Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!news.internetia.pl!news.man.pozna
n.pl!not-for-mail
From: "Albert Jacher, MD ChosenByGod"
<i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Zadanie z matmy
Date: Tue, 3 Dec 2002 21:52:30 +0000 (UTC)
Organization: http://albertanism.freezope.org
Lines: 85
Message-ID: <X...@1...254.173.2>
References: <as5siq$2ru$1@localhost.localdomain>
<X...@1...254.173.2>
<g...@g...nascom.nasa.gov>
<X...@1...254.173.2> <asctd6$2sm$1@news.onet.pl>
<X...@1...254.173.2>
<ashqsv$93t$1@localhost.localdomain>
NNTP-Posting-Host: echo207.echostar.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1038952350 3124 212.126.22.207 (3 Dec 2002 21:52:30
GMT)
X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Dec 2002 21:52:30 +0000 (UTC)
Keywords: Albertanism Natural Universal Wisdom Religion Wakan Alo God Science Albert
Jacher Theory ChosenByGod ChosenByWakanAlo Profet Prophet Truth
X-Face: t~+LC~0!7dk^1VPYr_!23ArNg`UxMi2ihavL8<+i!VgloifhRy*;QJZc;C\Sh5:)h`{6BmJ0$iG$W
dtSx(yK)`x[w)j@2Z!|f-]4d:15SC>L=^5D_4I=,A:M2(NSKU|[*a8.J/Q2+]]l*U~uE-bZ8<l99)
0+[U(q%A4S,s"K-HJQw8{/P\$n{:z@BI[noo9QJ[m&>
User-Agent: Xnews/5.04.25
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:14855
Ukryj nagłówki
A FollowUp to a message dated 03 gru 2002 from pl.soc.dzieci message-id=
news:ashqsv$93t$1@localhost.localdomain :
>> Ja rowniez, potrafilbym w rownie bezsensowny sposob podwazac czyjes
>> wypowiedzi, ale nie czynie tego bo lubie argumentowac sensownie i
>> logicznie. Nie lubie tez dokuczac innym.
>
> Albercie, z całym szacunkiem, ma rację.
Jesli chcesz to moge TOBIE argumentowac, dlaczego sie z nim nie zgadzam.
Tamten tekst byl bardzo zrecznie napisany, tak, ze 'teoretycznie' autor
mial racje. Jednak jesliby uwzglednic rozsadek i realia funkcjonowania
cywilizacji to argumentowanie, by dzieciom nie zalecac nauki poslugiwania
sie oprogramowaniem komputerowym, bo komputery i prad kosztuja... jest co
najmniej nierozsadne.
Jesli komus zalezy by mnie osmieszyc i uznaje mnie za proroka-idiote, to
wystarczy tylko niedokladnie czytac moje teksty a potem je/mnie wysmiewac.
Ja napisalem przeciez, ze doradzam by Python instalowac na wszystkich
komputerach - domyslnie tych co juz istnieja i dzialaja...
Jesli jakies dziecko nie ma komputera, to przeciez ja nigdy nie
przymuszalem do kupowania za pieniadze komputerow tylko w celu nauki
matematyki!
>> Jesli uważasz, ze nie warto siebie i dziecka nauczyc korzystania ze
>> srodowiska programistycznego Python dlatego, ze "prąd nie jest za
>> darmo", to czyncie jak chcecie. Ja jednak zalecam instalowanie go na
>> komputerze i nauczenie sie uzywania.
>
> A jeśli przypadkiem wyłączą prąd, to moje dziecko nie będzie
> wiedziało, ile jest 5*2 +1? Bo nie da się entera nacisnąć? Najpier
> musi poznać podstawy, potem może się wspomagać zdobyczami techniki.
>
Zgadzam sie z toba w zupelnosci. Dlatego tez zalecalem uzywanie okna z
programem Python jako "POMOCY w nauce", a nie alternatywy dla nauki
matematyki.
To tak jakby ktos nie chcial dziecku kupowac klockow z liczbami, albo
liczydla argumentujac "bo jak bedzie w sklepie to bez liczydla(klockow)
sobie nie poradzi z cenami..."
Twoje dziecko juz za 10-15 rokow bedzie musiec poslugiwac sie komputerem i
innym sprzetem elektronicznym. Juz teraz w zegarkach albo telefonach sa
kalkulatory. Dzieci juz teraz musza sie oswajac z technologiami, bo inaczej
sobie beda mniej efektywnie radzic w rozwinietej cywilizacji.
A co do jezyka Python to radze go uzywac tylko jako ulatwienie i
odniesienie - sprawdzenie wyniku. Nie bedzie wtedy nauczyciel mogl
powiedziec, ze on dodal lepiej niz dziecko, skoro dziecko dodalo liczby tak
jak komputer to uczynil.
Spojrz na prosty program w python (zapisac do pliku np.: licz.py):
---
'''dzialania matenatyczne'''
a=30
b=8*3
c=1
s=a-b+c
print s
---
Wynik -> 7
I w tym momencie nie interesuje mnie argumentacja tych co zaklinaja sie ze
wynik powinien byc '5' bo ich tak uczono. Widzocznie uczono ich blednie.
PS. A tak poza tym, to jesli w programie nauczania NIE MA liczb ujemnych,
to rozsadny nauczyciel matematyki nie powinien podawac takich trudnych
zadan!!! Jesli juz to z dzialaniami wyraznie w nawiasach. Na cos sie trzeba
zdecydowac. Albo dzieciom cos ulatwiam, albo utrudniam!
Glupie jest "ułatwianie przez utrudnianie"...
Motto:
"Jeszcze gorzej niż nie wiedzieć, jest myśleć, że się wie..."
Z dobrymi życzeniami,
albertan calendar: 0002.6.27
--
Albert Jacher lek., Representative of God Wakan Alo, Reprezentant Boga
http://albertanism.freezope.org/pl/ news://alt.religion.albertanism
Albert Jacher fund: wpłaty pieniężne(PL)-> LukasBank 19401076-47599219
Wspieraj Reprezentanta Boga finansowo! Rozpowiadaj innym! Pomagaj!
|