Zaglądacie czasem do starych książek?

11. Data: 2010-12-20 16:18:31

Temat: Re: Zaglądacie czasem do starych książek?
Od: p?rform?rka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Gru, 16:39, medea <x...@p...fm> wrote:
> Ja zajrzałam dziś do starej książki kucharskiej po mojej mamie.
> Znalazłam w niej dwie strony wyjęte z przedświątecznego wydania jednej z
> lokalnych gazet, z 1991 roku (być może dokładnie z 20 grudnia). Na nich
> m.in. jakieś świąteczne przepisy oraz krótkie notki na temat żon
> czołowych wtedy polityków "W cieniu wielkich mężów". Jest o: Marii
> Moczulskiej, Gracieli Tymińskiej (sic! ;)), Barbarze Bieleckiej, Danucie
> Kuroniowej, Marii Kaczyńskiej.
> Łza mi się w oku zakręciła.
> Miewacie czasem takie niespodzianki w starych książkach?
>
> Ewa

Kiedyś, jakoś na początku lat 90 znalazłam, kilka egzemplarzy
kalendarza pszczelarza
mojego p dziadka z początku lat 80. Cóż to było za znalezisko,
zwłaszcza kilkanaście
lat po tym znalezisku kiedy w sklepie z chemią wybierając proszek do
prania, które
jeszcze wtedy nie były w takim wyborze jak dziś, uświadomiłam sobie,
że widziałam
tam w k.p foto. z jakiejś mleczarni gdzie obok konwi, stało pudełko
proszku OMO.
Uświadomiło mi to wiele, min to, że wychowałam się z dala od wielu
'luksusów', które
dla tych co juz mieli do nich swobodny dostęp stanowiły już rzeczy
niezbędne do przeżycia
a ja nie miałam jeszcze pojęcia o ich istnieniu. Imo fajne jest takie
cofnięcie sie w czasie, zwłaszcza
przy pomocy starej prasy,poradników itp.
--
p?rform?rka

12. Data: 2010-12-20 17:08:05

Temat: Re: ZaglÄ?dacie czasem do starych ksiÄ?żek?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 16:59, Veronika pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
>

> Strasznie to przygnębiające jest, w niektórych momentach.
>
> I do tego te krzaki. ;)

To wyłącznie Twoje niedbalstwo, kochana.

Ewa

13. Data: 2010-12-20 17:19:49

Temat: Re: ZaglĂ??dacie czasem do starych ksiĂ??Ĺźek?
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>> grudnia). Na nich m.in. jakie� �wi�teczne przepisy oraz

Raczej siła wyższa.

V-V

14. Data: 2010-12-20 17:28:56

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcesz stare Delty?

Mam ;-) Doceniam gest, dzieki. Odkupilem tez kolekcje Relaxow i pare innych
rzeczy - trzeba jednak przystopowac, bo miejsce zjadaja badziewia. Jednak
jakos najbardziej te Mlode Techniki dzialaja ;-)

15. Data: 2010-12-20 17:34:31

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kompletnie, całkowicie, w jakiś inny (ładniejszy?) wymiar.....
> I zupełnie nie wiem dlaczego...
> Ale co tam..

Dlatego niektorym "komuno wroc" brzeczy. Zauwazylem prawidlosc u siebie.
Trzeba ilustam lat przesuniecia i czasy sa wspaniale. Jak bylem mlodzszy te
najlepsze czasy byly troche wczesniej, teraz tamte sa bez znaczenia,
podobnie jak wszystko co w XXI wieku, to z kolei za swieze.

16. Data: 2010-12-21 09:35:57

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kaczyńskiej.
> Łza mi się w oku zakręciła.
> Miewacie czasem takie niespodzianki w starych książkach?

Wyłowione z Twittera:

"znalazlam przepis na jajeczne chlebki huberta urbanskiego z 2005 roku. a to
dopiero poczatek sprzatania."

P.

17. Data: 2010-12-21 09:57:29

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-21 10:35, Paweł pisze:

> Wyłowione z Twittera:
>
> "znalazlam przepis na jajeczne chlebki huberta urbanskiego z 2005 roku.
> a to dopiero poczatek sprzatania."

Eee, 2005 rok? Co to ma być za historia? Moja ma już prawie 20 lat! ;)

Ewa

18. Data: 2010-12-21 10:00:34

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 18:28, Ghost pisze:

> badziewia. Jednak jakos najbardziej te Mlode Techniki dzialaja ;-)

Całkiem możliwe, że mój ojciec ma całe kolekcje Młodych Techników z lat
siedemdziesiątych, które (jeśli faktycznie jeszcze są na stryszku)
trafią pewnie przy przeprowadzce na śmietnik. Jeżeli reflektujesz, to
mogę je przechwycić.

BTW Ty musisz być już strasznie stary, Ghostku. ;)

Ewa

19. Data: 2010-12-21 10:00:45

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> Eee, 2005 rok? Co to ma być za historia? Moja ma już prawie 20 lat! ;)

Niektórzy ludzie tak długo nie żyją :)))

P.

20. Data: 2010-12-21 10:09:19

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-20 16:59, Vilar pisze:

> Lubimy... bardzo...
> Zasuszone kwiatki lawendy i takie tam.....
> Własnołapnie stawiane pierwsze kulfony (w bajkach Brzechwy)
> Drobne ślady i zapachy....
> Bardzo lubimy....
> Małe, białe kamyki wyszlifowane przez różne morza
>
> Czy wy też odjeżdżacie przy Piwnicy pod Baranami?
> http://www.youtube.com/watch?v=3vh2mY4uAJo
>
> Kompletnie, całkowicie, w jakiś inny (ładniejszy?) wymiar.....
> I zupełnie nie wiem dlaczego...
> Ale co tam..

/nie wiem dlaczego, ale bezczelnie nie wyświetlają się moje posty, które
wysłałam wczoraj, więc powtarzam/

Tak, też odjeżdżamy przy tym kawałku i wielu innych. Np. w linku są
"Groszki i róże" Demarczyk, które działają na mnie jeszcze bardziej
nostalgicznie, jak zresztą większość utworów Demarczyk. Jest w nich
jakaś niezaspokojona tęsknota nie wiadomo za czym. Może powinnam się
urodzić w innej epoce? ;)

A z innych kawałków wyciskaczy łez (lubię to wykonanie):

http://www.youtube.com/watch?v=bQuyrsklIOk

albo w wykonaniu Bajora z tekstem-przekładem Młynarskiego:

http://www.youtube.com/watch?v=zLoZ-2CyqfA&feature=r
elated

Ewa

Koszmar
Marek
TRYBUT...
Zerwane więzi.
ida swieta na czesc nowonarodzonego Zycia...