Zagadka

1. Data: 2014-01-01 10:25:59

Temat: Zagadka
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

(uwaga, ceny nierealistyczne)
Troje kolegów złożyło się po 10 zł na rower, więc razem
mieli 30 zł. Dali te pieniądze znajomemu, aby kupił rower.
Rower kosztowal 25 zł. Z 5 złotych, które zostało wziął 2
zł za pójście. Z pozostałych 3 zł oddał każdemu koledze
po złotówce, więc każdy z nich zapłacił 9 zł.
9 zł x 3 = 27 zł
27 zł + 2 zł = 29 zł
Dobrze, no ale gdzie się podziała ta złotówka?

2. Data: 2014-01-01 10:41:09

Temat: Re: Zagadka
Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:25, zdumiony pisze:
> [...]
> 9 zł x 3 = 27 zł
> 27 zł + 2 zł = 29 zł
> Dobrze, no ale gdzie się podziała ta złotówka?

Dla siebie wziął łącznie 3 zł. dwa za pójście i złotówkę z podziału.

3. Data: 2014-01-01 10:47:16

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:41, Trybun pisze:
> Dla siebie wziął łącznie 3 zł. dwa za pójście i złotówkę z podziału.

Dla mnie ta zagadka jest nawet trudniejsza niż ta z bramkami. Gdzie
napisane że wziął złotówkę z podziału?

4. Data: 2014-01-01 10:53:28

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:47, zdumiony pisze:

> Dla mnie ta zagadka jest nawet trudniejsza niż ta z bramkami. Gdzie
> napisane że wziął złotówkę z podziału?

Proste - rozdzielił po złotówce na nich trzech, i dwa za pójście.

5. Data: 2014-01-01 10:58:10

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 10:53, Trybun pisze:
> Proste - rozdzielił po złotówce na nich trzech, i dwa za pójście.

Ale ten znajomy nie był jednym z trzech. Skoro miał 5 zł i rozdzielił 3
zł to mu zostało 2 zł a nie 3 ?

6. Data: 2014-01-01 11:04:47

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 9 zł x 3 = 27 zł
> 27 zł + 2 zł = 29 zł
> Dobrze, no ale gdzie się podziała ta złotówka?

No właśnie problem występuje przy księgowości. Co z tego że kalkulator
dobrze wyliczy, skoro nie wiemy co do czego dodać czy odjąć i wynik może
różnić się od prawdziwego o miliony

7. Data: 2014-01-01 11:09:39

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 9 zł x 3 = 27 zł
> 27 zł + 2 zł = 29 zł
> Dobrze, no ale gdzie się podziała ta złotówka?

Jaka złotówka? chyba jeszcze Cię zamroczenie sylwkowe nie puściło.
To mi dopiero eureka :)
Każdy dał po dziewięć złotych, więc w sumie było 27 zł. Z tego 25 zł
kosztował rower, a 2 zł poszło na prowizję, czyli 9 x 3=27 + 3 zł
reszty = 30

8. Data: 2014-01-01 11:14:07

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 11:09, Sara pisze:
> [...]
> Każdy dał po dziewięć złotych, więc w sumie było 27 zł. Z tego 25 zł
> kosztował rower, a 2 zł poszło na prowizję, czyli 9 x 3=27 + 3 zł

rower kosztował 25 zł, więc trzeba odjąć 2 zł które wziął
znajomy, a nie dodać...

A jak widzisz zagadkę z trzema bramkami?

9. Data: 2014-01-01 11:18:10

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 11:14, zdumiony pisze:

> rower kosztował 25 zł, więc trzeba odjąć 2 zł które wziął
> znajomy, a nie dodać...

kolega z ekonomią na bakier, wydatki odejmuje się od kapitału, a nie
sumuje :)
> A jak widzisz zagadkę z trzema bramkami?
a nie czytałam, nie śledzę, ale jeśli równie 'podchwytliwa', to
raczej nie przewiduję kłopotów.

10. Data: 2014-01-01 11:19:23

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-01 11:18, Sara pisze:
> a nie czytałam, nie śledzę, ale jeśli równie 'podchwytliwa', to
> raczej nie przewiduję kłopotów.

Wątek "czy konsekwencja zawsze popłaca"

Czy konsekwencja zawsze popłaca?
Genderomania: wg Esqu­ire Franciszek najlepiej ubranym mężczyzną roku ;)
Zeby u nas byl taaki wybor! :)
"Wielkie oszustwo psychiatrii"?!
Kilar nie żyje :-(