Zachcialo mi sie i zrobilem - szarotka alpejska w granitowej doniczce

1. Data: 2003-07-15 08:42:42

Temat: Zachcialo mi sie i zrobilem - szarotka alpejska w granitowej doniczce
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli ktos ma ochote to prosze:
http(dwukropek)(slesz)(slesz)zarzecki(kropka)com(sle
sz)szarotka(slesz)

Koszt wykonania:
Odcisk na dloni od kucia w granicie,
Szarotka alpejska kupiona na targu za 7zl,
Kostka granitowa wyciagnieta z potoku w Bukowinie Tatrzanskiej (pod
skocznia narciarska).

zyga
--
Zygmunt M. Zarzecki

then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with
Bass Boost and all the music is free. - unknown

2. Data: 2003-07-15 08:53:56

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zygmunt M. Zarzecki" wrote:

> Jesli ktos ma ochote to prosze:
> http(dwukropek)(slesz)(slesz)zarzecki(kropka)com(sle
sz)szarotka(slesz)

http://zarzecki.com/szarotka/

Należy ułatwiać, nie utrudniać :-)

> [...]
> Szarotka alpejska kupiona na targu za 7zl,
> Kostka granitowa wyciagnieta z potoku w Bukowinie Tatrzanskiej (pod

Szarotka śliczna, ale mnie się bardziej podoba bez kostki :-)

Krycha nie doceniająca ciężkiej pracy

3. Data: 2003-07-15 09:15:59

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> wrote in message
> [...]
> Szarotka alpejska kupiona na targu za 7zl,
> Kostka granitowa wyciagnieta z potoku w Bukowinie Tatrzanskiej (pod

A nie powinna byc w wapieniu ?

Jacek D.

4. Data: 2003-07-15 10:09:09

Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

> A nie powinna byc w wapieniu ?

Powinna, koszty mniejsze, nie ma odcisków na dłoniach :)) i na pewno będzie
rosła lepiej, pod warunkiem że ma dobre odprowadzenie wody.
Pozdrawiam.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

5. Data: 2003-07-15 13:56:20

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

a.com> wrote in message

> Szarotka alpejska kupiona na targu za 7zl,
> Kostka granitowa wyciagnieta z potoku w Bukowinie Tatrzanskiej (pod
> skocznia narciarska).

Na samym poczatku popelniles zasadniczy blad. Kostka powinna
byc wapienna. Jesli przejdziesz sie po Tatrach, zauwazysz, ze
w Tatrach Wysokich, gdzie skala jest granitowa, szarotek ani
sladu, natomiast rosna obficie na wapieniu, w Tatrach Zachodnich.
Jezeli chcesz miec dobrze rosnaca szarotke, to ja przesadz do
kostki wapiennej. W kostce granitowej posadz jakas rosline z gatunku
ktory zauwazysz wedrujac po Tatrach Wysokich.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-07-15 16:31:34

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

a.com> wrote in message

lesz)szarotka(slesz)

> A nie powinna byc w wapieniu ?
>
> Jacek D.

powinna, ale wapien sie kruszy i nie zrobilbym doniczki

zyga

7. Data: 2003-07-15 16:32:24

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

p...@m...pl wrote:

> Powinna, koszty mniejsze, nie ma odcisków na dłoniach :)) i na pewno będzie
> rosła lepiej, pod warunkiem że ma dobre odprowadzenie wody.
> [...]

ma dobre odprowadzenie, dziurka w dnie

zyga

8. Data: 2003-07-15 21:11:03

Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

> powinna, ale wapien sie kruszy i nie zrobilbym doniczki

Dlatego też jest łatwiejszy w obróbce, trzeba tylko dobrać odpowiedni rodzaj
wapienia. W Polsce w naturalbnych warunkach wystepuje twrdy 'Wapień muszlowy'
ma jasnoszary, plamisty kolor, strukturę ma porowatą. W związku z tym że jest
twardy jest donry do obróbki. Występuje na Wyżynie Krakowsko - Czestochowskiej.
Mam jedno pytanie czy ta doniczka musi mieć kształt prostopadłościanu, czy nie
lepiej by wyglądało (bardziej naturalnie) gdyby była wykonana z nieforemnej
bryły wapienia. Gdybyś się zdecydował na wykonanie takiej to materiał odpadowy
który powstanie po obróbce, zachowaj i wykorzystaj do wymieszania z sybstratem
w którym posadzisz Szarotkę. W naturalnych warunkach rośnie w ubogim wapiennym
podłożu, Ciekawymi skałami wapiennymi do wykorzystania w alpinariach i ogrodach
skalnych są Tufy wapienne. Mają gabkowatą strukturę i bardzo ciekawe kształty
powstałe w wyniku wymywania wapienia przez wodę, są to róznej wielkości i
gebokosci zagłebienia w skale, które można wykorzystać do obsadzenia
roslinnościa skalną lubiącą podłoże wapienne.

9. Data: 2003-07-15 23:12:27

Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gebokosci zagłebienia w skale, które można wykorzystać do obsadzenia
> roslinnościa skalną lubiącą podłoże wapienne.

Zapomniałem dodać że Tufy wapienne rónież występują w Polsce, dokładnie w
Sudetach. Są również w sprzedaży w sklepach prowadzących sprzedaż artykółów do
wyposażenia ogrodów.

10. Data: 2003-07-18 19:54:29

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

> twardy jest donry do obróbki. Występuje na Wyżynie Krakowsko - Czestochowskiej.

tak widuje, mieszkam na wyzynie ww

> [...]
> bryły wapienia. Gdybyś się zdecydował na wykonanie takiej to materiał odpadowy

ta kostka jest jak najbardziej naturalna
taka wlasnie wyciagnalem z potoku, wczesniej musialem kopnac by puscila
woda ja zeszlifowala

zyga
--
Zygmunt M. Zarzecki

then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with
Bass Boost and all the music is free. - unknown

problemy z robaczyskami:(
Jak kupowac dalie ?
świerk
do naukowców