Założenie trawnika - pytanie

21. Data: 2002-10-04 19:11:18

Temat: Re: Założenie trawnika - pytanie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jerzy wprawdzie wyjasnil, ze chodzi o Kanade, nie o USA, ale tam
> jest podobnie jak tu. A calkiem inaczej niz w Europie. To, co nazywa
> sie w Ameryce miastem, w Europie byloby raczej nazwane wsia
> (poza paroma wyjatkami typu Nowy Jork itp.). I dlatego "laka w miescie"
> nie razi.

Ładnie to ująłeś, to tak jest naprawdę, przynajmniej w Kanadzie. No może
poza Montrealem. I może dlatego wracają do "korzeni"?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

22. Data: 2002-10-04 20:44:13

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:Efgn9.36705$C...@t...neo.rr.com...

> A dla mnie amerykańska łąka w amerykańskim "mieście"
> wyglada absolutnie naturalnie. (ciach)

Teraz rozumiem - szczerze i na temat. Szanuję Twój pogląd mimo, że mam
odmienny.

Mogę wykorzystać Cię dalej i spytać w czym wg Ciebie objawia się wyższość
łąki nad trawnikiem?
Nie wciągając w to różnic między miastami oczywiście.

Pozdrawiam
p...@r...pl

23. Data: 2002-10-04 21:04:25

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ankp3g$h3p$...@n...gazeta.pl...

> Ładnie to ująłeś, to tak jest naprawdę, przynajmniej w Kanadzie. No może
> poza Montrealem. I może dlatego wracają do "korzeni"?

A co rozumiesz przez te "korzenie"?
Takie "korzenie" jakie wracanie do nich.
Najłatwiej do tych najpłytszych.

:-)Pozdrawiam
p...@r...pl

24. Data: 2002-10-06 22:20:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message news:ankv0g$d9g$3@news.tpi.pl...

> Mogę wykorzystać Cię dalej i spytać w czym wg Ciebie objawia się wyższość
> łąki nad trawnikiem?

Alez prosze bardzo. Pisze z punktu widzenia "jak to wyglada", nie
wdajac sie w dyskusje ile i jakiej wymaga pracy. Oczywiscie moje
poglady odzwierciedlaja moje gusta, kto inny moze miec inne.

A wiec: wielki zielony trawnik, zwlaszcza rowniutko przystrzyzony,
wyglada jak wielka pustynia. Niczym sie nie rozni od betonu
pomalowanego na zielono. A laka jest piekna. Kolorowa, faluje na
wietrze, przyciaga owady. W roznych porach roku wyglada roznie.
Jedne kwiaty przekwitna, zaczynaja kwitnac inne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

25. Data: 2002-10-08 01:41:05

Temat: Re: Za?oz˙enie trawnika - pytanie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JanuszB" <j...@a...com> wrote in message

> Oj rozni sie wystarczy przejsc sie boso albo polozyc patrzac sobie w
> niebo na chmurki :)))

Po typowym amerykanskim "pieknym" trawniku nie chodze, a zwlaszcza
boso. Nie lubie sobie butow, a tym bardziej nog, tytlac chemikaliami.
Oczywiscie po swoim trawniku boso chadzam, ale on coraz mniej wyglada
jak trawnik.

> Laka moze wygladac jeszcze piekniej jezeli kontrastuje z platami
> przystrzyzonej rowniotko trawy i wygodnie jest przechadzac sie wzdluz
> jej brzegow nie ryzykujac na nadepnecie jakiejs osy czy innego owada.

Zgadzam sie, ze moze wygladac piekniej gdy kontrastuje. Ale z tym
"przystrzyzonej rowniutko" juz sie nie zgodze. Po pierwsze, nie lubie
robienia geometrii z przyrody (mam wystarczajaco duzo geometrii
w pracy). Po drugie, taka "pr" trawe na ogol otrzymuje sie tylko jesli,
oprocz strzyzenia, pryska ja sie obficie herbicydami. A ja chce zyc
dlugo i zdrowo.

Pozdrowienia,
Michal

26. Data: 2002-10-09 20:36:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest facet nawet dr botanik, który zajmuje się odtwarzaniem naturalnych
zbiorowisk roślinnych. Od kilku lat zbiera nasiona dzikich kwiatów
przeznaczone do zakładania łąk kwietnych. www.luczaj.ebd.pl
Ja...cki

wiadomości news:KG2o9.47926$Cz.6098870@twister.neo.rr.com...

27. Data: 2002-10-09 21:31:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2002-10-09 22:13:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście doczytałem ale przyjemności kosztują. Dr Łuczaj proponuje
rozwiązanie alternatywne tzn. przygotowanie potruchy. Wiąże się z
zadzierzgnięciem dobrych stosunków z właścicielem(ką) atrakcyjnej łąki.

Ja...cki

29. Data: 2002-10-10 11:35:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozwiązanie alternatywne tzn. przygotowanie potruchy. Wiąże się z
> zadzierzgnięciem dobrych stosunków z właścicielem(ką) atrakcyjnej łąki.

wybralem wlasnie to rozwiazanie
zasialem najtansza Kasie
i bede dosiewal/dosadzal z prawdziwych laka rozne takie
:)

30. Data: 2002-10-12 21:23:24

Temat: Re: Założenie LAKI do Michala
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wietrze, przyciaga owady. W roznych porach roku wyglada roznie.
> Jedne kwiaty przekwitna, zaczynaja kwitnac inne.

Witam

urzekajacy jest twoj opis i juz mi slinka leci. Mam taki kawal u siebie,
gdzie byla laka do pasania krow. Owszem i stokrotki i rozne kwiatki rosna i
trawy. Z wielka radoscia dosialbym nasion roznych kwiatkow, ale powiedz co
dalej? kosic 2 razy w roku? no to mi sie zaraz chwasciska porobia. Ona - ta
laka, jak porosnie nie za piekna jest, ze nie spomne o kretach. Chcialbym
czegos o czym piszesz. Wiec jak ja doskonalic?
Mialem szczery zamiar zrobic lake z nasian P. Luczaja, ale obawialem sie, ze
to wszystko, co piekne pozagluszaja chwasty. One niby tez niebrzytkie, ale -
sam wiesz nadto ekjspansywne.
Owszem podoba mi sie widok takiej laki w gorace lato. Jakby tam jeszcze
pomykala jakas muza ze zwiewnym wlosem.....
wojtek

Re: juka
Re: rosliny na skalniaku za zima
Re: Tego się powinno zabronić!!!!!