Zakładam ogród - proszę o rady

21. Data: 2003-02-19 17:14:37

Temat: Re: Zakładam ogród - proszę o rady
Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć :-)
> Ja radzę Ci zacząć od kartki papieru z planem posesji.
> Rozrysuj sobie co ma się gdzie znaleźć: gdzie dróżki, gdzie grządki itp.
> Ci pomoże w planowaniu wiosennych prac.
> No i unikniesz tego, czego mnie się uniknąć nie udało - przerzucania 3
razy
> kupy kamieni z miejsca na miejsce :-)
>
> Mira :-)

Z tym rysowaniem to i tak może się nie udać, bo optymalne miejsca uprawowe
wychodzą "w praniu" a wytyczone dróżki są dla nie wiadomo kogo, bo u mnie
zapraszane dzieciory i tak skracają sobie np. przez nieodrosłe hortensje.
Gabi

22. Data: 2003-02-20 10:47:46

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja. Pooglądaj sobie strony firm specjaliz. się w tym, to wyrobisz
sobie pogląd i/może zaadoptujesz jakieś pomysły, skorygujesz itd. Najwięcej
znajdziesz na www.pf.pl / w wyszukiwarce PF [nie ogólnopolski] wpisz
"ogrody" - będziesz miał działy m.innymi : ogrodnicze usługi. [mojej nie
polecam bo jest stara].
Dalej kartka, troche rysowania i na wiosne łopata. Jak będziesz miał
jakiś szczególny problem co jak zrobić to Ci grupa pomoże. PP.

23. Data: 2003-02-20 16:39:07

Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ci pomoże w planowaniu wiosennych prac.
> No i unikniesz tego, czego mnie się uniknąć nie udało - przerzucania 3

Z własnej praktyki: Ogólny plan posesji OK. Z tego Ci wyjdzie, z jakiej
strony domu zrobić np. sad z warzywnikiem, a gdzie ogród. Przez które okno
domu chcesz mieć najpiękniejszy widok? - tam np. posadź świerk do strojenia
lampkami wielkanocnymi. Gdzie chcesz bawić się z psem i ustwić stoliki dla
gości? - tam zrób trawnik. Scieżki (szczególnie trwałe, np. kamienne) planuj
absolutnie na końcu.
Do Miry: kupę kamieni przenosiliśmy już cztery razy i na pewno nie ostatni.
To dowód na to, że nie sposób i nie należy wręcz szukać na wstępie
ostatecznych rozwiązań. Popieram uwagi innych grupowiczów, że to ma być Twój
i tylko Twój (czyli Jacka) ogród. Nie powielaj innych rozwiązań. Pytaj tylko
o rozwiązanie szczegółów.
Platon indywidualista.

24. Data: 2003-02-20 17:06:53

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domu chcesz mieć najpiękniejszy widok? - tam np. posadŸ œwierk do strojenia

Ja świerk przystrajam lampkami bożonarodzeniowymi
ale może jakiś dziwny jestem...
może poza mazowszem są inne zwyczaje ;))))

Jeżeli mogę w sprawie wtrącić swoje 3 gr.
Również radzę zrobic rzut w skali i okreslić kierunki swiata - nasłonecznienie
potem okreslić funkcej poszczególnych częsci dziłki - (warzywnik trawnik
żywopłot) i zarazem wielkość pewnych elementów przestrzennych ( wysokie ,
niskie, przesłony szczelne i ażurowe ) a nastepnie ( to już moż ew czasie
realizacji decydowac czy np: wysokie drzewo to ma byc gatynek taki lub inny a
przesłona to żywopłot czy pergola...

Pozdro
Jack

KUPIĘ ZEPSUTE narzędzie spalinowe (kosiarka, piła)
Jak pozbyć się ślimaków;
Uciazliwe trawy
Przed zakupem - pytania
Czosnek.