Zaklęty krąg niemożności

81. Data: 2002-06-26 13:19:04

Temat: Re: Zaklęty krąg niemożności
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> A jak myślisz? :-) Te wyrażenia nie są mi obce :-)

Jeżeli wszystkie to chylę czoła z szacunkiem dla osoby która mimo
wieku była w stanie nauczyć się obsługi komputera ;-)
I z jeszcze większym podziwem - że się chciało.

Pozdrawiam
Qwax

82. Data: 2002-06-26 13:22:07

Temat: Odp: Zaklęty krąg niemożności
Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@2...17.138.62...
> Jeżeli wszystkie to chylę czoła z szacunkiem dla osoby która mimo
> wieku była w stanie nauczyć się obsługi komputera ;-)
> I z jeszcze większym podziwem - że się chciało.

Nie zawstydzaj mnie bo jeszcze potrafię się rumienić jak dzierlatka:-)))

Sandra

83. Data: 2002-06-26 13:35:05

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zawstydzaj mnie bo jeszcze potrafię się rumienić jak
dzierlatka:-)))

rumieniec u kobiety - w dzisiejszych czasach!! - naturalny?!!? - CUDO

Buźka
Qwax

84. Data: 2002-06-26 19:06:57

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@2...17.138.62...

> Już parę razy to pisałem "Nie ma złych teściowych, są tylko
> 'współmałżonkowie którzy wolą swoich rodziców od swoich partnerów"

Nie do konca sie z tym zgodze.
Moje byla tesciowa jest kobieta z ktora za zadne skarby nie da sie mieszkac
pod jednym dachem,swiadczy o tym takze to ze druga zona mojego Exa tez nie
mogla z nia wytrzymac.
Z moja obecna tesciowa lepiej sie dogaduje niz z moja mama,co nie znaczy ze
jest chodzacym idealem :-)
Zreszta ja tez ;-)

Magda

85. Data: 2002-06-27 01:42:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sokrates" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Pełny tytuł tego wątku brzmi "Zaklęty krąg niemożności,
> czyli jak być dobrymi teściami" Prosiłbym Was o pomoc w
> sprawie bezpośrednio wynikającej z poprzedniego mojego
> wątku. Tak sobie myślę patrząc na siebie i posty dotyczące
> "wielopokoleniówki", czy razem z żoną mamy szansę zostać w
> przyszłości nie tak znów dalekiej dobrymi teściami i
> rodzicami dla rodziny naszego syna (zakładam, że się ożeni).
> Mamy (na razie teściów) duże mieszkanie z zadbanym ogrodem w
> spokojnej dzielnicy Poznania i chcielibyśmy razem z żoną,
> żeby mlodzi zamieszkali razem z nami

od razu ci cos powiem, moim zdaniem jest to najgorsze
rozwiazanie kiedy mlode malzenswto nie ma wlasnego kata
nawet jesli maja pietro, cos tam jeszcze w domu rodzicow
ktorejkolwiek ze stron.
nie nastawiaj sie, jakby go przekupic zeby zamieszkal a pomysl raczej
co zrobisz kiedy sie wyprowadzi. Nigdy nie ma takiej sytuacji, zeby
nie bylo konfliktow, a nie ma tez najlepszej sytuacji dla
mlodego malzenstwa jak zosatwienie ich w spokoju, mam na mysli
bez rodzicow, wujkow itd nie ma moim zdaniem mowy o poczuciu sie
gospodarzem gospodynia, samodzielnym, samodzielna kiedy za sciana
mieszka mamusia i tatus.
nie rozumiem czemu w naszym kraju jest tak silnie zakorzenione
poczucie rodzicow o przynaleznosci dzieci do nich, jest to blad, lepiej
zrobic jesli sie od razu rodzic nastawi na to, ze kiedys zoastanie sam
bo dziecko zalozy SWOJA rodzine i to ONA bedzie dla nieg najwazniejsza.
zaznacze od razu, ze mam sama dziecko w wieku lat 11 wiec czeka mnie
to wczesniej ale nastawiam sie na taka sytuacje, ze bede kiedys rodzicem
w "oddali" i tak planuje swoja przyszlosc. Mieszkanie mojego dziecka
ze swoim wslpomalzonkiem u mnie w domu uwazam za zle rozwiazanie
nie dla mnie ale dla malzenstwa mojego dziecka.
iwon(k)a

86. Data: 2002-06-27 05:46:33

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości

> [...]
> wieku była w stanie nauczyć się obsługi komputera ;-)
> I z jeszcze większym podziwem - że się chciało.

ROTFL

pozdr.Joanna

87. Data: 2002-06-27 06:01:53

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sokrates <d...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:af9pne$3vp$...@n...tpi.pl...
> czy razem z żoną mamy szansę zostać w
> przyszłości nie tak znów dalekiej dobrymi teściami i
> rodzicami dla rodziny naszego syna (zakładam, że się ożeni).

Tak jestem zdania, że tak każde z nas może zostać dobrym rodzicem /dla
swojego dziecka/ jak i dobrym teściem /dla żony/męża naszego dziecka/.
Kwestia uczciwości emocjonalnej między naszymi dziecmi a nami prowadzi do
wielu jasnych nie zagmatwanych sytuacji naszego życia. Ogromną rolę w dobrej
relacji odgrywa autorytet a jego istotą jest partnerstwo i dobrze o tym
wiesz. Autorytet oparty na grzeczności,karności,podporządkowaniu czy
posłuszeństwie wobec nas daje nam małe szanse. To doprowadzi do dystansu i
braku tolerancji między nami.Co nie zmienia faktu,że ten brak tolerancji
wobec nas i naszego spojrzenia na świat może być chwilowy do momentu aż
nasza pociecha wyciągnie sama wnioski z dorosłego życia i przychodzi
okres,że zaczyna Ci przyznawać racje i odbudowywać kontakt z Tobą.

> chcielibyśmy razem z żoną,
> żeby mlodzi zamieszkali razem z nami (nic na siłę
> oczywiście).

I możesz to osiągnąć /prawda,że nie na siłe/ ale swoją
mądrością,dojrzałością, gdy nie stracisz w pewnym okresie życia swojej
pociechy /mam na myśli tu pewne okresy od poczęcia do dojrzałości naszego
dziecka/.

Co zrobić i jakimi powinniśmy być, żeby oni z
> własnej woli zechcieli z nami zamieszkać.

Dziecko potraktowane jak partner nie zaskoczy nas wieloma sytuacjami w
życiu.Kwestia cała polega na tym by poznać dogłębnie własną pocieche,gdy
rozumiemy jego potrzeby,możliwości,służymy mu pomocą,gdy potrafimy dzielić
sie z nim naszą wiedzą i potrafimy umiejętnie zaprezentować mu nasz system
wartości. A żeby to osiągnąć należy wykazać się bardzo dużą cierpliwością to
ona nam otwiera wszystkie drzwi do najbardziej ciemnych i szczelnie
zamkniętych zakamarków osobowości naszych pociech.Ktoś z grupowiczów napisał
w jakimś poście rozmowa,rozmowa i jeszcze raz rozmowa w odniesieniu do
naszych dzieci tak nie bójmy się rozmawiać z naszymi dziećmi o wszystkim
/oczywiście uwzględniając jego wiek w interpretacji poszczególnego tematu
rozmowy/, musimy sobie to uzmysłowić, że ono jest tak samo jak my
człowiekiem tylko tyle,że małym i widzi te wszystkie nasze problemy inaczej.
Pokazujmy w rozmowach mu tłumacząc,że są dwie drogi, ta prosta i ta kręta, i
to od niego będzie zależało na którą chce wstąpić, jednak ukierunkowywując
je napewno będzie wybierało tą właściwą a gdyby czasem skręciłoby to przy
prawidłowej relacji z własnym dzieckiem ono się z niej cofnie i przyzna Wam
wtedy racje zwracając się do Was . Gdy będziesz tak lub podobnie kochał
swoje dziecko to i...

> chcielibyśmy przerwać ten odwieczny krąg różnicy
> pokoleniowej, żeby to co piszemy teraz o naszych teściach
> nie spotkalo nas w przyszlości?

pokochasz osobę, którą Ci w pewnym okresie przedstawi. I wtedy decyzje będą
różne ale wspólnie będziecie mogli je przeanalizować. Nawet odejście dziecka
z domu, kiedy podejmie decyzje, że chce mieszkać w tym samym domu z osobnym
wejściem czy chce odejść na swoje będą dla Ciebie normalnością. I również
przerwiesz ten krąg niemożności bycia rodziną wielopokoleniową. A Twoja
przyszła synowa odda Wam pełen szacunek.

Poradźcie, jak dać synowi
> jedna opcję więcej-mozliwość zamieszkania z nami nie z
> życiowego musu ale z ewentualnej własnej chęci ich obojga?

Rozmawiaj o tym, mów o swoich marzeniach z żoną przy różnych okazjach nawet
gdy synek twój nie uczestniczy w tej rozmowie, siedzi gdzieś na dywanie
wymyśla jakieś nowe zabawy a Wy sobie siedzicie przy kawusi, mówcie o tym o
tamtym niech wpada mu do ucha o czym marzycie, jak postrzegacie . Niekiedy
jak sam o coś spyta mówcie tak jak to widzicie ale w atmosferze ciepła. Gdy
jest coś źle też mówcie ale nie w formie przekonania bo agresja zawsze
wywołuje agresje. Należy mówić spokojnie i z rozwagą jak my widzimy, to daje
efekty, złość, zawiść, nietolerancja,brak poszanowania,które my nazywamy
dobrem dla naszego dziecka zatraca je i nasze dziecko wtedy tonie a my się
dziwimy co zrobiliśmy źle, szukamy błędu. Niektórzy go znajdują inni
utwierdzeni w swych racjach żyją z tym do końca swoich dni.

Pare lat temu uczestniczyłam w sprawie rozwodowej, młoda dziewczyna
rozżalona z malutkim dzieciaczkiem opowiadała jaki jest jej mąż i czego od
niego żąda nie byłoby nic dziwnego w tej sprawie, jedna z tysięcy podobnych
do siebie ale jednak, dziewczyna bardzo ciepło się wypowiadała o swojej
teściowej, która była powołana na świadka. W trakcie przesłuchań wszystko
się wyklarowało. Mieli podobnie jak Ty dom z dobudowanym osobnym wejściem i
ogrodem.Każda z rodzin miała swoją część. To teściowa namówiła synową na
sprawe rozwodową i eksmisję z tego domu. Matka miała łzy w oczach gdy mówiła
o swoim dziecku ale bezwzględnie popierała swoją synową twierdząc,że jak się
zmieni syn ma otwarte drzwi.Ale na dzień dzisiejszy ona straciła syna ale
zyskała córkę. Była to kobieta bardzo obiektywna i miała pełen szacunek u
swojej synowej.

Tak właśnie umiejętność pokierowania własnym życiem i prawidłowego
ukierunkowania innych / nie siłą / daje nam możliwości godnego życia.

Jeśli zaobserwujesz w swoim życiu, że zrobiłeś kawał dobrej roboty to nawet
odejście dziecka z Twojego domu nie będzie dla Ciebie wewnętrznym bólem,
uznasz to jako normalność.
I zyskasz szacunek u swoich dzieci czy dziecka.

Większość niepowodzeń i uprzedzeń do swoich teściów bierze się stąd, że
właśnie nie ukierunkowaliśmy prawidłowo swoich pociech. Gdy wychowujemy
dzieci w zawiści niekiedy nie zdając sobie z tego sprawy, tak młoda pinda
lub młody zarozumiały gówniarz wchodzi /a wina jest nasza,że tacy są / do
nowej rodziny i chce zmienić na swoje podobieństwo męża, teściów. I wtedy
idzie jak burza nie zważając na nic i nie przebiera w środkach. Stąd później
takie a nie inne sytuacje.

Pozdrawiam Sandra

88. Data: 2002-06-27 06:27:32

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> idzie jak burza nie zważając na nic i nie przebiera w środkach. Stąd później

No to żeś sobie nagrabiła...
Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi "pind" i "gówniarzy" :->
Ja się wstrzymam od głosu (:

Sadira

89. Data: 2002-06-27 06:35:09

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Pare lat temu uczestniczyłam w sprawie rozwodowej,
[ciach]

Czyżbyś Sandro była sędziną (lub ławnikiem)?

Pozdrawiam
Qwax

90. Data: 2002-06-27 06:50:47

Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@2...17.138.62...

> Czyżbyś Sandro była sędziną (lub ławnikiem)?

takich sprawach uczestniczył sędzia, ławnicy, adwokat, niekiedy prokurator
:-)

Sandra

Rodzina wielopokoleniowa - niezbyt serio
Rodzina wielopokoleniowa.
Porównanie II ;-)
rodzinka
Porównanie