Zapiekanka z ogniska

1. Data: 2003-07-30 07:45:14

Temat: Zapiekanka z ogniska
Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem sobie zeliwny kociolek (ok. 5 l.) do wstawiania w ognisko.
Przeznaczony jest do przygotowywania zapiekanek. I na tym konczy sie moja
wiedza :)) (No, wiem jeszcze, ze przed wlozeniem skladnikow trzeba go
wylozyc liscmi (kapusty?)).

Czy ktos moglby podzielic sie swoimi doswiadczeniami/ przepisami na
zapiekanke z ogniska?

Uklony i usmiechy
Piotrek

1. Data: 2003-07-30 08:55:46

Temat: Re: Zapiekanka z ogniska
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Onikki-Gorski wrote:

> [...]
> Przeznaczony jest do przygotowywania zapiekanek. I na tym konczy sie moja
> wiedza :)) (No, wiem jeszcze, ze przed wlozeniem skladnikow trzeba go

Wolę plastrami boczku. A dalej to już jak lubisz - ziemniaki, papryka,
inne wrzywa, boczek, kiełbasa, mięso, przyprawy. Niekoniecznie wszystko
na raz :-) Ja daje jeszcze żołty ser, bo lubię, ale nie ma obowiązku.

> Czy ktos moglby podzielic sie swoimi doswiadczeniami/ przepisami na
> zapiekanke z ogniska?

Jedyną trudnością jest określenie przybliżonego czasu pieczenia
dla ulubionych składników. Kociołek jest zamknięty, zapachy się nie
wydobywają :-) Z moich doświadczeń - lepiej kociołek trzymać w ogniu
za długo, niz za krótko. W towarzystwie najczęściej znajdzie się ktoś,
kto lubi przypaloną warstewkę, ale miłośników surowizny jakoś
nie spotkałam.

Krycha

1. Data: 2003-07-30 09:11:16

Od: "yenulka" <a...@N...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wylozyc liscmi (kapusty?)).
>
> Czy ktos moglby podzielic sie swoimi doswiadczeniami/ przepisami na

Witam wszystkich grupowiczow

Zadko sie odzywam, bo jako kucharz bez kuchni nie mam pola do wiekszych
eksperymentow. Ale z takimi pysznosciami z ogniska jak kociolki (inaczej
pieczonka) mialam doczynienia - w kocioklu bylo mnostwo warzyw przeroznych,
ziemniaki, buraki, marchew, cebula, papryka, przyprawy - kociolek byl bez
miesa, bo gospodarze to wegetarianie, byl wiec wylozony nie boczkiem a
wlasnie liscmi kapusty. Do tego przyprawy ulubione przez gospodarzy, tyle
wiem:))) Wstawione to bylo w srodek ogniska, i dopiero po godzinie bylo
sprawdzane.... potem jeszcze z kwadrans i potrawa byla gotowa. Przepyszne to
bylo.
A tutaj jest wiecej o pieczonkach i sa przepisy 4
http://www.mniammniam.pl/a.php?p=in041

pzdr
yenn

1. Data: 2003-07-30 09:13:17

Temat: Odp: Zapiekanka z ogniska
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Onikki-Gorski <r...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bg7v3f$2hf$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> wylozyc liscmi (kapusty?)).
>
> Czy ktos moglby podzielic sie swoimi doswiadczeniami/ przepisami na

Hej,
My tez mamy kociolek od calkiem niedawna i eksperymentujemy. Ale podstawowy
przepis to: kapusta, ziemniaki, mieso (moze byc karkowka, lopatka itp),
boczek surowy, przyprawy. Mieso kroisz w kostke i wkladasz do marynaty na
kilka godzin (ja robie taka z oliwy, sosu sojowego i ziol), ziemniaki kroisz
w grube plastry.
Boczek kroisz w platerki i wykladasz nimi kociolek. Na boczku ukladasz
liscie kapusty i rowniez wykladasz nimi caly kociolek. A pozniej kladziesz
porcje ziemniakow, miesa, kapusty i tak az do wyczerpania skladnikow. Na
samej gorze powinny znalezc sie znowu liscie kapusty. Poszczegolne warstwy
mozna solic i doprawiac ziolami. Ilosc skladnikow zalezy od pojemnosci
kociolka. My mamy 8 l. Miesci sie do niego ok 3 kg ziemniakow i 1,3 kg
miesa. I jeszcze rada na koniec. Kociolek wykladasz calymi liscmi kapusty, a
do poszczegolnych warstw lepiej ja poszatkowac. Nastepnie calosc zakrecamy i
wstawiamy do ogniska na ok 1,5 - 2 godziny, co pol godziny przekrecajac.
Potrawa jest naprawde godna polecenia. Moi znajomi dodaja do srodka rowniez
kielbase, kalafiora, fasolke szparagowa, marchewke, ale ja radze zaczac od
podstawowego przepisu, a pozniej eksperymentowac z innymi skladnikami.

*** Gosia_KIKI ***

1. Data: 2003-07-30 15:35:55

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Jul 2003 09:45:14 +0200, "Piotr Onikki-Gorski"
<r...@p...pl> wrote:

> Czy ktos moglby podzielic sie swoimi doswiadczeniami/ przepisami na
>zapiekanke z ogniska?

To ja moze doswiadczeniami :)
Pare dni temu mialam okazje po raz pierwszy skosztowac czegos takiego.
Przedtem dziwilam sie, co w tym moze byc, w koncu takie duszone
ziemniaki to nic specjalnego a skoro ten kociolek taki zamkniety to
pewnie i tak aromatu ogniskowego nie bedzie wiec w piekarniku mozna.
I dziwilam sie czemu moj nie lubiacy warzyw TZ tak sie tym zachwyca.
Ale sprobowalam i bylam oczarowana - pychotka! Czuc ogniskiem i
wogole. A TZ trzesacy uszami przy jedzeniu marchewki - to dopiero! ;)
Sklad byl +- standardowy - warzywa, boczek, kielbasa...

Ps. Niedawno byl watek o kociolku i chyba wogole pare razy sie o tym
tu mowilo.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-31 09:41:08

Od: "Piotr Onikki-Gorski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Juz jestem pewien, ze to nie byl chybiony
zakup :))

Piotrek

Papryka czuszka
nic nie rozumiem