Zagadka ;-)

21. Data: 2005-01-18 21:10:13

Temat: Re: Zagadka ;-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:Xns95E2A292E567Fewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...
| t...@p...onet.pl wrote in

| Spoko :-)
| Byle nie za daleko idace :-)
| Pozdrowienia - Ewa Sz.
| PS. Tylko skad ja teraz tego tojada wytrzasne.. :-D

Znam dwa rezerwaty....choć może innego gatunku, ale tyz pikne. Zresztą ma
się w ogrodzie większy wybór roślin użytecznych inaczej;-) Jeśli masz tylko
zapotrzebowanie!

Pozdrawiam, Basia - medytująca nad wykorzystaniem wawrzynka, rycynusa,cisa
itp.

22. Data: 2005-01-18 21:12:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

| Najwyrazniej jestem niedouczona. Rzeczywiscie pokrecilam, i juz sie
| nigdy nie wychyle, no bo hanba.

Ja myślę, że wszyscy już na wiosnę czekamy. Gwiazdnica kwitnie, zaś śnieżyca
już ziemi wychynęła, łodygi jej z liści wyrastają i należy mieć tylko
nadzieję, że kwiaty się nie przekręcą do góry nogami. Zima pokręcona i nie
wiadomo, co z tej wiosny wyniknie:-(

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2005-01-19 07:52:07

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Znam dwa rezerwaty....choć może innego gatunku, ale tyz pikne.

Ale ja kcem pnace...Kcem i juz :-)

> Zresztą
> ma się w ogrodzie większy wybór roślin użytecznych inaczej;-) Jeśli
> masz tylko zapotrzebowanie!

Spoko :-)
Btw. im bardziej sie w to wglebiam tym bardziej sie dziwie, ze
a) zyje
b) nie jest wymagane posiadanie pozwolenia na prowadzenie ogrodu ze wzgledu
na zawartosc w nim obiektow potencjalnie smiertelnie niebezpiecznych :-D

> Pozdrawiam, Basia - medytująca nad wykorzystaniem wawrzynka,
> rycynusa,cisa itp.

Nooo :-)
O sangwinarii i wilczomleczach nie zapomnij :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz., kandydatka na czlonkinie elitarnego klubu im.
Lukrecji B. :-D

24. Data: 2005-01-20 06:52:16

Temat: Re: Zagadka - rozwiązanie
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in news:csjp17$7k3$1@atlantis.news.tpi.pl:

> Gwiazdnica, lecz nie pospolita.
>
> To Stellaria palustris.

Taaa...
W takim razie zagadka wraca do obiegu :-D
Jaki to kwiatek?
I moja oferta nadal aktualna - daje dowolna ilosc tego rarytasa w zamian za
tojadzika :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Ani to palustris, ani to Stellaria :-D

25. Data: 2005-01-20 10:19:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrowienia - Ewa Sz.
> PS. Ani to palustris, ani to Stellaria :-D

Foto mojej produkcji.

Pozdrawia ha ha ha boletus

26. Data: 2005-01-20 10:44:47

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "boletus" <b...@o...pl> wrote in
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
> PS. Ani to palustris, ani to Stellaria :-D

Mówisz, że to nie Stellaria. A takie to podobne do:
http://india.ipj.gov.pl/pars_septima/las/ste_hol.jpg
tylko te liski jakby nie tożsame.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

27. Data: 2005-01-20 10:49:12

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
> PS. Ani to palustris, ani to Stellaria :-D

Mówisz, że to nie Stellaria. A takie to podobne do:
tylko te listki nie identyczne.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

28. Data: 2005-01-20 15:02:35

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in news:cso0le$ghe$1@atlantis.news.tpi.pl:

> Foto mojej produkcji.
> Pozdrawia ha ha ha boletus

A tego to akutat nikt nie podwaza, wiesz? :-D
A Stellaria sie toto nie stanie tylko dlatego, ze to akurat Ty mu zdjecie
zrobiles :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. hi hi hi

29. Data: 2005-01-20 15:05:43

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <z...@o...pl> wrote in

> Mówisz, że to nie Stellaria.

Mowie :-)

> A takie to podobne do:
> http://india.ipj.gov.pl/pars_septima/las/ste_hol.jpg
> tylko te liski jakby nie tożsame.

Liski inne :-)
A listki.. powiem wiecej, jakby zupelnie inne :-D
A poza tym jeszcze jest jedna cecha, ktora rozgranicza te dwa dosyc blisko
spokrewnione rodzaje, nawet ja widac, i na zdjeciu zrobionym przez boletusa
i na tym przywolanym przez Ciebie :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. To kto chce rarytasa? :-D

30. Data: 2005-01-20 19:50:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Stellaria sie toto nie stanie tylko dlatego, ze to akurat Ty mu zdjecie
> zrobiles :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz. hi hi hi

Listkami się nie przejmuj, bo tych akurat nie widać.
Sama roślinka była tak delikatna, że aż niewidoczna,
a kwiatek jak gdyby zawieszony w powietrzu.

To nie jest Kościenica wodna - Myosoton aquaticum
jeno Stellaria palustris - Gwiazdnica błotna.

Pozdrawia he he he boletus

Kto przygotowałby dla mnie zraz jabłonki Close?
Bank Wymiany Roślin
roślinki
Nasiona
Ukarińskie odmiany C. mas