Zaparcia stolca

11. Data: 2002-07-02 08:42:05

Temat: Re: Zaparcia stolca-porada
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola " <g...@p...gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:afrljr$bo2$1@news.gazeta.pl...

> (...) banany (nie jesc bananow z innymi
> posilkami)

Możesz powiedzieć dlaczego i jakie są tego
konsekwencje ?

Sark

12. Data: 2002-07-02 15:46:50

Od: "Ola" <g...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz powiedzieć dlaczego i jakie są tego
> konsekwencje ?
>
> Sark
Jest to zgodne ze starohinduska wiedza medyczna jaka jest Ayurveda. Otoz
pewne polaczenia produktow zywnosciowych powoduja zaburzenia w prawidlowym
procesie trawienia. Powoduje to w konsekwencji powstawanie substancji
toksycznych (ama) ktore sa przyczyna wielu pozniejszych dolegliwosci.
O wlasciwym polaczeniu produktow zywnosciowych decyduje wiele czynnikow np.
smak, zawarta w nich energia i efekt po trawieniu (prabhav).
Tak wiec np. banany jedzone z mlekiem: oba produkty sa energetycznie (sweet)
slodkie i (cooling) chlodzace ale ich postrawieniowy efekt jest rozny,
bananow jest kwasny a mleka jest slodki i to powoduje zaburzenie procesu
trawienia i moze w konskwencji powodowac odkladanie sie toksyn, alergie i
inne nieprawidlowosci. To rowniez wplywa na tzw inteligencje naszych komorek
i moze prowadzic w nastepstwie do roznych dolegliwosci.
Ayurveda zaleca u n i k a n i a takich polaczen jak:
mleko: nie laczyc z bananami, ryba, miesem, kwasnymi owocami, chlebem na
drozdzach, wisniami, yogurtem, melonami.
Konkretnie zalecenia dotyczace bananow sa: nie pic zadnych plynow przez
godzine po jedzeniu bananow, nie jesc bananow wieczorem, nie laczyc z mlekiem
ani yogurtem. Jako antidotum na niewlasciwe polaczenia podawany jest kardamon
(Elettaria cardamomum) jako dodatek do przepisu. Banany pokrojone, z odrobina
cukru i np lyzka yogurtu powinny byc posypane szczypta mielonego kardamony
jako antidotum na niewlasciwe polaczenie z yogurtem.

Nie wiem co mowia wspolczesni dietetycy na ten temat, to sa zalecenia stare
jak swiat i stosowane przez pokolenia. Moga byc traktowane jako ciekawostka
albo jako zalecenie.

O.

13. Data: 2002-07-02 15:48:33

Od: "Ola" <g...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jak swiat i stosowane przez pokolenia. Moga byc traktowane jako ciekawostka

Stres a okres
cukrzyca a prawo jazdy (ciąg dalszy, a raczej koniec)
Kto z Lublina zdaje na AM?
BIELACTWO
bole lewej nogi