudzone ze snu zimowego zwykle zdychają. Poprzedniej zimy
znalazłem po roztopieniu lodu kilkanaście nieżywych mimo że oczko nie
zamarzło do dna.
Niektóre gatunki i młode egzemlarze zimują na lądzie. Warto przygotować
dla nich np. kupkę uschnietych liści.
Więcej na ten temat na http://oczko4you.republika.pl/anura.html
pozdrawiam
AurorA

8. Data: 2003-09-04 02:41:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"AurorA" <o...@o...pl> wrote in message news:bj5sc7$1av$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> wybudzone ze snu zimowego zwykle zdychają. Poprzedniej zimy
> znalazłem po roztopieniu lodu kilkanaście nieżywych mimo że oczko nie

A co na tym lodzie robiles?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-09-04 05:37:47

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Devin" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> Problem w tym, że nie wiem, jak one zimują, jak oczko zamarznie do dna to
> one też? Co zrobić żeby przetrwały???

Zimowanie żab w małym oczku najczęściej kończy sie wiosenną zupą żabową.
Proponuję - późną jesienią - wyłowić wszystkie żaby z wody. Wsypać je do
dołka o pionowych ściankach głębokości 0,5 m i zasypać liśćmi. Wiosną po
odmarznięciu gleby uwolnić żaby.
KM

10. Data: 2003-09-04 14:10:05

Od: Zygzak <c...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

w <news:bj5sc7$1av$1@nemesis.news.tpi.pl>
AurorA napisał(a):

> Niektóre gatunki i młode egzemlarze zimują na lądzie. Warto
> przygotować dla nich np. kupkę uschnietych liści.

W przeciwnym wypadku bedziesz je mial w garazu, piwnicy, szopie,
komorce, samochodzie, pod schodami, za drzwiami albo za telewizorem.
Jak sie rozpanosza to... to nie daj Boże.

--
Zygi

Zakładanie rabaty
nornice
Uzupełnienie do Pomóżcie "uruchomić" .....
Pomóżcie "uruchomić" oczko wodne !!!
Test !