Re: Zapalenie nerwu wzrokowego

Data: 2006-06-20 09:44:04
Temat: Re: Zapalenie nerwu wzrokowego
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On 19 Jun 2006 10:53:33 -0700, m...@g...com wrote:

> Od kilku dni boli mnie punktowo glowa, mam (wlasciwie juz mialem)
> lekkie zawroty glowy. Domyslamy sie (tzn. ja plus lekarz), ze moze to
> byc cos z kregoslupem szyjnym (mam prace siedzaca, poza tym czuje 'na
> zlaczeniu' glowy z szyja odczuwam bol, po prawej stronie). Boli mnie
> rowniez oko, mam uczucie jakby bolalo mnie cos gleboko (nie 'na
> powierzchni oka') "w oczodole" i zastanawiam sie czy to wlasnie nie
> jest zapalenie nerwu wzrokowego, a jesli nie to czy taki bol oka moze
> byc rowniez spowodowany bolem glowy (reakcja lancuchowa).

Głównym objawem zapalenia nerwu wzrokowego są zaburzenia widzenia. Ból -
owszem, bywa.
Są bóle głowy, które dotyczą głównie okolicy oczodołu. Są też zespoły
chorobowe, gdzie typowy jest ból okolicy oka plus inne objawy (na
przuykład ze strony nerwów czaszkowych). Propowałbym poradzić się
okulisty i neurologa.

Zmiany w kręgosłupie szyjnym niestety są bardzo częste i sama ich
obecność wcale nie musi mieć związku z bólami głowy (tzw szyjnopochodne
bóle głowy to dość kontrowersyjna jednostka nozologiczna).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)