Zakladam trawnik - co na chwasty

1. Data: 2008-06-15 10:16:16

Temat: Zakladam trawnik - co na chwasty
Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

chce zalozyc trawnik, jak na poczatek musze zlikwidowac chwasty na obszarze
strasznnie zarosnietym i zaniedbanym
ok. 60m2
czy koniecznie musze uzywac rounup ? czy istnieja jakies rownie dobre srodki
w granulkach

dzieki wam za odpowiedz

2. Data: 2008-06-15 12:32:42

Temat: Re: Zakladam trawnik - co na chwasty
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g32q5l$ist$1@news.onet.pl Szczepan Majdański
<m...@f...pl> napisał(a):

> [...]
> obszarze strasznnie zarosnietym i zaniedbanym
> ok. 60m2
> czy koniecznie musze uzywac rounup ? czy istnieja jakies rownie

Hejka. Jest. :-) C A S O R O N 6,75 GR
Pozdrawiam totalnie Ja...cki

3. Data: 2008-06-15 15:19:09

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 12:16, "Szczepan Majdanski" <m...@f...pl> wrote:
> [...]
> ok. 60m2
> czy koniecznie musze uzywac rounup ? czy istnieja jakies rownie dobre srodki

Wszystko zależy od tego jakie chwasty przeważają, jedno, dwu czy
wieloletnie i w jaki sposób pokonują przestrzeń. :-))

Najlepszy to Simazin - ale go zakazano. Tutaj znajdziesz inne:
http://www.syngenta.pl/pl/Herbicydy/

4. Data: 2008-06-16 08:36:27

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Majdański pisze:
> musze zlikwidowac chwasty na obszarze
> ok. 60m2
> czy koniecznie musze uzywac rounup ?
Nie; sadze za na tak malym obszarze - to przeciez czesto obszar
mieszkania lub wiekszego salonu w domu - w ogole nie musisz uzywac
herbicydow. Przeplew teren (najwyzej godzina roboty), wyrownaj,
wymieszaj z substratem torfowym i nawozem wieloskladnikowym
dlugodzialajacym, posiej gesto trawe, uwaluj. Podlewaja i czekaj. Jak
juz wyrosnie na 10-15 cm, zacznij koszenie i kos regularnie. Nawet jesli
beda wyrastaly chwasty (chocby gestsze od trawy) - zgina po kilku
koszeniach. Kos, waluj i podlewaj cierpliwie.

Piotrek

5. Data: 2008-06-16 13:02:29

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:
> [...]

Tu mam odmienne zdanie. Te tak zwane "chwasty" są czasem bardzo ładne.

> Nie; sadze za na tak malym obszarze - to przeciez czesto obszar
> mieszkania lub wiekszego salonu w domu - w ogole nie musisz uzywac
> herbicydow.

Tu się zgadzam. W ogóle używanie herbicydów jest niewłaściwe.

> Nawet jesli
> beda wyrastaly chwasty (chocby gestsze od trawy) - zgina po kilku
> koszeniach.

Tu głęboko powątpiewam. Są "chwasty" doskonale znaszące regularne koszenie.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2008-06-16 19:41:13

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Tu mam odmienne zdanie. Te tak zwane "chwasty" są czasem bardzo ładne.

> Tu się zgadzam. W ogóle używanie herbicydów jest niewłaściwe.

> Tu głęboko powątpiewam. Są "chwasty" doskonale znaszące regularne koszenie.

Szczególnie stokrotki, te mnie znane są tak cwane, że wiedzą kiedy
będzie koszenie trawnika.

--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2008-06-17 07:06:13

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:
> Piotr Kieracinski wrote:
> chwasty zgina po kilku koszeniach.
> głęboko powątpiewam. Są "chwasty" doskonale znaszące regularne koszenie.
> Michał

W moich trawnikach dziala to znakomicie, tj. faktycznie niektore chwasty
nie gina, ale nie przeszkadzaja w trawniku...

Piotrek

8. Data: 2008-06-17 07:07:15

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Szczególnie stokrotki, te mnie znane są tak cwane, że wiedzą kiedy
> będzie koszenie trawnika.

Chcialbym takie miec w swoim trawniku; niestety, dotychczas sie nie
zasialy. Bede musial introdukowac sztucznie ;-)

Piotrek

9. Data: 2008-06-17 12:04:31

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:

> W moich trawnikach dziala to znakomicie, tj. faktycznie niektore chwasty
> nie gina, ale nie przeszkadzaja w trawniku...

Aaaa...! Nie przeszkadzanie to co innego.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz